قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

گوشی اقتصادی موتورولا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۳۱ فروردین از راه می‌رسد

بر اساس گزارشات اخیر Androidcentral، مدتی پیش کمپانی موتورولا اعلام کرد که گوشی های جدید سری موتو جی به زودی در بازار هند معرفی خواهد کرد. حال این کمپانی به تازگی مشخصات اصلی و تاریخ عرضه ی آنها به طور رسمی تایید کرده است. گوشی های ارزان قیمت موتوG60  و موتو G40 فیوژن از صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی HDR10 با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه‌ی اسنپدراگون 732G کوالکام بهره خواهد برد که هر دو گوشی نیز از سیستم عامل اندروید 11 بهره خواهند برد.

موتو جی ۴۰ فیوژن محصول دیگر موتورولا است که مانند جی ۶۰، از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی و تراشه‌ی اسنپدراگون 732G برخوردار خواهد بود؛ اما دوربین اصلی‌اش به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تغییر پیدا کرده. در بخش نرم‌افزار نیز، هر دو گوشی به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 11عرضه خواهند شد. گفتنی است مشخصات دیگری از این گوشی‌ها منتشر نشده تا ببینیم در کدام بخش‌های دیگر با یکدیگر تفاوت دارند.

طبق این مشخصات، به‌نظر می‌رسد موتو جی ۶۰ موتورولا رقیب ردمی نوت ۱۰ پرو مکس خواهد بود. در بحث طراحی، به‌نظر می‌رسد با یکی از گوشی‌های اندرویدی برتر خوش‌قیمت این شرکت رو‌به‌رو هستیمدوربین سلفی این گوشی به‌صورت حفره در وسط صفحه‌نمایش خودنمایی می‌کند و حسگر اثر‌انگشتش در پشت لوگو موتورولا قرار دارد. در سمت راست گوشی نیز، دکمه‌ی اختصاصی دستیار صوتی گوگل به‌چشم ‌می‌خورد.

 

پیش‌بینی رشد ۳۵ درصدی فروش در بازار موبایل ایران به لطف ورود گوشی‌های 5G

امیراسحاقی دبیرانجمن واردکنندگان موبایل معتقد است سال گذشته یکی از بهترین سال های بازار تلفن همراه بوده است در حالی که در ابتدای سال بسیاری از فعالین بازار موبایل اظهار داشتند که در حال ورشکسته شدن هستند اما به نظر می‌رسد نیاز مبرم مردم به کالای موبایل و برخی اقدامات در شش ماهه دوم سال باعث رونق شدید این بازار شده است. امیر اسحاقی معتقد است که سال 1400 نیز این وضعیت بهتر هم خواهد شد چرا که تغییر تکنولوژی گوشی‌ها در راه است. وی می گوید ترند شدن گوشی‌های ۵ G  باعث می‌شود که بازار موبایل ایران در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۳۵ درصد رشد داشته باشد.

امسال ۱۵.۸ میلیون گوشی وارد کشور شده که ۱۵ میلیون از این آمار رجیستری شده است و این نشان می‌دهد که نیاز بازار تامین شده است. مازاد آمدن بین یک تا یک و نیم میلیون گوشی در بازار موبایل مساله طبیعی است. اینکه چرا بازار به اصطلاح پا گرفت و رونق پیدا کرد به موضوع تخصیص ارز در آبان ماه برمی‌گردد که بازار را بسیار رقابتی کرد به طوری که بسیاری از فعالان جنس خود را با ضرر فروختند.

اسحاقی همچنین اعلام می‌کند که بودجه طرح افق تامین نشده و کمیته سیاست‌گذاری تجهیزات سیم‌کارت خود نیز بنا به دلایل نامشخص شکل نگرفته است: «این دو موضوع می‌توانستند به ساماندهی بازار موبایل بسیار کمک کنند و هنوز هم جزو گزینه‌هایی به حساب می‌آیند که کارگشا هستند

امیراسحاقی می گوید که امسال یکی از بهترین سال‌های بازار موبایل در کشور بوده است. این در حالیست که در ابتدای سال بسیاری از فعالین بازار موبایل می‌گفتند که در حال ورشکسته شدن هستند اما به نظر می‌رسد نیاز مبرم مردم به کالای موبایل و برخی اقدامات در شش ماهه دوم سال باعث رونق شدید این بازار شده است.

