قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

اولین آیفون تاشو اپل شهریورماه ۱۴۰۲ معرفی می شود

با وجودی که رقابت زیادی در بازار موبایل های تاشو وجود دارد و کمپانی های تولید کننده در تلاش هستند تا گوشی تاشو خود را هرچه سریع تر به بازار عرضه کنند، اما طبق اطلاعات منتشر شده از سوی برخی منابع آگاه کمپانی اپل نیز تصمیم دارد نخستین گوشی تاشو خود با نمایشگر۷.۳-۷.۶ اینچی OLED  را در شهریور ماه ۱۴۰۲ به بازار عرضه کند درواقع این گوشی از اپل پنسل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در بین شرکت‌های تولید کننده گوشی تاشو، سامسونگ با پشت سر گذاشتن هواوی و موتورولا توانسته در خط مقدم توسعه موبایل‌های تاشو قرار بگیرد. در این بین، برخی شرکت‌ها پروژه‌های خود را در مورد گوشی تاشو محرمانه نگه داشته‌اند. اپل یکی از همین شرکت‌هایی است که اطلاعات مربوط به موبایل تاشو خود را محرمانه نگه داشته و این شرکت اصولا سعی می‌کند تا قبل از آماده شدن محصولات جدید، اطلاعاتی در مورد آن به بازار ارائه نکند. هرچند در نهایت خبرهای لو رفته زیادی معمولا از طریق منابع آگاه منتشر می‌شود.

به نظر می‌رسد اپل در حال بررسی طراحی های مختلفی برای نخستین گوشی آیفون تاشو است تا بتواند از بین آنها بهترین طراحی را انتخاب کند. براساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، یکی از این مدل ها طراحی مشابه گوشی تاشو گلکسی فولد سامسونگ دارد.

سازمان تحقیقات جهانی ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال «Omdia» پیش بینی کرده که گوشی تاشو اپل احتمالا از نمایشگر ۷.۳– ۷.۶ اینچی بهره خواهد برد.

با توجه به اینکه معمولا اپل گوشی‌های آیفون جدید خود را شهریورماه معرفی می‌کند، احتمال دارد این شرکت تصمیم بگیرد آیفون تاشو را نیز شهریور ماه ۱۴۰۲ به بازار عرضه کند که از اپل پنسل نیز پشتیبانی خواهد کرد با وجودی که رقابت زیادی در بازار موبایل های تاشو وجود دارد و شرکت های تولید کننده سعی می کنند تا گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کنند، اما براساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه، آیفون تاشو اپل تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه نخواهد شد. از سوی دیگر اپل تصمیم گرفته موبایل تاشو را با نمایشگر OLED و پشتیبانی از اپل پنسل در دسترس کاربران قرار دهد.

 

سامسونگ برای بهبود عملکرد باتری‌ها از رایانش کوانتومی استفاده می کند

همان طور که می دانید گوشی های هوشمند نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اند، اما همچنان کیفیت مطلوبی از نظر شارژدهی ندارند. حال کمپانی سامسونگ برای تحقیق روی بهینه سازی باتری های خود به محاسبات کوانتومی روی می آورد درواقع امیدوار است با این روش بتواند مشکلات این کمپانی را در این زمینه حل کند.

این اولین باری نیست که یک کمپانی مطرح و همچنین پژوهشگران به دنبال استفاده از رایانش ابری برای پیشرفت در صنایع هستند. برای مثال در گذشته بی‌ام‌و به همراه شرکت‌های دیگر در چنین مسیری گام برداشته‌اند، البته چنین پژوهش‌هایی هنوز در اول راه قرار دارند.

در حالت ایده‌آل، این پلتفرم هانی‌وی مشکلی با الگوریتم‌های پیچیده ندارد و می‌تواند برخلاف کامپیوترهای معمولی، با آن‌ها کنار بیاید. در اولین آزمایش، پژوهشگران از System Model H1 برای شبیه‌سازی دینامیک یک مدل چرخش متقابل یا مدل ریاضیاتی مرتبط با مغناطیس استفاده کردند.

