قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

نخستین گوشی صاایران در فروشگاه ایرانسل موجود شد

تولید تلفن همراه داخلی جزء یکی از مسائل مورد علاقه وزیر ارتباطات بوده درواقع اواخر شهریور ماه سال جاری بود که آذری جهرمی از آماده شدن سری اول گوشی های شرکت صاایران خبر داد و جهت پخش به اپراتور ایرانسل تحویل داده شدند. بعد از انتشار تصویر و مشخصات دو گوشی، در بعضی از شبکه های اجتماعی، خبر از شباهت آن ها با گوشی های یک برند چینی دادند و مسئولین دولتی نیز منکر آن نشدند. به دنبال این موضوع آذری جهرمی اعلا کرد که ساخت گوشی هوشمند صفر تا صد در ایران امکان پذیر نیست و این شرکت در حال حاضر گوشی ها را به صورت کامل و پک شده از کشور چین خریداری کرده است.

 معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد که در ادبیات تولید، حتی CBU نیز به‌عنوان تولید تلقی می‌شود. او گفت تولیدکنندگان کارشان را با CBU آغاز می‌کنند، بعد به‌سمت SKD می‌روند و در مرحله‌ی آخر به CKD می‌رسند.

CKD Complete Knocked Down  یا قطعات کاملا منفصل روشی است که در آن همه‌ی قطعات به‌صورت جدا از هم وارد کشور شده و در خطوط تولید سرهم‌بندی می‌شوند. در روش دیگر که SKD (Semi Knocked Down یا قطعات نیمه‌کامل) نام دارد، مراحل روش قبلی تکرار می‌شود؛ با این تفاوت که تعدادی از قطعات نیز به‌دلیل فناوری بالا، فرایند تولید خاص و عوامل دیگر به‌صورت آماده از کشور مبدأ وارد و سرهم‌بندی می‌شوند.

هاشمی در دفاع از تولید در قالب CBU می‌گوید، انجام این روال در ابتدا ضرورت دارد؛ چرا که ممکن است محصول تولیدی بازار نداشته باشد و خریداری برای آن پیدا نشود؛ بنابراین دریافت واکنش بازار برای تولید و طراحی متناسب با آن اهمیت بالایی دارد.

معاون وزیر ارتباطات هم در این خصوص اعلام کرد که گوشی های صا ایران در قالب گوشی کامل و پک شده از کشور چین خریداری شده اند. ستار هاشمی درمورد توافق انجام‌شده برای تولید گوشی داخلی صاایران با حمایت نیروهای مسلح گفت: قرار بود ایرانسل و صاایران یک محموله‌ی چند هزارتایی تلفن همراه به وزارت ارتباطات تحویل دهند تا براساس آن، تقاضای بازار سنجیده شده و برنامه‌ریزی برای ساخت گوشی در داخل کشور انجام شود.

در فروشگاه ایرانسل مشاهده می‌کنیم که ویرا وی ۵ همراه‌با سیم‌کارت ایرانسل و ۵۹ گیگابایت اینترنت رایگان به فروش می‌رود. ایرانسل می‌گوید با فعال‌سازی سیم‌کارت امتیازات زیر نصیب خریدار می‌شود:

  • هزار دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی ۳۰ ‌روزه
  • شش‌ماه مکالمه نیم‌بها با تمام خط های داخلی کشور (با تعرفه دقیقه‌ای ۳۰ تومان)
  • ۴ گیگابایت اینترنت رایگان ۷ روزه (در هر ماه، تا ۶ ماه)
  • ۵ گیگابایت اینترنت رایگان (هر ماه ۱ گیگابایت، از ماه دوم فعال‌سازی)
  • ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه

این گوشی فعلا تنها با رنگ مشکی و دو سیم‌کارته عرضه می‌شود؛ همچنین دارای سیستم عامل اندروید ۹، قابلیت به‌روزرسانی، حافظه ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا به ۱۲۸ گیگابایت، حسگر تشخیص چهره و اثرانگشت است. ایرانسل دیگر مشخصات گوشی را این‌گونه عنوان می‌کند:

