قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون ۱۲ مینی است

کمپانی اپل به خوبی توانسته در دورانی که گوشی‌های کوچک تر از ۶ اینچ، طرفداران زیادی ندارند، با نماینده‌های کوچک خود توجه افرادی زیادی را به خود جلب کند. در همین راستا، ردمی که زیر مجموعه ی موفق شیائومی به حساب می آید و قصد دارد گوشی جدید با ابعاد کوچک تولید کند. این کمپانی تا به حال روند موفقیت آمیزی را در بازار گوشی های هوشمند طی کرده است و احتمالا شاهد رقابت تنگاتنگ آن با آیفون 12 مینی خواهیم بود.

آیفون ۱۲ مینی، پرچم‌دار مقرون به صرفه‌ی کوپرتینویی‌ها است که با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ دلار رونمایی شد. قلب تپنده‌ی این محصول را پردازنده‌ی قدرتمند A14 تشکیل می‌دهد و ۴ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شده. به همین خاطر برخلاف اندازه‌ای که دارد، در باطن خود یک گوشی همه فن حریف است.

اپل این موضوع را تا حدودی با پردازنده‌ی فوق‌العاده کم مصرف و نمایشگر OLED حل کرده. بنابراین ردمی اگر بخواهد با این شرکت رقابت کند، یا باید یک پرچم‌دار کوچک راهی بازار کند، یا از پردازنده‌های میان‌رده، قدرتمند و کم‌مصرف نظیر اسنپدراگون ۷۷۵G و اگزینوس ۱۰۸۰ که به‌زودی شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود استفاده کند.

این خبر توسط لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی، در شبکه ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شد. البته پستی که ویبینگ منتشر کرد بیشتر شبیه به یک تیزر است، نه اینکه قطعا به‌زودی شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود. او گفت: «ردمی قصد دارد گوشی کوچکی تولید کند، اما طول عمر باتری آن بسیار کم خواهد بود…».

با توجه به گفته‌های ویبینگ، به نظر می‌رسد ردمی سخت در تلاش است گوشی هوشمند کوچکی را تولید کند که از لحاظ طول عمر باتری مشکلی نداشته باشد. همانطور که می‌دانید، اپل آیفون SE را با باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی و طول عمر بسیار کم راهی بازار کرد. آیفون ۱۲ مینی هم از باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد اما خب از عملکرد دقیق آن فعلا بی‌خبریم. جز اینکه پیش‌تر خبری در رابطه با عملکرد باتری این گوشی و برادران بزرگ‌ترش در استریم ویدیو، پخش موسیقی و فیلم منتشر شد که پیشرفتی را به نسبت سری آیفون ۱۱ شاهد نبودیم.

بنابراین اگر ردمی بخواهد رقیب شایسته‌ای را برای رقابت با نماینده‌ی اپل راهی بازار کند، باید تا جایی که ممکن است ضعف‌ها را بپوشاند. به همین خاطر هم هست که احتمالا تاکنون شاهد رونمایی از گوشی جدید ردمی نبودیم. چرا که ساخت یک گوشی کوچک با باتری قدرتمند بسیار سخت است. در این گوشی‌ها از دوربین گرفته تا بلندگوها باید در اندازه‌ی کوچک‌تری تولید شوند و همین موضوع باعث می‌شود باتری نیز بسیار کوچک‌تر از حد معمول باشد. اپل به خوبی توانسته در دورانی که گوشی‌های کوچک‌تر از ۶ اینچ، طرفداران زیادی ندارند، با نماینده‌های کوچک خود توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کند. در همین راستا، ردمی هم تصمیم گرفته یک گوشی با ابعاد کوچک تولید کند. این شرکت تاکنون روند موفقیت آمیزی را در بازار گوشی‌های هوشمند طی کرده و کاربران زیادی هم دارد. بنابراین اگر بتواند محصول قدرتمندی را تولید کند، بعید نیست شاهد رقابت تنگاتنگ آن با آیفون ۱۲ مینی باشیم.

نوکیا شبکه 4G را به ماه می‌برد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد ناسا  قرار است در سال 2024 بار دیگر به کره ماه برود ، البته با اینبار روش جدیدی برای ارتباط برقرارکردن با فضانوردان خود در نظر گرفته است. این روش جدید با کمک کمپانی نوکیا محقق خواهد شد.  درواقع این اولین بار نیست که نوکیا قصد دارد شبکه 4G LTE را به ماه ببرد؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ این شرکت با همکاری سازمان فضایی کشور آلمان و اپراتور موبایل بریتانیایی Vodafone قصد داشتند به محل فرود آپولو ۱۷ بروند به تازگی مشخص شده که ناسا کمکی ۱۴٫۱ میلیون دلاری به نوکیا کرده تا این شرکت بتواند شبکه‌ی 4G LTE را روی سطح ماه راه‌اندازی کند.

