قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

نسخه جدید مرورگر Edge با تمرکز بر جستجوی ساده تراز راه می رسد

کمپانی مایکروسافت امشب در رخداد «بیلد ۲۰۲۰»، قابلیت های جدیدی را که در روزهای آتی به مرورگر Edge اضافه خواهد شد را به نمایش خواهد کشید. یکی از برجسته ترین ویژگی ها، اضافه شدن کناری (ساید بار) برای جستجو است. در واقع کاری که این نوار انجام می دهد این است که به شما اجازه می دهد در لحظه، در اینترنت جستجو کنید، بدون اینکه نیاز باشد از صفحه ای که در داخل آن هستید، خارج شوید.

قابلیت جدید جستجو و ادغام با Pinterest در هفته‌های آینده در اختیار کاربران نسخه بتا قرار خواهند گرفت. مایکروسافت همچنین در این رویداد اعلام کرد که در حال کار روی بهبود اجرای PWAها یا وب اپلیکیشن‌ها در مرورگر Edge است.

خبر دیگر اینکه Edge با شبکه اجتماعی «Pinterest» (که البته در ایران فیلتر است) همکاری خود را آغاز کرده. به این شکل قابلیت «Collections» در داخل مرورگر به کاربر نمایش داده می‌شود. Collections در واقع مجموعه‌ای است از لینک‌ها، تصاویر و متن در یک محیط. پیشنهادهای Pinterest به زودی در قابلیت Collections به نمایش در خواهند آمد.

برای مثال می‌توانید کلمه‌ای که در یک صفحه وب دیده‌اید و می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید را انتخاب (هایلایت) کنید و سپس به کلیک راست کردن روی آن، جستجو در نوار کناری را انتخاب کنید.

آنچه هنوز درباره مرورگر اج نامشخص است اینکه معلوم نیست چه زمانی قابلیت دیدن تاریخچه کامل وب‌گردی و هماهنگ (سینک) شدن تب‌ها به این مرورگر می‌آیند. این مشکلات اج، در برابر کروم ضعف‌هایی بزرگ هستند که به کاربران اجازه نمی‌دهد به راحتی بتوانند در ابزارهای مختلف با پلتفرم‌های متفاوت مثل iOS یا اندروید از Edge استفاده کنند.

پر فروش ترین گوشی‌های سه‌ ماهه اول ۲۰۲۰

بر اساس گزارش های شرکت Canalys ، این شرکت گزارشی مبنی بر پرفروشترین گوشی ها در سه ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد است و با توجه به این آمار، آیفون11 با اختلاف زیادی مقام اول را از آن خود کرد و آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو به ترتیب در جایگاه ششم و دهم قرار گرفته اند. آیفون ۱۱ که ارزان ترین مدل آیفون‌های ۲۰۱۹ به حساب می آید، از زمان ارائه این محصول تا حالا فروش بسیار بالایی داشته و انتظار می‌رود در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ این مقام به نسل جدید آیفون SE برسد.

در این بین، گوشی‌های ردمی نوت ۸ و ۸T در مقام دوم پرفروشترین گوشی های این مدت قرار دارند و از آنجایی که آمار فروش آن‌ها به صورت تفکیک شده ارائه نمی‌شود، هر دو آن‌ها به‌عنوان یک محصول در نظر گرفته شده‌اند. در کل این آمار نشان‌دهنده‌ی فروش بسیار بالای گوشی‌های شیائومی است زیرا ردمی نوت ۸ پرو در مقام پنجم قرار گرفته و ردمی ۸A هم رتبه‌ی نهم را از آن خود کرده است. این گوشی‌ها هم از آنجایی که با وجود داشتن قیمت ارزان از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند، توانسته‌اند توجه کاربران زیادی را جلب کنند.

در نهایت نباید گوشی‌های سامسونگ را از قلم بیندازیم که توانسته‌اند در دیگر رتبه‌های این فهرست قرار بگیرند. به طور مشخص، باید به گلکسی A51 (سوم)، گلکسی A10s (چهارم)، گلکسی A20s (هفتم) و گلکسی A01 (هشتم) اشاره کنیم. این شرکت کره‌ای اخیرا توجه زیادی به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نشان داده و همان‌طور که می‌بینید، این گوشی‌ها فروش بسیار زیادی داشته‌اند.