این تیم برای انجام چنین کاری از ۱۰۰ دروازه قدرتمند دو کیوبیتی (عملیات‌های کوانتومی میان دو کیوبیت) استفاده کردند تا به نتایج بسیار دقیق و مطابق با انتظارات دست پیدا کنند.

هرگونه بهبود در عملکرد باتری می‌تواند روی خرید یک محصول تاثیر داشته باشد و سامسونگ می‌خواهد به چنین برتری دست پیدا کند. کره‌ای‌ها به همراه پژوهشگران «امپریال کالج لندن» در حال استفاده از «System Model H1» شرکت «هانی‌ول» برای بررسی نقش رایانش کوانتومی در توسعه باتری‌ها هستند.

در سال‌های اخیر باتری‌ها مورد توجه زیادی قرار داشته‌اند. گوشی‌های مدرن به علت قابلیت‌های متنوع انرژی زیادی مصرف می‌کنند و نمی‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین شرکت‌ها باید روی فناوری‌های جدید کار کنند.

با وجود تمام این موارد، سامسونگ می‌تواند با استفاده از رایانش کوانتومی به چالش‌های مربوط به توسعه باتری‌ها غلبه کند که در نهایت منجر به تولید گوشی‌های هوشمند با شارژدهی بالاتر می‌شود. همین موضوع می‌تواند آن را بالاتر از رقبا قرار دهد و فروش محصولاتش را بیشتر کند.

علاوه بر گوشی‌ها، خودروهای برقی هم با استقبال بالایی مواجه شده‌اند و خودروسازان می‌خواهند با باتری‌های جدید در کنار افزایش برد آن‌ها، زمان موردنیاز برای شارژ را هم کاهش دهند.

مشخصات احتمالی موتورولا موتو جی ۳۰ و موتو ای ۷ پاور منتشر شد

بر اساس گزارشات اخیر وب سایت GSMArena، موتوجی 30 به تراشه اسنپدراگون 662 مجهز شده است و از صفحه نمایش۶٫۵ اینچی +HD بهره می برد. براساس شایعات جدید، موتو جی ۳۰ به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی موتورولا به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و حسگر اثر انگشت در پشت آن قرار گرفته است. موتو جی ۳۰ از NFC، جک ۳٫۵ میلی متری خروجی صدا و هدفون USB-C بهره می برد. این گوشی هوشمند ۶ گیگابایت رم  و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. مو‌تو جی ۳۰ با اندروید ۱۱ راهی بازار می شود و از کارت حافظه پشتیبانی می کند.

قبلا شایع شده بود که موتو جی ۳۰ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد و دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار آن، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق قرار گرفته است. براساس شایعات جدید، موتو جی ۳۰ به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی موتورولا به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و حسگر اثر انگشت در پشت آن قرار گرفته است. موتو جی ۳۰ از NFC، جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و هدفون USB-C بهره می‌برد.

طبق شایعات جدید، موتو ای ۷ پاور به تراشه Helio G25 مجهز شده است و با اندروید ۱۰، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. البته گفته می‌شود این گوشی مدلی با دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. از ویژگی‌های موتو ای ۷ پاور می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. براساس شایعات،این گوشی با قیمت ۱۵۰ یورو راهی بازار می‌شود.

با توجه به شایعات، موتو ای ۷ پاور از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی با وضوح +HD بهره می‌برد و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن روی ناچ قطره‌ای قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند روی قاب پشتی قرار دارد و در کنار آن دو دوربین پشت و فلش LED دیده می‌شود. موتو ای ۷ پاور از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در کنار آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است.