جیمز رویتر، از سازمان ناسا، به این موضوع اشاره کرده که استفاده از شبکه‌ی موبایل روی سطح ماه باعث می‌شود که فضانوردان روی سطح ماه بتوانند راحت‌تر باهم ارتباط برقرار کنند. این روش باعث می‌شود که ناسا هم بتواند راحت‌تر با سفینه‌های فضایی خود در ارتباط باشد. با این سرمایه‌گذاری ناسا، نوکیا می‌تواند روش‌های زمینی به‌کاررفته برای گسترش شبکه 4G روی زمین را تغییر دهد و به روش‌های جدیدی برای گسترش این شبکه روی سطح ماه دست یابد. شبکه‌ی 4G روی سطح ماه باید به‌شکلی باشد که بتوان ارتباط‌هایی با فاصله‌ی طولانی برقرار کرد و پشتیبانی از آن در محیط کره‌ی ماه هم آسان باشد.

این اولین‌باری نیست که نوکیا قصد دارد شبکه 4G LTE را به ماه ببرد؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ این شرکت با همکاری سازمان فضایی کشور آلمان و اپراتور موبایل بریتانیایی Vodafone قصد داشتند به محل فرود آپولو ۱۷ بروند. در بخشی از این پروژه، دو شرکت یادشده می‌خواستند اولین پایگاه 4G را روی سطح ماه ایجاد کنند؛ اما این مأموریت هیچ‌وقت عملی نشد.

ناسا مدتی پیش اعلام کرد در پروژه‌ی جدیدی که به‌نام پروژه‌ی آرتمیس شناخته می‌شود، قصد دارد باردیگر به سطح کره ماه برود. این سازمان ۳۷۰ میلیون دلار برای این کار هزینه خواهد کرد؛ البته بخش زیادی از این مبلغ به شرکت‌های بزرگی مانند اسپیس ایکس و United Launch Alliance پرداخت می‌شود.

 

 

آیا کمپانی هواوی برند آنر را می‌فروشد؟

با توجه به تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه کمپانی هواوی، باعث شده است این شرکت سازنده گوشی هوشمند با سختی های زیادی روبرو شود. این کمپانی در زمینه ساخت تراشه برای گوشی‌های خودش و حتی استفاده از خدمات گوگل بسیار مشکل دارد. این سختی‌ها باعث شده است که هواوی تولید گوشی‌های خود را به شدت کاهش دهد.

حالا گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که هواوی قصد دارد آنر که یکی از زیر برندهای این شرکت چینی به‌حساب می‌آید بفروشد. در گزارش سایت رویترز گفته می‌شود برند آنر، زیرساخت‌های‌ تحقیق و توسعه و بخش‌ تولید و تأمین قطعات فروخته خواهند شد. البته هنوز این مسئله نهایی نشده است.

به‌نظر می‌رسد هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا قصد دارد تمام تمرکز خود را روی ساخت گوشی‌ رده‌بالا بگذارد. برند آنر بیشتر گوشی‌هایی تولید می‌کند که توجه جوانان را جلب ‌کنند و چندان گران نباشند.

فروش برند آنر به یک شرکت دیگر به این معنا خواهد بود که تحریم‌های آمریکا دیگر روی این برند تأثیری ندارند و محصولات آنر می‌توانند در تمام دنیا به فروش بروند. بااین‌حال باز هم تضمینی وجود ندارد که آمریکا تحریم‌ها را بردارد. دو شرکت هواوی و آنر به شکل‌های مختلف با هم در ارتباط هستند؛ مخصوصا در قسمت‌های قطعات و تحقیق و توسعه. جدا شدن این دو شرکت از هم یک سری چالش بزرگ برای هواوی در پیش خواهد داشت.

رویترز گزارش داده است که شرکت Digital China خریدار احتمالی آنر خواهد بود. بااین‌حال اسم شرکت‌های دیگر از جمله TCL و شیائومی هم شنیده می‌شود.

لپ ‌تاپ بلید استلث 13 جدید با قیمت ۱۷۹۹ دلار راهی بازار می‌شود

به نظر می رسد کمپانی ریزر قصد دارد مدل جدید لپ تاپ بلید استلث ۱۳ با پردازنده‌های بهتر و صفحه نمایش OLED و یک سری ویژگی‌های جالب ‌توجه را روانه ی بازار کند. مدل جدید قرار است با پردازنده‌ Core i7-1165G7، کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti،ا۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شود. ریزر ادعا می‌کند این لپ‌تاپ برای تولید محتوا ۲٫۷ برابر سریع‌تر از مدل قبلی است.

شرکت ریزر مدل جدید لپ‌تاپ بلید استلث ۱۳ را در زمینه صوتی هم به‌روزرسانی کرده است. درحالی‌که مدل‌های قبلی این لپ‌تاپ صدای باکیفیت و خوبی داشتند، صدای باس زیادی تولید نمی‌کردند. حالا مدل جدید یک نرم‌افزار صوتی از شرکت THX دارد که باعث می‌شود صدا برای بازی کردن، فیلم دیدن و گوش‌ دادن به موسیقی مناسب باشد. قیمت لپ تاپ ریزر بلید استلث ۱۳،  ۱۷۹۹ دلار خواهد بود.