اسحاقی در پاسخ به این پرسش که سال ۱۴۰۰ که کماکان در آن کرونا ادامه دارد را چطور ارزیابی می‌کند می‌گوید که امسال از سال گذشته هم پررونق‌تر خواهد بود و بازار هیجان انگیزی را تجربه خواهیم کرد:

«در سال‌های ۹۵ هم تغییر گوشی‌ها از ۳G به ۴G را داشتیم و به همین دلیل بازار موبایل بسیار رشد کرد به طوری که بیش از ۲۰ میلیون گوشی وارد کشور شد. تصور می‌کنم با ترند شدن ۵G باز هم این اتفاق رخ می‌دهد و تغییر تکنولوژی باعث می‌شود تا بازار موبایل بیش از ۳۵ درصد رشد کند

او در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید گوشی داخلی چگونه است می‌گوید: «ما می‌خواهیم از پتانسیل تولید داخلی استفاده کنیم اما مشکلات زیادی وجود دارد و امسال این پتانسیل شکوفا نشد.» شنیده‌های حکایت از این دارد که در سال گذشته کمتر از ۷۰ هزار گوشی و تبلت در داخل کشور تولید شده است، آماری که قرار بود به بیش از ۴۰۰ هزار عدد برسد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که وضعیت گوشی مسافری به کجا رسیده است به می‌گوید: «در سال گذشته کمتر از ۷۰۰ هزار گوشی با این روش‌ها وارد بازار شد و این موضوع خیلی نظام‌مند شده است. اما اگر بحث حقوق و عوارض گمرکی با نرخ آزاد در سال جدید رخ بدهد، بار دیگر قاچاق رونق خواهد گرفت چرا که واردات کالای زیر ۶۰۰ دلار دیگر به صرفه نخواهد بود. در حال حاضر یکی از دلایل اینکه قاچاق از نوع مسافری کم شده به صرفه نبودن آن است اما اگر نرخ آزاد برای کالاهای زیر ۶۰۰ دلار در نظر گرفته شود، واردات قاچاق آن به صرفه خواهد بود و قاچاقچیان در مرزهای زمینی کشور راه‌هایی برای واردات گوشی مسافری به طور انبوه پیدا می‌کنند

اسحاقی می‌گوید اگر همه دستگاه‌ها بتوانند یک کارگروه ویژه برای تولید گوشی ایجاد کنند و رجیستری تبلت هم آغاز شود، می‌توان به رونق تولید داخلی اطمینان یافت: «در حال حاضر بیش از نو درصد تبلت‌های بازار قاچاق هستند. امیدواریم با مصوبه اخیر مجلس رجیستری این دستگاه‌ها هم آغاز بشود چرا که تولیدکننده تا این حجم از میزان کالای قاچاق در بازار را می‌بیند رغبتی به تولید نشان نمی‌دهد

تصویر رندر گلکسی تب ای 7 لایت در رنگ نقره‌ای رؤیت شد

اخیرا خبری منتشر شده مبنی براینکه که کمپانی سامسونگ قصد دارد یک مدل تبلت اقتصادی با عنوان گلکسی تب ای 7 لایت Samsung Galaxy Tab A7 Lite رونمایی کند. چندی پیش اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این تبلت فاش شد. حال به تازگی تصاویر جدیدی از گلکسی تب A7 لایت منتشر شده است که دستگاه را در رنگ نقره‌ای به نمایش گذاشته است.

پیش‌تر گفته شده بود این تبلت سامسونگ اقتصادی از پردازنده‌ی هلیو P22T مدیاتک، سه گیگابایت رم، صفحه‌نمایش ۸٫۴ اینچ (یا شاید ۸٫۷ اینچ) و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.متأسفانه در حال حاضر به جزئیات اضافه‌ای درباره‌ی گلکسی تب A7 لایت سامسونگ دسترسی نداریم.

به گزارش جی اس ام آرنا، تصویر بالا روشن‌تر از موارد پیشین است تا بهتر بتوانیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش تبلت اقتصادی سامسونگ را به‌ همراه دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه مشاهده کنیم. نمای نیم‌رخ گلکسی تب A7 لایت را هم نمایش می‌دهد و می‌بینیم تبلت سامسونگ برآمدگی کوچکی در پنل پشتی برای دوربین یگانه دارد. کلیدهای کنترل شدت صدا و پاور در لبه‌ی سمت راست گلکسی تب A7 لایت قرار دارند و دکمه‌ی پاور به بخش بالایی سمت راست نزدیک‌تر است

قدرتمندترین گلکسی‌ سامسونگ در تاریخ ۸ اردیبهشت معرفی می‌شود

همانطور که می دانید اوایل سال ۲۰۲۱، کمپانی سامسونگ از سری گلکسی اس ۲۱ رونمایی کرد انتظار نمی رفت این کمپانی تا قبل از تابستان مراسم دیگری برگزار کند اما امروز این غول کره ای به شکل غیر متظره ای اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ 28 آوریل (۸  اردیبهشت‌) یک مراسم گلکسی آنپکد برگزار نماید. به ‌احتمال زیاد سامسونگ در مراسم پیش رو گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ را معرفی خواهد کرد.