  • صفحه‌نمایش ۶/۱ اینچی
  • نمایشگر تمام صفحه با رزولوشن ۶۰۰*۱۲۸۰ پیکسلی
  • نسبت صفحه‌نمایش ۱۶:۹
  • مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای MT6761
  • دارای رم ۳ گیگابایتی
  • مجهز به سه جایگاه مخصوص برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه TF
  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با ویژگی Beauty Mode
  • دارای دو دوربین فرعی با فلش و قابلیت بوکه
  • بهره‌مندی از الگوریتم Arcsoft عکس‌برداری و افکت هوش‌مصنوعی
  • باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری

گوشی Vira - V5 همراه‌با شارژر، کابل داده، صفحه و قاب محافظ و ضمانت‌نامه به فروش می‌رود. این مدل، پایین‌رده‌تر از V6 است که قرار است ازسوی ایرانسل عرضه شود.

 

درنهایت، ایرانسل از چند روز پیش، نخستین گوشی صاایران را با برند «ویرا» (به‌معنی هوشمند، یادگیرنده و یاددهنده) در فروشگاه خود موجود کرد. گوشی Vira - V5 با قیمت ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فعلا به‌صورت آزمایشی و تنها در تهران به فروش می‌رسد. پیش‌تر گفته شده بود امکان پرداخت اقساطی نیز برای خرید این گوشی فراهم خواهد بود؛ ایرانسل هنوز دراین‌باره اطلاع‌رسانی نکرده است.

 

 

 

 

ایسوس از نسل جدید لپ تاپ اZenBook Duo رونمایی کرد

در نمایشگاه CES 2021 امسال محصولات متنوعی رونمایی شدند. کمپانی ها از محصولات نوآورانه ی خود، چه در قالب یک طرح مفهومی مشابه لنوو Lavie Mini و چه در قالب محصولی واقعی رونمایی کردند که یکی از بهترین ها، نسل جدید لپ تاپ ایسوس ZenBook Duo است که از دو نمایشگر بهره می برد و یکی از شاهکارهای طراحی به حساب می آید؛ درواقع علاقه مندان می توانند این لپ تاپ را بعد از مدتی خریداری کنند. کمپانی ایسوس قبلا نسل اول این لپ تاپ را روانه ی بازار کرده بود که با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد بنابراین انتظار می رفت نسل جدید هم در به زودی در دسترس کاربران قرار دهد.

ZenBook Duo جدید بدنه‌ی باتریک‌تر و کوچکتری دارد. در نتیجه وزن کلی آن هم به نسبت قبل کاهش یافت. ایسوس برای قلب تپنده‌ی آن از پردازنده‌ی نسل ده و یازدهم اینتل و برای بخش گرافیکی هم از نماینده‌های جدید انویدیا استفاده کرده تا بدین ترتیب کاربر برای انجام محدوده‌ی وسیعی از فعالیت‌های نرم‌افزاری، ابزار مناسب را در کنار قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا در اختیار داشته باشد.

این محصول در دو مدل در دسترس قرار دارد. یکی از آن‌ها Pro Duo 15 OLED و دیگری هم Duo 14 نام دارد. مدل اول از پردازنده‌ی نسل ده اینتل سری i9 بهره می‌برد و در کنار آن هم یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند RTX 3070 قرار گرفته. این مجموعه‌ی قدرتمند با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم (حداکثر) تکمیل می‌شود تا بدین ترتیب شاهد یک محصول فوق‌العاده قدرتمند و البته سریع باشیم (به لطف حافظه‌ی داخلی از نوع M.2 PCIe NVMe تا ۱ ترابایت). لازم به ذکر است باتری که ایسوس برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته، ۹۰ وات‌ساعتی است.

اما ایسوس ZenBook Duo یک لپ‌تاپ معمولی نیست. بلکه طراحی هوشمندانه و بسیار چشم‌نوازی دارد. ایسوس قبلا نسل اول این لپ‌تاپ را راهی بازار کرده بود که با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد. بنابراین شرکت تایوانی تصمیم گرفت نسل دوم را هم با یک سری بهبودی‌های جزئی عرضه کند.

