قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

جاسوسی فیسبوک از کاربران از طریق دوربین سلفی در اینستاگرام

با توجه به گزارش های اخیر مبنی بر اینکه کمپانی فیسبوک مجددا به جاسوسی از کاربران اینستاگرام متهم شده است درواقع این خبرها حاکی از آن است که این شبکه اجتماعی دسترسی غیر مجاز به دوربین آیفون داشته است یعنی حتی در زمان غیر فعال بودن دوربین نیز از آن استفاده می کرد و همین موضوع باعث شکایت جدیدی علیه این کمپانی شده است.

فیسبوک این گزارش‌ها را در گذشته تکذیب و دلیل آن را یک باگ اعلام کرده بود که البته پس از مدتی برطرف شد. به گفته این شبکه اجتماعی، یک باگ موجود در اینستاگرام به اشتباه نوتیفیکیشنی مبنی بر دسترسی این برنامه به دوربین آیفون برای کاربران ارسال می‌کرد.

در حال حاضر فیسبوک درباره این شکایت اظهارنظری نکرده، با این حال این شرکت تا به امروز چندین بار به نقض حریم شخصی کاربران متهم شده است. ماه گذشته میلادی در شکایت دیگری فیسبوک به استفاده از فناوری تشخیص چهره برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام متهم شد، البته این کمپانی چنین ادعایی را تکذیب و اعلام کرد که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند.

در شکایتی که اخیرا در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده ، کاربر اینستاگرام در نیوجرسی، «بریتانی کوندیتی» ادعا کرده که این برنامه از قصد با هدف جمع آوری اطلاعات سودآور و ارزشمند از کاربران خود به دوربین دسترسی پیدا کرده است و جز این روش، از راه دیگری نمی‌توانسته به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

این کاربر در شکایت خود اعلام کرده:

«با جمع آوری اطلاعات بسیار شخصی افراد شامل حریم شخصی آن‌ها در خانه، اینستاگرام و فیسبوک قادر به جمع آوری بینش ارزشمند و همچنین تحقیق درباره بازار هستند

نزدیک به یک ماه پیش نیز مشخص شد که تصاویر و پیام‌ها حذف شده تا یکسال در اینستاگرام باقی می مانند و در حالی که باگ مربوطه برطرف شده، برخی اینستاگرام را به جمع آوری اطلاعات کاربران متهم کردند.

گلکسی F41 اولین گوشی سامسونگ از سری گلکسی اف خواهد بود

طبق اطلاعات فاش شده، به نظر می رسد غول کره ای (سامسونگ) در تلاش است تا سری جدیدی را تحت عنوان گلکسی F را به گوشی های هوشمند خود اضافه کند. درواقع در این سری دستگاه هایی میان رده با بهبود عملکرد دوربین معرفی خواهند شد. این خبرتوسط یکی از افشاگران منتشر شد و سامسونگ هم با انتشار تیزری در توییتر خود با این محتوا که سری گلکسی اف قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد، رسما وجود آن را تایید کرد.
گلکسی F41 اولین گوشی سامسونگ از سری گلکسی اف خواهد بود  

متأسفانه تیزری که سامسونگ در توییتر در رابطه با این سری منتشر کرد، اطلاعات زیادی از آن‌ها در اختیارمان قرار نداد اما با توجه به شایعه‌ها، به نظر می‌رسد گلکسی F41 اولین محصول این خانواده خواهد بود که وارد بازار می‌شود. شایعه‌ی وجود این گوشی از آن جایی قوت گرفته که شاهد باز شدن صفحه‌ی پشتیبانی این محصول با شماره مدل SM-F415F در وب‌سایت رسمی سامسونگ هندوستان بودیم. با توجه به دفترچه‌ی راهنمای کاربر، به نظر می‌رسد این گوشی از دوربین سلفی قطره‌ای روی نمایشگر بهره برده و پنل پشتی آن میزبان ۳ دوربین با مشخصات نامعلوم است.

در حال حاضر میان‌رده‌های سامسونگ را گوشی‌های سری M و A تشکیل می‌دهند که تنوع بسیار زیادی داشته و از تعادل سخت‌افزاری خوبی برخوردارند. اما این‌طور که به نظر می‌رسد، غول کره‌ای می‌خواهد با سری جدید، این تعادل را در بخش دوربین برهم زده و محصولاتی را راهی بازار کند که به نسبت قیمت، توانایی عکاسی و فیلم‌برداری بالایی دارند.