از دیگر تغییرات جالب ‌توجه این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه‌نمایش OLED آن اشاره کرد. برای ریزر بلید استلث ۱۳ جدید از صفحه‌نمایش OLED لمسی با کیفیت Full HD استفاده شده است . ریزر به این موضوع اشاره کرده است که صفحه‌نمایش می‌تواند ۱۰۰ درصد رنگ‌های DCI-P3 را نشان دهد. این موضوع برای افرادی که در زمینه تولید محتوا نیاز به رنگ‌هایی دقیق دارند، بسیار مهم است. این امکان هم برای مدل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید استلث ۱۳ در نظر گرفته شده است که بتوانید به‌جای صفحه‌نمایش لمسی، یک صفحه‌نمایش غیر لمسی ۱۲۰ هرتز دراختیار داشته باشید. داشتن یک صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی برای لپ‌تاپ ۱۳ اینچی یک ویژگی هیجان‌انگیز به‌حساب می‌آید.

معرفی برترین گوشی‌های ماه سپتامبر از لحاظ عملکرد توسط AnTuTu

بر اساس اطلاعات منتشر شده، وب سایتAnTuTu لیست 10 گوشی قدرتمند اندرویدی در ماه دسامبر را از نظر عملکرد منتشر کرده است درواقع یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بسیاری از کاربران به آن توجه می‌کنند. این بخش در دستگاه‌های مختلف با توجه‌ به قطعات استفاده‌شده در قسمت پردازنده و حافظه متفاوت است. همچنین گوشی‌های هوشمند به شاخه‌های پرچم دار، میان رده و مقرون به صرفه تقسیم می‌شوند که محصولات موجود در هر کدام از این دسته‌ها قدرت عملکرد خود را دارد.

هنگامی که به فهرست ۱۰ گوشی هوشمند برتر ازلحاظ عملکرد نگاه می‌کنیم متوجه یک مسئله جالب می‌شویم. تقریبا همه دستگاه‌های موجود در این جدول به‌جای استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از نسخه معمولی آن استفاده می‌کنند. تراشه مذکور تنها در دو گوشی ایسوس راگ فون 3 و لنوو لیجن پرو دیده می‌شود. در ادامه فهرست ۱۰ پرچم‌دار با بهترین عملکرد در ماه سپتامبر قرار گرفته شده است

پس از پرچم‌داران سراغ گوشی‌های میان‌رده می‌رویم. در فهرست گوشی‌های میان‌رده،‌گوشی هوشمند ردمی 10X Pro 5G با امتیاز ۳۹۷,۹۶۳ موفق شده است در صدر جدول قرار بگیرد. پس از آن نسخه 10X 5G همین دستگاه قرار دارد که با امتیاز ۳۹۲,۲۳۶ مقام دوم را از آن خود کرده است. هر دوی این گوشی‌های هوشمند از تراشه مدیاتک Dimensity 820 استفاده می‌کنند. این تراشه موفق شده است از رقیبان دیگر خود در بخش‌ پردازنده‌ها پیشی بگیرد. پس از این دو دستگاه سه گوشی هوشمند از شرکت هواوی قرار دارند. گوشی آنر 30 در مقام سوم قرار می‌گیرد و پس از آن دو دستگاه نووا 7 و نووا 7 پرو به ترتیب چهارم و پنجم هستند. سه گوشی هوشمند هواوی که از جایگاه سوم تا پنجم را از آن خود کرده‌اند، همگی از تراشه Kirin 985  استفاده می‌کنند.

مانند گذشته، ‌وب‌سایت AnTuTu باز هم به سراغ مقایسه عملکرد دستگاه‌های موجود در بازار رفته است و این بار هر دو دسته پرچم‌دار و میان‌رده را مورد بررسی قرار داده است. در میان تمام دستگاه‌های موجود در فهرست تازه منتشرشده AnTuTu، گوشی هوشمند ویووiQOO پروG 5  با به دست آوردن ۶۶۳,۷۵۲ امتیاز در جایگاه اول قرار دارد و نسخه معمولی این دستگاه با امتیاز ۶۶۲,۱۶۵ موفق به کسب مقام دوم شده است. این دو دستگاه اکنون از شیائومی می 10 اولترا پیشی گرفته‌اند. این دستگاه که اکنون با امتیاز ۶۴۸,۶۲۴ سومین گوشی هوشمند موجود در فهرست است، ماه گذشته در صدر جدول قرار داشت.

هر دو مدل‌های iQOO از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 استفاده می‌کنند. همچنین در آن‌ها رم ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 قرار گرفته است. به دلیل قدرت اورکلاکینگ و بهینه‌سازی نرم‌افزار، دو گوشی هوشمند iQOO بالاتر و فراتر از همتایان اسنپدراگون ۸۶۵ خود در بخش پردازنده گرافیکی عمل کرده‌اند.

این امتیازها میانگین آماری عمکلرد هر دستگاه را بر اساس بیش از ۱۰۰۰ تست انجام‌شده در AnTuTu V8 بین ۱۱ شهریور تا ۹ مهر (۱ تا ۳۰ سپتامبر) نشان می‌دهد.