مدل ۱۴ اینچی هم از لحاظ ظاهر درست شبیه به برادر بزرگتر خود طراحی شده اما ابعاد کوچکتری دارد. نمایشگر اصلی در این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی است و وضوح تصویر در آن به ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ می‌رسد. این نمایشگر هم لمسی بوده تا کاربر بتواند به شکل بهتری از لپ‌تاپ استفاده کند. همان‌طور که از نامش پیداست، در Duo 14 هم یک نمایشگر ثانویه درست در زیر نمایشگر اصلی تعبیه شده که از وضوح تصویر مشابه نمایشگر اصلی یعنی FHD بهره‌ می‌برد. علاوه بر این‌ها، ایسوس یک پایه‌ی تاشو هم در جعبه‌ی این لپ‌تاپ قرار داده که به پایین آن متصل می‌شود. کاربر به کمک این پایه می‌تواند زاویه‌ی لپ‌تاپ را به گونه‌ای تنظیم کند که محصول در بهترین حالت خود قرار بگیرد تا بدین ترتیب بتوان با قلم به شکل بهتری روی نمایشگر ثانویه نوشت یا به طور کلی از آن استفاده کرد.

البته این محصول در نسخه‌ای با گرافیک مجتمع اینتل XE هم در دسترس قرار دارد. این مجموعه‌ی نسبتا قدرتمند را یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی تغذیه می‌کند که با توجه به نسل قبل، باید عملکرد نسبتا خوبی هم داشته باشد.مدل Duo 14 اما به پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل از سری Core i5-1135G7 و Core i7-1165G7 مجهز شده و در کنار یک کارت گرافیک انویدیا MX450 و تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال محصولی نسبتا قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه هستند مناسب باشد.

اما این‌ها بخش معمول هر لپ‌تاپ به حساب می‌آیند. آنچه که باعث می‌شود ZenBook Duo از سایر محصولات متمایز شود، بهره‌مندی آن از نمایشگر ثانویه است. مدل قدرتمندتر این سری یعنی Pro Duo 15 از نمایشگری OLED با اندازه‌ی ۱۵٫۶ اینچ و وضوح ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد که لمسی است و به صورت ۱۰۰ درصدی، گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. در کنار این نمایشگر بزرگ، یک نمایشگر ۱۴ اینچی دیگر هم با همین وضوح تصویر درست در بخش پایینی و بالای صفحه‌کلید قرار گرفته که نمای زیبا و خاصی به دستگاه می‌دهد.

ایسوس ZenBook Pro Duo 15 قرار است در ماه آوریل و با قیمتی نامشخص راهی بازار شود. مدل کوچکتر اما ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و هم اکنون از وب‌سایت رسمی خود ایسوس برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد.

طراحی جدید لولای این محصولات به نمایشگر ثانویه‌ی آن‌ها که ScreenPad Plus (اسکرین‌پر پلاس) نام دارد، این امکان را می‌دهد تا در مدل Duo Pro 15 به میزان ۹٫۵ درجه و در مدل Duo Pro 14 هم به میزان ۷ درجه باز شود. این ویژگی علاوه بر اینکه زاویه دید بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث افزایش چرخه‌ی هوا شده و همچنین با کاهش فاصله‌ی بین دو نمایشگر، این‌طور به نظر می‌رسد که نمایشگر ثانویه و اصلی با یکدیگر ادغام شده‌ و یک نمایشگر بسیار بزرگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نکته‌ی جالب اینجاست که سیستم‌عامل ویندوز، ScreenPad Plus را به‌عنوان نمایشگر دوم تشخیص می‌دهد؛ این یعنی کاربران قادر خواهند بود تمام کارهایی که می‌توان با یک نمایشگر ثانویه انجام داد را با این نمایشگر کوچک انجام دهند. اما ایسوس با اعمال یک سری تنظیمات مختلف، این امکان را فراهم آورده تا کاربر با این نمایشگر ثانویه کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال می‌توان از طریق آن، صفحه‌ کلید مربوط به اعداد را اجرا و یا از آن به یک تاچ‌پد بسیار بزرگ استفاده کرد. همچنین می‌توان از قلمی که خوشبختانه به همراه محصول هم عرضه می‌شود، نکاتی را روی این صفحه یادداشت کرد که قابلیتی بسیار مهم و کاربردی به حساب می‌آید.