در حال حاضر خبرهای زیادی از گوشی‌های سری گلکسی اف منتشر نشده جز اینکه گفته می‌شود تا پایان امسال، سامسونگ محصولات متعددی را از این سری راهی بازار می‌کند. بنابراین باید تا یک یا دو ماه دیگر خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر شود.

گلکسی F41 همچنین به‌تازگی در گیک‌بنچ هم دیده شد که با توجه به آن مطلع شدیم این گوشی از پردازنده‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. در واقع باید آن را به نوعی گلکسی M31 با برند متفاوت بدانیم که با دو ظرفیت حافظه (احتمالا ۶۴ و ۱۲۸)‌ و سه‌رنگ بندی گوناگون در دسترس قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که M31 به ۴ دوربین مجهز شده بود در حالی که در این تصویر شاهد سه دوربین روی پنل پشتی هستیم.

 

آیا می توان گوشی ویندوز فون قدیمی را در سال ۲۰۲۰ آپدیت کرد؟

با شروع عرضه ی رسمی سرفیس دوئو مایکروسافت، این کمپانی سال های گذشته با ویندوز فون Microsoft Windows Phone سخت در تلاش بود پلتفرمی خلق نماید که در کلیه گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد، اما در آخر مشکلاتی که پیش امدند، از این اتفاق جلوگیری کردند. در واقع بنیان گذار مایکروسافت، بر این باور است که اگر پرونده ی ضد انحصار برای این کمپانی پیش نمی آمد، ویندوز فون ممکن بود اندروید دنیای امروز باشد.

سال‌ها از پایان کار ویندوز فون می‌گذرد و حتی سرسخت‌ترین طرفدارانش هم قبول کرده‌اند که این سیستم‌عامل به تاریخ پیوسته. با همه‌ی این‌ها، ویندوز فون هنوز هم در بین برخی کاربران زنده است و برخلاف پلتفرم‌هایی نظیر Commodore یا BBC Micro به‌طور کامل به فراموشی سپرده نشده. اگر با دستگاهی که مبتنی‌بر ویندوز فون است کار کنید، همچنان می‌توانید راه‌اندازیش کنید؟ کارشناس رسانه‌ی ZDNet می‌گوید مدل قرمزرنگ Lumia 1520  را در اختیار داشته و تلاش کرده ببیند می‌تواند با آن کار کند یا خیر.

از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و بهمن ۱۳۹۸) فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store از دسترس خارج شده است؛ این یعنی اگر دستگاهی ویندوز فونی دارید که قبلا می‌توانستید سیستم‌عاملش را به Windows 10 Mobile ازطریق اپلیکیشن Upgrade Advisor ارتقاء دهید و چنین کاری انجام ندادید، دیگر امکان ارتقاء سیستم‌عامل ازطریق فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store وجود ندارد. اگر روی دستگاه ویندوز فونی خود ارور 805a0190 دریافت می‌کنید، دلیل اصلی، از دسترس خارج شدن فروشگاه است.

با این‌حال اگر دستگاهی دارید که توانایی اجرای Windows 10 Mobile را دارد (که شامل Lumia 1520 هم می‌شود، اما دستگاه‌هایی که صرفا ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم دارند، از این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کنند)، به‌منظور ارتقاء سیستم‌عامل گوشی به جدیدترین نسخه می‌توانید از ابزاری ویژه استفاده کنید که احتمالا پیش‌تر نامش را نشنیده‌اید. ابزار موردبحث که با نام Over the cable Updater  شناخته می‌شود به‌راحتی امکان نصب سیستم‌عامل جدید را روی دستگاه فراهمم می‌کند.