اگر شایعات صحت داشته باشند، موتورولا موتو ای ۷ پاور از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره می‌برد و در رنگ‌های آبی و قرمز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات: ۶۰ گیگ اینترنت به دانشجوها اختصاص پیدا می کند

سال گذشته زمانی که خبرهای مربوط به شیوع کرونا در کشورمان منتشر شد، وزارت ارتباطات و دولت در اولین قدم برای اینکه شهروندان را در خانه بمانند 100 گیگ اینترنت رایگان در اختیار آنها قرار دادند. با این روش دوران قرنطینه، دورکاری و آموزش مجازی کلید خورد و پیش رفت.مدتی پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا ، اینترنت سامانه‌های برخط آموزش مجازی رایگان شد. اما این موضوع همواره با چالش های فراوانی روبرو شد و دانشجوها گلایه می کردند که اینترنت تمام سامانه‌های آموزشی دانشگاه آن‌ها رایگان نشده است. مشکل آنجا بود که سامانه‌های مرتبط با بعضی از مراکز دانشگاهی و علمی و حوزوی به ‌دلیل بیرون بودن سرورهای آن‌ها از کشور و قرار نداشتن روی شبکه ملی اطلاعات، رایگان نمی شد و وزارت ارتباطات از سوی دانشگاه‌ها، اطلاعات دقیقی از این سرورها دریافت نمی کرد. در واقع به نظر می رسید تنها وب سایت رسمی مراکز آموزشی رایگان شده است؛ در حالی که کلاس‌های آنلاین ممکن بود روی بسترهای دیگری برگزار شود.

برای حل این مشکل، در نهایت وزیر ارتباطات شب گذشته (۲۵ بهمن) اعلام کرد که یک بسته‌ی ۶۰ گیگابایتی به هر دانشجو و طلبه اختصاص پیدا می‌کند. محمدجواد آذری جهرمی در پست اینستاگرامی نوشت: نحوه‌ی تخصیص یارانه‌ی آموزش مجازی، با توجه به شکایات متعددی که از شما دریافت کرده‌ بودیم، در ترم دوم تغییر کردبا مشورتی که با وزارت علوم داشتیم، به ‌جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته ی ۶۰ گیگابایتی تقدیم می‌کنیم.

موتو E6i موتورولا با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی معرفی شد

مدتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محصول جدید موتورلا موتو E6i  توانسته تاییدیه ی سازمان بلوتوث SIG  را دریافت نماید. درواقع این موضوع نشان می دهد که به زمان رونمایی محصول جدید این کمپانی نزدیک شده ایم. زیرا اصولا محصولاتی تاییدیه‌ی سازمان‌هایی مانند بلوتوث SIG را دریافت می‌کنند که در یک قدمی عرضه به بازار هستند.

موتو E6i از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی با وضوح +HD بهره می‌برد. در بالای صفحه‌نمایش نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی وجود دارد. کاربر می‌تواند در پنل پشتی به حسگر اسکنر اثرانگشت دسترسی داشته باشد. این محصول اقتصادی از ماژول دوربین دوگانه برای ثبت تصاویر استفاده کند. ماژول دوربین دوگانه از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

موتو E6i درواقع نسخه‌ای از موتو E6s است که همراه‌با سیستم‌عامل و تراشه‌ای جدید روانه بازار می‌شود. گویا قیمت در نظر گرفته‌شده برای موتو E6i معادل با ۲۰۵ دلار خواهد بود. هنوز مشخص نیست به غیر از کشور برزیل، محصول جدید موتورولا در کدام‌یک از بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

حال، سایت خبری GSMArena  گزارشی منتشر کرده که موتورولا محصول جدید خود به نام موتو E6i را همراه‌با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ (Go Edition) و تراشه‌ای به نام Unisoc Tiger SC9863A رونمایی کرده است. موتو E6i از ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؛ البته امکان افزایش میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد.

در درون موتو E6i باتری با ظرفیت ۳،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که امکان شارژ سریع ۱۰ واتی آن با استفاده از درگاه microUSB وجود دارد. همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون تعبیه شده تا امکان اتصال هدفون‌ها و هدست‌های باسیم به موتو E6i فراهم شود. موتورولا در نظر دارد محصول جدید خود را در دو رنگ قرمز و خاکستری روانه‌ی بازار کند