البته کارهای بیشتری هم وجود دارد که کاربر می‌تواند به کمک ScreenPad Plus لپ‌تاپ ZenBook Duo ایسوس انجام دهد که آن را به یک نسخه‌ی مشابه با تاچ‌بار مک‌بوک پرو تبدیل می‌کند اما با انعطاف و قابلیت‌های بیشتر. این نمایشگر همچنین به نسبت قبل روشن‌تر شده تا بدین ترتیب تماشای محتوا در آن در شرایط نوری مختلف آسان‌تر باشد. 

گلکسی اس ۲۰ اف ای در DXOMARK به امتیاز ۱۱۵ دست پیدا کرد

بر اساس گزارشات وب سایت GSMArena،این طور که به نظر می رسد موسسه  DXOMARK، به تازگی دوربین گلکسی اس 20 اف ای را مورد بررسی قرار داده است تا عملکرد آن را بسنجد. درواقع این موسسه می گوید کیفیت دوربین گلکسی اس ۲۰ اف ای بسیار خوب است؛ اما برخی ضعف ها باعث می‌شوند این دوربین به امتیازی بهتر از ۱۱۵ دست پیدا نکند. امتیاز گلکسی اس ۲۰ اف ای سامسونگ برابر Oppo Reno 10x Zoom و Asus Zenfone 7 Pro است.

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۰ اف ای با وجود حسگر ۱۲ مگاپیکسلی، تقریبا در حد و اندازه‌ی دوربین پرچمداران سال گذشته‌ی سامسونگ ظاهر می‌شود و تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند. DXOMARK از دقیق بودن اکسپوژر (نوردهی) دوربین گلکسی اس 20 FE خبر می‌دهد و تعادل سفیدی آن را مناسب تلقی می‌کند. این مؤسسه می‌گوید در تقریبا تمامی سناریوها، جزئیات ثبت‌شده توسط دوربین اصلی این گوشی سامسونگ فراوان است. دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۰ اف ای نیز عملکرد خوبی دارد؛ اما دوربین تله‌فوتوی آن ضعف اصلی ‌دوربین محسوب می‌شود

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در مدل دیگر اس ۲۰ اف ای دارای واحد پردازش سیگنال تصویر (ISP) متفاوت با اگزینوس ۹۹۰ است و تجربه نشان می‌دهد که معمولا مدل‌های اسنپدراگون گوشی‌های سامسونگ در تصویربرداری بهتر از مدل‌های اگزینوس ظاهر می‌شوند

.به گفته‌ی DXOMARK، جزئیات ثبت‌شده توسط دوربین تله‌فوتو کم است و در محیط کم‌نور، جزئیات دوربین‌های اصلی و فوق عریض اس ۲۰ اف نیز کم می‌شود. در تصاویر شبانه، نویز به‌وضوح قابل ‌رؤیت است. در ضبط ویدئو، گلکسی اس ۲۰ اف ای سیستم لرزش‌گیر، اکسپوژر و تعادل سفیدی خوبی دارد؛ اما گستره‌ی داینامیک محدود و برخی بی‌ثباتی‌ها در سیستم فوکوس خودکار، نکاتی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کردآزمایش‌‌های DXOMARK روی مدلی از گلکسی اس ۲۰ اف ای اجرا شده‌اند که دارای پردازنده‌ی اگزینوس ۹۹۰ است؛ همان مدلی در ایران عرضه خواهد شد. 

HTC دیزایر 21 پرو 5G با نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد

همان طور که در جریان هستید کمپانی تایوانی اچ تی سی مدتی ست که محبوبیت خود را در بین علاقه مندان فناوری از دست داد. این کمپانی در در ابتدای سال نو میلادی 2021 از گوشی هوشمند میان رده جدید و مقرون به صرفه خود به نام دیزایر 21 پرو 5G  با بهره‌مندی از صفحه نمایش 90 هرتزی، دوربین 48 مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت بالا رونمایی کرد درواقع قرار است به زودی به جمع رقبای سازنده‌ی گوشی‌های میان رده بازگردد.

در پنل پشتی دیزایر 21 پرو 5G چهار دوربین تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین ثانویه فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین‌های ماکرو و حسگر تشخیص عمق می‌شود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی هوشمند جدید در روزنه روی نمایشگر جای گرفته است.

