قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

گوشی جدید ویوو با دوربین کشویی تو در تو برای بزرگنمایی فوق العاده

کمپانی چینی ویوو(VIVO) به دلیل عرضه گوشی های دارای دوربین های کشویی شهرت دارد که می توان به برخی از آنها از جمله، به ویوو نکس  (VIVO Nex)، ویوو وی 15 پرو (VIVO V15 Pro) و ویوو وی 17 پرو (VIVO V17 Pro)  اشاره کرد. حال اخیرا ویوو اختراعی به ثبت رسانده است که مربوط به عملکرد زوم فوق تله فوتو دوربین های گوشی هوشمند است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. براساس گزارشات LetsgoDigital، این گوشی جدید دارای یک سیستم دوربین کشویی است که برخلاف دوربین های کشویی فعلی رو به جلو نیست و مثل دوربین سلفی کار نمی کند و دوربین پشتی گوشی در سیستم کشویی کار گذاشته شده است.


در ابتدای سال جاری میلادی، شرکت ویوو درخواست ثبت اختراع ماژول دوربین، تجهیزات الکترونیکی و روش کنترل ماژول دوربین را به دفتر مالکیت معنوی جهانی
(WIPO) ارائه کرد. این سند 23 صفحه‌ای در 29 ژوئیه 2021 (7 مرداد) به صورت عمومی منتشر شد و مشخص گردید که در آن یک تلفن هوشمند با دوربین کشویی فوق تله فوتو تشریح شده است.

ویوو در ثبت اختراع جدید خود اشاره کرده که گوشی‌های هوشمند فعلی تنها از عملکرد زوم کم و بسیار محدود پشتیبانی می‌کنند و از همین رو، در اختراع جدید تلاش شده تا عملکرد بزرگنمایی بالا به این دستگاه‌ها اضافه شود. به عبارت دیگر، شرکت چینی امیدوار است با استفاده از سیستم دوربین ویژه‌ای که اختراع کرده، امکان بزرگنمایی بیشتر و دقیق‌تری را برای گوشی‌های هوشمند فراهم کند. در حال حاضر نیز برخی از گوشی‌های ویوو به دوربین‌های بزرگنمایی و تله فوتوی عالی مجهز هستند که از جمله آن‌ها می توان به ویوو ایکس 30 پرو (VIVO X30 Pro) با دو لنز تله فوتو (با بزرگنمایی 2 و 5 برابری) اشاره کرد.

ویوو اس 10 (VIVO S10) که به تازگی منتشر شده است از یک صفحه فوتوکرومیک در پنل پشتی خود استفاده می‌کند، که فقط با سه ثانیه قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید رنگ آن تغییر می‌کند. بنابراین، دیدن طراح یک دوربین با دوربین کشویی پیچیده چیز عجیبی نیست.

ویوو در حال حاضر چندین گوشی هوشمند با دوربین کشویی در بازار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویوو نکس (VIVO Nex)، ویوو وی 15 پرو (VIVO V15 Pro) و ویوو وی 17 پرو (VIVO V17 Pro) اشاره کرد. با این حال، تعداد گوشی‌های مجهز به دوربین کشویی بسیار کمتر از مدل‌های معمولی است و شرکت‌های کمی از این نوع طراحی استقبال کرده‌اند.

استفاده از مکانیزم کشویی تا به امروز برای حذف دوربین سلفی از جلوی بدنه و ارائه نمایشگر کامل، کاربرد داشت و بسیاری از مردم معتقد بودند دوربین زیر نمایشگر می‌تواند به معنای پایان کار این نوع دوربین‌های کشویی باشد. اما، ویوو در ثبت اختراع جدید خود نشان می‌دهد که می‌توان از دوربین کشویی به عنوان جایگزینی برای دوربین پشتی نیز استفاده کرد.

این سیستم دوربین دارای چهار کشوی تو در تو است و هر بار یک لنز اضافی از آن به بیرون کشیده می‌شود. در واقع، لنز اول همیشه و به محض بیرون آمدن ماژول کشویی در دسترس خواهد بود و کاربران در صورت نیاز می‌توانند سایر نیازها را فرا بخوانندگوشی جدیدی که ویوو پتنت آن را ارائه کرده، دارای یک سیستم دوربین کشویی است، اما برخلاف دوربین‌های کشویی فعلی، رو به جلو نیست و به عنوان دوربین سلفی عمل نمی‌کند. در واقع، دوربین پشتی گوشی در سیستم کشویی گنجانده شده و دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.