بنابرخبرهای
اعلام شده، اینستاگرام به تازگی بخش جدیدی به نام پست های پیشنهادی (Suggested
Posts) را راه اندازی کرده است. در واقع از این پس
پست های مرتبط با پروفایل های دنبال شده را پایین صفحه اصلی یا همان Feed
نمایش خواهد داد. هدف از این کار پیدا کردن آسان تر محتواهایی که کاربران به آنها
علاقه دارند. برای مثال اگر اکانتهای مربوط به مواد غذایی یا
فضا را دنبال میکنید، از این پس پستهای بیشتری در ارتباط با این موضوعات در
انتهای صفحه فید مشاهده خواهید کرد. اینستاگرام همچنین از نمایش تبلیغات بین پستهای
پیشنهادی خبر داده که این پلتفرم را برای بازاریابی و تبلیغات جذابتر میکند.
معمولا با رسیدن به انتهای فید اصلی، اینستاگرام پیغامی روی صفحه برای کاربر ظاهر میکند. نمایش پیغام موردبحث روی صفحه بدین معنی است که شما تمامی پستهای فالورهایتان را در دو روز اخیر مشاهده کردهاید و پست جدید دیگری برای مشاهده وجود ندارد. حتی با وجود بهروزرسانی جدید نیز همین پیغام بهنمایش درمیآید، اما کاربر میتواند پس از دیدن پیغام نیز به اسکرول بهسمت پایین ادامه دهد تا پستهای پیشنهادی را مشاهده کند. همچنین در این صفحه گزینهای برای مشاهدهی دوبارهی پستهای قدیمی ارائه میشود.
رسانهی ورج در گزارشی مینویسد اینستاگرام امروز قابلیتهای فید اصلی پلتفرم خود را گسترش داده است تا پستهایی که متعلقبه فالوورهایتان نیست نیز در فید بهنمایش دربیاید؛ اینستاگرام از این بخش جدید با نام «پستهای پیشنهادی» یاد میکند. همینکه به بخش پایانی فید اصلی اینستاگرام برسید، پستهای پیشنهادی برایتان بهنمایش درمیآیند تا بتوانید همچنان به اسکرول کردن بهسمت پایین و مشاهدهی پستهای مختلف - حتی آنهایی که متعلقبه فالوورها نیستند - ادامه دهید. تا پیش از راهاندازی قابلیت جدید، فید اصلی اینستاگرام صرفا شامل پستهای موردعلاقهی کاربر و همچنین پستهای مربوط به فالورها بود.
محتواهای پستهای پیشنهادی اینستاگرام با محتواهای بخش Explore متفاوت هستند
پستهای پیشنهادی فید اصلی با پستهایی که در بخش Explore بهنمایش درمیآیند متفاوت هستند. این پستها قرار است با محتواهایی که کاربر آنها را فالو و لایک میکند مرتبط باشند، این درحالی است که Explore تلاش میکند محتواهای کلیتر را نیز برای کاربر بهنمایش دربیاورد.
جولیان گاتمن، مدیر محصول بخش Home اینستاگرام، میگوید بهطور معمول در فید اصلی اینستاگرامش پستهای مربوط به فضا را مشاهده و با آنها تعامل برقرار میکند. بدین ترتیب در فید اصلی او، پست پیشنهادی میتواند مربوط به عکسی از فضا باشد که توسط یکی از حسابهای فالونشده منتشر شده است؛ ازطرفی بخش Explore اینستاگرام گاتمن ممکن است شامل پستهایی باشد که بهطور عمومیتر علم فیزیک را شامل میشود.
خبرنگار ورج از گاتمن پرسید که کاربران اینستاگرام هر چند وقت یکبار بهصورت روزانه به بخش نهایی فید میرسند، بااینحال گاتمن ترجیح داد به این سؤال پاسخ ندهد. براساس گفتههای گاتمن، در بخش پستهای پیشنهادی شاهد تبلیغات نیز خواهیم بود؛ بهعلاوه صرفا تصاویری که روی فید اصلی آپلود شده باشند، در بخش پستهای پیشنهادی بهنمایش درمیآیند و این یعنی فعلا خبری از محتوای IGTV یا Reels نخواهد بود.
حرکت جدید اینستاگرام تا حد زیادی با برخی سیاستهای پیشین همخوانی ندارد. سالها پیش هنگامی که پیغام رسیدن به انتهای فید اصلی برای کاربران بهنمایش درمیآمد، کوین سیستروم، مدیرعامل پیشین و بنیانگذار اینستاگرام، گفته بود این تصمیم برای حفظ سلامت روان کاربران گرفته شده است. سیستروم در آن روزها گفت اینستاگرام کار روی ابزارهای جدیدی را آغاز کرده است تا کاربر ازطریق آنها بتواند بفهمد در طول روز چند ساعت را در اینستاگرام میگذارند. سیستروم همچنین گفته بود تکتک لحظاتی که کاربران در اینستاگرام میگذرانند باید مثبت باشد.