بر اساس گزارش شرکت Canalys، در این مدت شیائومی به پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در اسپانیا بدل شده و در کشورهای ایتالیا و فرانسه هم به مقام سوم و چهارم دست پیدا کرده است. این آمار نشان می‌دهد که استراتژی شیائومی برای حضور بیشتر در اروپا کاملا موفقیت‌آمیز بوده است.

رشد درآمدزایی آپ استور اپل به لطف بحران کرونا

با توجه شیوع بیماری کرونا در کشومان ایران، به نظر می رسد با وجود ضررهای اقتصادی بسیار سنگینی که برای برخی از شرکت ها به همراه داشته است، و این امر منجر به رشد درآمد بعضی از کسب و کارها شده است. درواقع یکی از این قسمت ها هم آپ استور اپل است که به سبب افزایش دانلود برنامه های کاربردی و استفاده از آن ها، درآمدزایی آن نیز افزایش یافته است.

بر اساس گزارش شرکت مورگان استنلی، ماه آوریل بهترین ماه برای اپ استور اپل از سپتامبر ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. در این ماه، درآمد این سرویس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است. همچنین در مقایسه با ماه مارس هم شاهد افزایش درآمد ۱۹ درصدی هستیم. کل تعداد دانلودهای این ماه هم در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر شده است. شرکت مورگان استنلی خاطرنشان کرده آوریل چهارمین ماه متوالی افزایش تعداد دانلود در اپ استور اپل بوده است.

اپ استور بخشی از سرویس‌های نرم‌افزاری اپل محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۶، اپل تصمیم گرفت به سرویس‌های نرم‌افزاری توجه بیشتری نشان بدهد. در جدیدترین گزارش‌های مالی شرکت اپل هم شاهد عملکرد عالی این کمپانی در زمینه‌ی درآمدهای مبتنی بر سرویس‌های نرم‌افزاری هستیم.

اپل با تمرکز بر کاربران آیفون (حدود ۹۰۰ میلیون نفر)، می‌تواند از طریق دریافت حق اشتراک مربوط به اپل موزیک، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس، اپل تی‌وی پلاس و دیگر موارد درآمد قابل توجهی را کسب کند. در زمینه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری هم نباید اهمیت زیادی اپ استور و آی‌کلاود را از قلم بیندازیم.

از زمان آغاز به کار اپ استور تا ماه مارس سال جاری، توسعه‌دهندگان ۱۵۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند و این مبلغ برای توسعه‌دهندگان اندروید حدود ۸۰ میلیارد دلار است. در رابطه با این فاصله بسیار زیاد گفته می‌شود که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی قیمت پایینی دارند و در کشورهای در حال توسعه به فروش می‌رسند؛ در چنین کشورهایی هم تعداد زیادی از کاربران پول کافی برای خرید اپلیکیشن‌ها یا اقلام درون برنامه‌ای ندارند.

اگرچه ماه آوریل ماه فوق‌العاده‌ای برای اپ استور اپل بوده، اما همچنین در این گزارش آمده که این ماه اوج رشد درآمد اپ استور خواهد بود. از آنجایی که در بیشتر کشورها شهروندان در حال برگشت به کارهای خود هستند، دیگر کمتر از گذشته از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل استفاده خواهند کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، در گوگل پلی استور ۲.۵۶ میلیون اپلیکیشن حضور دارد و اپ استور میزبان ۱.۸۵ میلیون اپلیکیشن است. اگرچه در زمینه تعداد اپلیکیشن‌ها گوگل پلی استور حرف بیشتری برای گفتن دارد و ۸۵ درصد از بازار جهانی موبایل در اختیار گوشی‌های اندرویدی است، اما در نهایت اپ استور اپل برای توسعه‌دهندگان درآمد بیشتری ایجاد می‌کند.