موبایل جدید شرکت تایوانی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژر 18 واتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. از نظر نرم‌افزاری نیز این موبایل با سیستم عامل اندروید ۱۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اچ‌تی‌سی بعد از سال‌ها، طی دو ماه متوالی رشد درآمد خوبی را از آن خود کرده است و به نظر می‌رسد قصد دارد این روند را ادامه دهد.

گوشی هوشمند میان رده اچ‌تی‌سی دیزایر 21 پرو 5G از نمایشگر 6.7 اینچی بزرگ IPS LCD با رزولوشن 2800 در 1080 پیکسل، نرخ بروز رسانی 90 هرتز، چیپست اسنپدراگون 690 کوالکام، رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

اچ‌تی سی در سال 2020 تنها دو گوشی هوشمند به بازار معرفی کرد؛ ‌اما به نظر می‌رسد تصمیم گرفته است در آغاز سال 2021 دست پر ظاهر شود و حضور پر رنگ‌تری در سال نو میلادی در بازار داشته باشد. کاربران تایوانی می‌توانند اچ‌تی‌سی دیزایر 21 پرو را با قیمت 430 دلار خریداری کنند. هنوز تاریخ عرضه آن در سایر بازارهای بین‌المللی از سوی اچ‌تی‌سی اعلام نشده است.

ال جی تیزری رسمی از گوشی رول شونده خود منتشر کرد

مدتی ست که از ورود موبایل های تاشو به بازار می گذرد و بسیاری منتظر رونمایی از گوشی های رول شونده هستند و همان طور که می دانید کمپانی ال جی نیز طی 2 سال اخیر در حال کار بر روی گوشی های رول شونده بوده حال این کمپانی در یک تیزر ویدیویی مربوط به کنفرانس مطبوعاتی CES ۲۰۲۱ برای اولین بار آن را به نمایش گذاشت.

این شرکت اطلاعاتی درباره این محصول منتشر نکرده، با این حال با نام «LG Rollable» از راه می‌رسد. این محصول ال جی پاسخی به گوشی‌های تاشو سامسونگ خواهد بود. برخلاف گلکسی زد فولد 2 که از نمایشگر داخلی و بیرونی بهره می‌برد، گوشی رول‌شونده ال جی تنها دارای یک نمایشگر است که اگرچه در ابتدا شبیه به یک گوشی عادی به نظر می‌رسد، اما پس از باز شدن به یک تبلت کوچک تبدیل می‌شود.

در دو سال گذشته شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره گوشی رول‌شونده ال جی بودیم و حتی این کمپانی از تلویزیون با نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرده. با این حال تا به امروز این کمپانی کره‌ای اطلاعاتی از این موبایل منتشر نکرده بود تا اینکه در تیزری در نمایشگاه CES 2021.حاضر شده است

در حالی که اطلاعاتی درباره مکانیزم رول‌شوندگی نمایشگر ال جی داریم، نگرانی‌هایی درباره دوام آن در بلندمدت وجود دارد. تا به امروز یک گوشی رول‌شونده به صورت تجاری وارد بازار نشده و منابع خارجی آن را مورد بررسی قرار نداده‌اند، بنابراین نمی‌توان درباره دوام آن‌ها اظهارنظر دقیقی کرد.

تا به امروز چندین نمونه اولیه از گوشی‌های رول‌شونده به نمایش گذاشته شده که برای مثال می‌توان به شرکت‌های TCL و اوپو اشاره کرد. این احتمال وجود دارد که نمونه نهایی آن‌ها در سال جاری میلادی از راه برسند، با این حال خرید آن‌ها با توجه به مشکلاتی که نسل اول گوشی‌های تاشو مانند گلکسی فولد داشتند، منطقی به نظر نمی‌رسد. ح

با توجه به تیزر ال جی، این محصول برخلاف گوشی‌های تاشو با مشکل چین‌خوردگی نمایشگر مواجه نمی‌شود. با این وجود استفاده از یک مکانیزم جدید و متفاوت در این گوشی رول‌شونده، مشکلات مخصوص به خود را ایجاد می‌کند.