اگر روی گوشی از کد PIN استفاده شده، باید قبل از آغاز فرآیند نصب، PIN را حذف کنید. اگر دستگاه‌تان در دسته‌ی دستگاه‌های سازمانی قرار می‌گیرد و به‌دلیل برخی قوانین خاص، درگاه USB آن غیرفعال شده، باید مجددا فعالش کنید. اگر گوشی شما از نسخه‌ی اینسایدر ویندوز استفاده می‌کند باید حتما مجددا سراغ نسخه‌ی اصلی بروید و برای این‌ کار می‌توانید از Windows Device Recovery Toolاستفاده کنید. اگر همچون گوشی کارشناس رسانه‌ی ZDNet، گوشی شما دست دوم است یا این‌که کد PIN را نمی‌دانید، می‌توانید دستگاه را ریست کنید؛ در غیر این‌صورت به ریست کردن دستگاه نیازی ندارید. البته اگر به ریست کردن نیازمند بودید، باید یک‌سری کارها انجام دهید.

چرا باید چنین کاری انجام دهیم؟

حتی پس از به‌روزرسانی دستگاه به Windows 10 Mobile، همچنان با موبایلی قدیمی مواجه خواهید بود. مایکروسافت در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) به‌صورت رسمی به پشتیبانی از Windows 10 Mobile خاتمه داد و این یعنی هیچ به‌روزرسانی دیگری برای رفع مشکلات یا بالا بردن امنیت، برای آن منتشر نخواهد شد. البته حتی در حال حاضر هم تصاویری که ثبت می‌کنید به‌صورت خودکار در وان‌درایو ذخیره می‌شوند و تا پایان سال ۲۰۲۰ امکان دسترسی به آن‌ها را خواهید داشت.

مایکروسافت می‌گوید گوشی‌های فعلی مجهزبه Windows 10 Mobile نسخه‌ی پشتیبان (بکاپ) از اپلیکیشن‌ها و داده‌ها تهیه نخواهند کرد. البته امکان انجام این کار ازطریق به‌روزرسانی OTC وجود ندارد، وگرنه می‌توانید به‌صورت دسترسی از فایل پشتیبان استفاده کنید

شماری از اپلیکیشن‌هایی که روی ویندوز ۱۰ موبایل اجرا می‌شوند از فروشگاه آنلاین حذف شده‌اند. درضمن وارد هر وب‌سایتی از مایکروسافت شوید از شما خواسته می‌شود از جدیدترین نسخه‌ی مرورگر Edge استفاده کنید؛ کاری که در ویندوز ۱۰ موبایل غیرممکن است. با همه‌ی این‌ها هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که به ویندوز فون علاقه دارند و به‌خوبی می‌دانند این سیستم‌عامل قرار نیست به‌روزرسانی امنیتی و رفع باگ دریافت کند. اپلیکیشن‌های آفیس نظیر OneNote و To Do همچنان اجرا می‌شوند و حتی به‌روزرسانی هم دریافت می‌کنند

شاید به دستگاهی نیاز دارید که صرفا ازطریقش ایمیل‌ها را بررسی کنید و تماس بگیرید. شاید نمی‌خواهید با بازی روی گوشی اصلی خود، شارژش را تمام کنید و نیاز دارید دستگاهی ویندوز فونی داشته باشید تا اگر چند دقیقه در جایی معطل شدید، کمی بازی کنید. شاید به‌طور کلی داشتن نمایشگری اضافی، کاربرد زیادی برای‌تان داشته باشد. البته هرچقدر هم ویندوز فون را دوست داشته باشید، نمی‌توانید دستگاه‌های مبتنی‌بر آن را تا ابد نگه دارید

برای ریست کردن ابتدا گوشی را شارژ کنید، سپس آن را از شارژ جدا و خاموشش کنید. وقتی که گوشی خاموش است، کلید کاهش شدت صدا را نگاه دارید و گوشی را به شارژ بزنید؛ کلید کاهش شدت صدا را تا زمانی نگه دارید که صفحه‌ی جدیدی روی نمایشگر ظاهر شود. در این مرحله، کلید کاهش شدت صدا را رها کنید و به‌ترتیب کلیدهای روبه‌رو را فشار دهید: کلید افزایش شدت صدا، کلید کاهش شدت صدا و کلید پاور. پس از انجام این مراحل، گوشی ریستارت می‌شود و آیکون چرخ‌دنده روی صفحه بالا می‌آید.