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه هواوی

بر اساس گزارشات اعلام شده، سال گذشته، شرکت هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت و به همین خاطر شرکت‌های آمریکایی از همکاری با هواوی منع شدند در واقع وزارت بازرگانی آمریکا قانون جدیدی را می‌خواهد اجرا کند که هدف مستقیم آن تراشه های هواوی هستند. بر اساس قوانین و مقررات، تراشه های هواوی که به طور مستقیم با فناوری‌های آمریکایی ارتباط دارند، شامل محدودیت‌های جدیدی خواهند شد.

با اجرایی شدن این قانون، این شرکت‌های خارجی برای ارائه‌ی تراشه‌های مختلف به هواوی باید از دولت آمریکا مجوز بگیرند؛ علاوه بر تراشه‌هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی هم استفاده می‌کنند مشمول این قانون جدید خواهند بود. این قانون جدید نه‌تنها هواوی را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد، بلکه تاثیر زیادی بر شرکت تایوانی TSMC خواهد داشت که بخش قابل توجهی از تراشه‌های هواوی را تولید می‌کند. این تراشه‌ها علاوه بر تعبیه در گوشی‌های هواوی و آنر، در تجهیزات مخابراتی کمپانی هواوی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیران این شرکت تایوانی در حال حاضر مشغول صحبت با تیم وکلای خود هستند تا ببینند این قانون جدید دولت آمریکا چه معنایی برای آن‌ها دارد. در همین رابطه، باید به خبر سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری TSMC در ایالت آریزونا آمریکا اشاره کنیم که قرار است در این منطقه مجموعه کارخانه‌های بزرگی برای ساخت تراشه‌های ۵ نانومتری آماده شود.

سال گذشته، شرکت هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت و به همین خاطر شرکت‌های آمریکایی از همکاری با هواوی منع شدند. این ممنوعیت چند روز قبل تا سال ۲۰۲۱ تمدید شد.اما شب گذشته، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که هواوی با خرید محصولات از شرکت‌های خارجی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند، توانسته این تحریم‌ها را به نوعی دور بزند و حالا دولت آمریکا می‌خواهد تحریم‌های علیه این شرکت را دوچندان کند.

در نهایت باید به اظهارنظر جدید دونالد ترامپ اشاره کنیم که ظاهرا قصد دارد تعرفه‌های مربوط به شرکت‌هایی که محصولات خود را در کشورهای خارجی تولید می‌کنند، افزایش دهد. این یعنی شرکت‌هایی مانند اپل احتمالا از دو طرف تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند

چین هم در واکنش به این تصمیم، تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه کرده است و از جمله آن‌ها می‌توان به اعمال محدودیت برای شرکت‌هایی مانند اپل، سیسکو و کوالکام اشاره کنیم که تا حد زیادی به کارخانه‌های چینی وابسته هستند. در ضمن ممکن است چین در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا، خرید هواپیماهای بویینگ را به حالت تعلیق در بیاورد.

سامانه 2000 جایگزین 1818 شد

بر اساس گزارش های اعلام شده از سوی شرکت مخابرات، از این پس کاربران تلفن ثابت برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود می توانند به جای استفاده از سامانه 1818، از سامانه 2000 استفاده نمایند.

در واقع سامانه 1818 یکی از راه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت است که مشترکین می‌توانند از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریز مکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به‌صورت نمابر آگاه شوند.

شرکت مخابرات در این باره افزود، با توسعه خدمات و پشتیبانی سامانه 2000 توسط این شرکت، پرداخت تمام قبوض شرکت‌های خدماتی از جمله تلفن ثابت از طریق این سامانه امکان پذیر شد.

توجه داشته باشید بنابر یکپارچه سازی سیستم‌های پرداختی با استفاده از سامانه 2000 علاوه بر خدمات اختصاصی مخابرات و همراه اول، از این پس امکان پرداخت قبوض گاز، برق، آب و فاضلاب عوارض شهرداری و قبوض جریمه نیز برای مشترکین امکان پذیر است.