قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

علل نوسان قیمت سیم کارت

با گزارش از آخرین قیمت سیم کارت در بازار خطوط وسیم کارت گوشی همراه ،افزایش قیمت آن را به علت کمیاب بودن تعداد خط های کد 1و 2 را عامل این افزایش قیمت دانست.


رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه ایران آقای «افشارفروتن لاریجانی» با بیان این‌که خطوط با کد ۲ و پیش شماره ۰۹۱۲ به شکل صفر کمتر در دسترس می باشد، وی افزود: با این حال قیمت سیم‌کارت‌های کد ۱ و ۲ به هم نزدیک است. خطوط کد ۳ در حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین سیم‌کارت‌ها با کدهای ۴ و ۵ بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ تومان خرید و فروش می‌شوند.

افشارفروتن افزود: در حال حاضر موارد و عوامل دیگری از جمله نوسانات نرخ ارز و شرایط موجود وافزایش قیمت گوشی بر بازار بی‌تاثیر نبوده است، افزود: این افزایش قیمت هم بیشتر در سیم‌کارت‌ همراه اول با کدهای قدیمی یک دو و سه بیشتر است. البته این روند در سیم‌کارت های ایرانسل نیز خیلی بی تاثیر نیست اما این تاثیرات با زمان قابل توجه‌تری تاثیر می‌گذارند و افزایش نسبی را در کل سیم‌کارت‌های دائمی در بازار داشتیم که کماکان هم همین روند ادامه دارد.

با بیان این‌که کد یک خط‌های تلفن همراه دائمی پایتخت نشین ها همچنان فاصله زیادی با بقیه شماره‌ها دارد، اظهار کرد: این رنج قیمتی از کف سه میلیون و ۷۰۰ و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که البته در همین کد هم شماره‌های مختلف با توجه به میزان رند بودن یا نبودن متفاوت از یکدیگر است..

این فعال بازار در مورد کدهای ۶ و ۷ با پیش شماره ۰۹۱۲ نیز اظهار کرد: خرید سیم کارت ها از ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. به طور کلی هر چقدر شماره کدها بالاتر می‌رود به همان نسبت قیمت‌ها هم پایین‌ می‌آید..

فروتن با بیان این‌که شرایط امروز بازار سیم‌کارت‌ها متفاوت از گذشته است، اظهار کرد: در حال حاضر خطوطی مانند خطوط با کد ۱ تقریبا محدود شده است و به همین خاطر این خطوط به نوعی به طور توافقی خرید و فروش می‌شود؛ به طوری که حتی ممکن است در یک کد قیمت‌ها چند میلیون تومان متفاوت باشد.

وی با بیان این‌که تقاضا برای کدهای قدیمی افزایش پیدا کرده است، گفت: علت این تقاضا بیشتر مباحث روانی و سلیقه‌ای است و هیچ علت خاص دیگر نمی‌توان برای آن پیدا کرد؛ چرا که اساسا خطوط تلفن همراه به لحاظ کارکردی هیچ تفاوتی با هم ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.