مطمئن شوید که گوشی حداقل ۴۰ درصد شارژ دارد و سپس سراغ منوی تنظیمات و بخش Phone Update بروید تا اطمینان پیدا کنید که هیچ‌گونه به‌روزرسانی جدیدی در حال نصب نیست (دستگاه‌های مجهزبه Windows Phone 8 که ریست و دوباره روشن می‌کنید به‌صورت خودکار به‌روزرسانی ۸٫۱ را دریافت می‌کنند و باید بگذارید که این اتفاق بیافتد. با این‌حال بعدا گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید تا وقت‌تان برای دانلود به‌روزرسانی‌های دیگر تلف نشود). در مرحله‌ی بعد گوشی را به رایانه‌ای که یکی از نسخه‌های پشتیبانی‌شده‌ی ویندوز ۱۰ را دارد متصل کنید (این نسخه باید دات‌نت ۴ را به‌صورت پیش‌فرض داشته باشد و بتواند به اینترنت متصل شود).

وقتی که فایل OtcUpdaterZip.exe را اجرا کنید، چند فایل جدید از حالت فشرده خارج می‌شوند که شامل یک فایل ReadMe با تمامی دستورالعمل‌های لازم است. به‌منظور به‌روزرسانی گوشی، OTCUpdater.exe را اجرا کنید؛ پس از این‌که OTCUpdater.exe فایل‌های لازم را بازیابی کرد، آن‌ها را به گوشی می‌فرستد و پیغامی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد گوشی را از رایانه جدا کنید. سپس فرآیند به‌روزرسانی گوشی به‌شکل معمولی ادامه پیدا می‌کند. مراحل اضافی برای راه‌اندازی را انجام دهید و گوشی به‌صورت OTA به‌روزرسانی‌های لازم را دریافت خواهد کرد

وزارت ارتباطات: تا یک سال دیگر تمامی خدمات دولت، الکترونیکی می شود

عملکرد وزارت ارتباطات در و دولت یازدهم و دوازدهم حکایت از آن دارد که رشد فعالیت ها تمام زمینه ها دارد. وزارت ارتباطات پیش بینی می کند که تا پایان سال جاری کلیه خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود. سهم اقتصادی هسته‌ی مرکزی اقتصاد دیجیتال در ایران سال گذشته به ۳/۴درصد رسید؛ در حالی که در کشورهای مختلف بین دو تا پنج درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) است.


اکنون بیش از ۸۰ درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت دسترسی دارند، درحالی‌که دسترسی مردم به اینترنت در روستاها نیز تا پایان سال تکمیل می شود . به ، تعداد سرویس‌های پلتفرم دولت همراه (در راستای ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک) تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶۵ مورد بود که امسال به ۷۸ سرویس ارتقا می‌یابد. رسیدن به ۹۳ سرویس دولت همراه به‌معنای ارائه‌ی صددرصدی خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی است که برای سال آینده درنظر گرفته شده است.

سهم کل اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران نیز سال گذشته به 6/5 درصد رسید وسهم کل اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران نیز سال گذشته به 6/5 رسید مطابق با پیش‌بینی وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۹۹ به ۶/۸۷ و در سال بعد به ۷/۴۵ درصد خواهد رسید.

با رشد روزافزون ضریب نفود تلفن همراه به بالای ۱۴۰ درصد و افزایش ضریب نفود اینترنت پهن‌باند سیار به بیش از ۸۰ درصد، نقش پررنگ ارتباطات در زندگی روزمره‌ی مردم و پیش‌برد انواع خدمات بیشتر نمایان می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرامی خود از انجام‌شدن بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های وزارت متبوعش سخن گفته و اعلام کرده که توسعه‌ی بخش‌های مربوط به زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، براساس آنچه در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات تصویب شده، تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

در سال ۹۸، تعداد ۲۴۱ دستگاه دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شدند که این میزان تا پایان سال جاری به ۲۸۹ مورد می‌رسد. در قدم بعدی، تعداد ۳۴۶ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می‌شوند.

شاخص توسعه‌ی دولت الکترونیک در ایران با ۲۰ پله صعود به رتبه‌ی ۸۶ جهان رسید که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ به رتبه ۷۶ برسد.