اگر سامسونگ قصد نداشته باشد در این رویداد گوشی گلکسی معرفی کند، چه چیزی برای معرفی خواهد داشت؟ طبق شایعات، این شرکت در حال ساخت لپ‌تاپ ویندوزی است که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ راهی بازار خواهد شد. این لپ‌تاپ به تراشه اگزینوس مجهز شده که در داخل آن پردازنده گرافیکی AMD قرار گرفته است. بر اساس برخی از شایعات، این لپ‌تاپ در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ پس از معرفی گلکسی نوت بعدی راهی بازار می‌شود؛ البته سامسونگ تأیید کرده است که امسال خبری از عرضه گلکسی نوت نخواهد بود.

به گفته‌ی سامسونگ، این مراسم به‌صورت آنلاین از وب‌سایت این شرکت پخش خواهد شد. این مراسم ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود.به ‌احتمال زیاد سامسونگ در مراسم پیش رو گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ را معرفی خواهد کرد.

طبق گفته‌ی فون آرنا، سامسونگ شعار این رویداد را قویترین گلکسی در نظر گرفته است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود که گوشی‌های بعدی سامسونگ قوی‌تر از سری گلکسی اس ۲۱ باشند. از طرف دیگر مدل‌های گلکسی بعدی می‌توانند روی فروش سری گلکسی اس۲۱ سامسونگ تأثیر بگذارند و انتظارات از برای پرچم‌دارهای بعدی این شرکت افزایش بدهند.

شیائومی تا پایان ۲۰۲۱ سه تبلت جدید روانه بازار می کند

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد کمپانی شیائومی و لنوو تصمیم تا اواخر سال جاری میلادی چندین مدل تبلت را روانه ی بازار موبایل کنند. طبق این توییتی که اخیرا منتشر شده است. ‌شیائومی احتمالا سه مدل تبلت جدید با بهره‌مندی از چیپست‌های سری ۸۰۰ اسنپدراگون کوالکام در دسترس کاربران قرار خواهد داد.


باتوجه به توییت مربوطه، تبلت
Nabu از یک باتری غول‌پیکر ۱۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد. تبلت‌های Enuma و Elish با چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام از راه می‌رسند و تبلت Nabu مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از سه مدل تبلت شیائومی به اشتراک گذاشته شده، انتظار می‌رود مدل Nabu ارزاترین نسخه در بین آن‌ها باشد. به علاوه گفته می‌شود این تبلت‌ها از NFC، چهار اسپیکر، شارژ بی‌سیم و شارژ فوق العاده سریع پشتیبانی می‌کنند.

هر سه مدل تبلت از نمایشگر IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۸۰۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و شدت روشنایی ۴۱۰ نیت در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در توییت مربوطه به این نکته اشاره شده که تبلت شیائومی با اسم رمز Enuma مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی خواهد بود. این در حالی است که احتمالا دو مدل دیگر با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد. هر سه مدل تبلت جدید این شرکت دارای چهار دوربین در پنل پشتی شامل یک دوربین فوق عریض، یک دوربین ماکرو و حسگر تشخیص عمق خواهند بود.

حساب کاربری  Xiaomiuiبا انتشار توییتی،‌ برخی مشخصات تبلت‌های جدید شیائومی را به اشتراک گذاشته شده. سه مدل تبلت جدید با اسم رمز «Enuma» ،«Elish» و «Nabu» به ترتیب با شماره مدل K81 ،K81A و K82 معرفی خواهند شد.

هر سه تبلت جدید از سری Mi Pad خواهند بود و هنوز تاریخ دقیق رونمایی آن‌ها مشخص نشده است. در نهایت باید دید شیائومی سه مدل تبلت جدید خود را با چه مشخصاتی و در چه تاریخی به بازار عرضه خواهد کرد.