این درحالی است که بخش «پستهای پیشنهادی» با هدف نگهداشتن کاربران در محیط اینستاگرام برای مدتزمانی طولانیتر راهاندازی شده است. البته گاتمن در سخنانش میگوید هدف اینستاگرام این نیست که کاربران را ازطریق «پستهای پیشنهادی» برای مدتزمانی بسیار طولانی در شبکهی اجتماعی نگه دارد.
همان طور
که در جریان هستید کمپانی سامسونگ گلکسی نوت 20 را چندی پیش در کره معرفی و عرضه کرد.
در واقع بسیاری از کاربران پس از عرضه ی این گوشی هوشمند نارضایتی خود را اعلام
کردند دلیل اصلی این نارضایتی ها مشکل دوربین گلکسی نوت 20 سامسونگ است.این کمپانی
با صدور بیانیه ای، علت آن را توضیح داد.
سامسونگ معمولا گوشیهای خوب و بدون نقص فنی تولید میکند اما سابقهی ساخت محصولات مشکلدار در کارنامه غول کرهای وجود دارد. مثلا گلکسی فولد بهعنوان اولین تجربه این شرکت در ساخت محصولی با نمایشگر تاشونده، در سری اول به شکست انجامید چرا که امکان ورود گردوغبار درون لولاهای آن وجود داشت. در نهایت سامسونگ مجبور شد زمان عرضه آن را به تعویق انداخته و نسخهی بهبود یافتهی آن را راهی بازار کند.
به گزارش وبسایت Sammobile، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای انجمن سامسونگ، از مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا خبر دادهاند. برخیها حتی اعلام کردند گردوخاک درون این لنزها رفته و این خبر بسیاری از خریداران را نگران کرد.
Sammobile در ادامهی گزارش خود به این نکته نیز اشاره کرد که تنها کاربران کشور کره جنوبی با این مشکل مواجه شدهاند و هنوز کاربران کشورهای دیگر موضوعی از این بابت را گزارش نکردهاند. در همین راستا وبسایت TechRadar در تماسی با سامسونگ، علت را جویا شد. سامسونگ هم ضمن اشاره به اینکه از موضوع پیش آمده آگاه است اعلام کرد مشکل اصلا جدی نیست. متن کامل بیانیهی این شرکت به شرح زیر است:
به نظر میرسد مشکل گلکسی نوت ۲۰ اولترا اصلا نتیجهای مشابه گلکسی نوت ۷ در پی نداشته باشد. مشکلی که نوت سال ۲۰۱۶ به آن گرفتار شد حتی توجه کاربرانی را که به گوشیهای هوشمند علاقه نداشتند به خود جلب کرد اما ظاهرا تنها تعداد محدودی از کاربران چنین تجربه بدی را با نوت ۲۰ اولترا داشتند.
گلکسی نوت ۷ را هم که احتمالا به خاطر دارید. محصولی که قرار بود تجربهای متفاوت باشد اما از مشکل باتری رنج میبرد و آتش میگرفت. مشکل این گوشی به قدری جدی بود که با بهروزرسانی هم حل نشد و به همین خاطر سامسونگ تمام این گوشیها را از بازار جمعآوری کرد.
البته مدت زمان زیادی هم نیست که این گوشی راهی بازار شده و این احتمال هم وجود دارد که مشکل یاد شده به مرور جدیتر شود و کاربران بیشتری آن را گزارش کنند. با این حال خود سامسونگ آن را مسألهای جدی نمیداند و شواهدی هم که وجود دارد، بیانیهی غول کرهای را تأیید میکند.
گلکسی نوت ۲۰ اولترا هنوز رسما وارد بازار ایران نشده اما خوشبختانه تا آن زمان قطعا خبرهای بیشتری در رابطه با این موضوع خواهیم شنید که آیا بخار گرفتگی لنز دوربین آن جدی است یا فقط به خاطر تغییر ناگهانی دماست.
سامسونگ متعهد به تضمین رضایت مصرفکننده و تجربه لذتبخش آنها از دستگاههای گلکسی است. بهتازگی تعداد کمی گزارش مبنی بر وجود بخار درون لنز گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا دریافت کردیم.
مانند شیشه و محصولات ساخته شده از آن، اگر گوشیهای ضد آب را هم در معرض تغییر ناگهانی دما قرار دهید، بخار گرفتگی در آن به وجود خواهد آمد.
اگر به خاطر داشته باشید یک سری از کاربران بعد از ورود گلکسی اس ۲۰ اولترا به بازار هم از شکستن ماژول دوربین آن خبر داده بودند اما حالا میبینیم که هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. در حال حاضر کمی بیشتر از ۱۰۰ نفر وجود بخار در لنز دوربین را گزارش دادهاند که اگر این تعداد را بدبینانه به ۲۰۰ برسانیم، باز هم تنها ۰٫۲۵ درصد از ۷۸۰.۰۰۰ گوشی فروخته شده به این مشکل دچار شدهاند.