اوراکل به‌جای مایکروسافت برنامه جدی خرید تیک‌تاک را دنبال می‌کند

در ماه های گذشته برندهای مختلفی را در صف خریداران تیک تاک مشاهده کرده ایم، که کمپانی مایکروسافت یکی از جدی ترین گزینه برای خرید تیک تاک بود که بعد از رد شدن پیشنهادش از سوی مالک چینی اپلیکیشن، بایت دنس، از ادامه ی مذاکره ها منصرف شد. بعد از هفته‌ها منازعه و اخبار و گزارش‌های متعدد که شامل دخالت دولت ترامپ هم می‌شد، مایکروسافت در خرید تیک‌تاک به موفقیت نرسید و به صورت رسمی برنامه‌های مذاکره‌ای را لغو کرد.

 ردموندی‌ها در بیانیه‌ای درباره‌ی لغو مذاکره‌های خرید تیک‌تاک نوشتند: «بایت‌دنس اعلام کرد که قصد فروش تیک‌تاک به مایکروسافت را ندارد. ما اطمینان داریم که پیشنهادمان برای خرید تیک‌تاک به نفع همه‌ی کاربران اپلیکیشن بود و همچنین منافع امنیت ملی را هم تأمین می‌کرد. ما در بیانیه‌ی ماه آگوست هم گفته بودیم که برای رسیدن به اهداف، تغییراتی جدی در ساختار اپلیکیشن ایجاد خواهیم کرد. تغییراتی که آن را با بالاترین استانداردها امنیت، حریم خصوصی و ایمنی آنلاین هماهنگ می‌کردند. به‌هرحال ما هم نظاره‌گر آینده خواهیم بود تا ببینیم این سرویس چگونه در حوزه‌های بااهمیت پیشرفت خواهد کرد».

ترک میز مذاکره ازسوی مایکروسافت، فرصت را برای خریدار بزرگ دیگر یعنی اوراکل مهیاتر می‌کند. برخی رسانه‌ها در ماه گذشته از برنامه‌های جدی اوراکل برای خرید تیک‌تاک صحبت می‌کردند. اخبار جدید تأیید می‌کنند که شرکت تحت مدیریت لری الیسون، به‌صورت رسمی جایگزین مایکروسافت در مذاکره‌های خرید تیک‌تاک شده است.

مایکروسافت در ماه گذشته تأیید کرده بود که به‌صورت جدی خرید واحدهای عملیاتی تیک‌تاک را در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دستور کار دارد. همچنین برخی رسانه‌ها ادعا می‌کردند که مایکروسافت برنامه‌هایی جدی برای خرید کل فعالیت‌های بین‌المللی تیک‌تاک دارد.

اکنون که مایکروسافت از خرید تیک‌تاک منصرف شده است، آینده‌ی فعالیت این اپلیکشن پرطرفدار در ایالات متحده اصلا مشخص نیست. اوراکل که امروز به‌عنوان یک خریدار احتمالی مهم شناخته می‌شود، شاید درنهایت تنها نقش ارائه‌دهنده‌ی سرویس ابری را برای تیک‌تاک بازی کند و هیچ مدیریت و مالکیت کاملی روی اپلیکیشن نداشته باشد. فراموش نکنید که لری الیسون از افراد بسیار نزدیک به ترامپ و از حامیان او محسوب می‌شود و ورود شرکتش به فرایند خرید، شاید شرایط را تغییر دهد. درنهایت وضعیت تیک‌تاک اصلا مشخص نیست و هرگونه تغییر ناگهانی در ساختار و برنامه‌های فروش، ممکن خواهد بود.

هرگونه توافق فروش تیک‌تاک به اوراکل، با پیچیدگی‌ها و چالش‌های متعدد همراه خواهد بود. دونالد ترامپ، قبلا تاریخ ۱۵ سپامبر را به‌عنوان ضرب‌الاجل فروش تیک‌تاک بیان کرده بود که بعدا به ۱۲ نوامبر تغییر کرد. تهدیدهای ترامپ، شامل مسدودسازی تیک‌تاک در ایالات متحده می‌شود. درمقابل، تیک‌تاک هم شکایت از ترامپ را در دادگاه پیش برد. همچنین بایت‌دنس اعلام کرد که شاید به‌خاطر قوانین جدید چین اصلا امکان فروش تیک‌تاک را نداشته باشد یا آن را بدون الگوریتم کلیدی اصلی مبتنی بر هوش مصنوعی بفروشد.