قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

منتظر گوشی‌های هوشمند بلک بری در سال ۲۰۲۱ باشید

طبق اطلاعات منتشر شده، دو کمپانی تی سی ال و بلک بری اوایل سال 2020 اعلام نمودند که دیگر همکاری مشترکی نخواهند داشت و تی سی ال محصولی با برند بلک بری تولید نمی کند. با این حال، به نظر می رسد که کار بلک بری در بازار گوشی‌های هوشمند تمام نشده است و از این پس، وظیفه‌ی محصولات جدید را شرکتی کوچک به نام آنوارد  (Onward Mobile) موبایل به‌عهده خواهد داشت.

به‌گفته‌ی شرکت آنوارد موبایل، محصولات در دست تولید ازنظر امنیتی بسیار ایمن خواهند بود و از راهکارهای امنیتی رمزگذاری سرتاسر نیز استفاده می‌کنند. در توضیحات وب‌سایت آمده است که آنوارد موبایل از مهندسان بلک‌بری و شرکتی وابسته به ‌نام FIH Mobile برای طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند جدید استفاده می‌کند.

دو شرکت تی‌سی‌ال وبلک بری اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که دیگر همکاری مشترکی نخواهند داشت و تی‌سی‌ال محصولی با برند بلک‌بری تولید نمی‌کند. چنین موضوعی نیز رسما تأیید شده و وب‌سایت رسمی شرکت، تیزری درباره‌ی عرضه‌ی محصولات جدید با برند بلک‌بری در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. در تیزر نکته‌ی جالبی نیز دیده می‌شود که بیانگر برخورداری گوشی‌های هوشمند در دست تولید از فناوری ارتباطات 5G است.

متأسفانه مشخص نیست که محصولات درنظرگرفته‌شده چه مشخصات سخت‌افزاری دارند و برای کدام رده از تلفن‌های هوشمند تولید خواهند شد. باوجوداین، مشاهده‌ی پرچم‌داری تمام‌عیار از برند بلک‌بری خالی از لطف نخواهد بود؛ پرچم‌داری که البته آنوارد موبایل می‌سازد.

جالب است بدانید که محصولات بلک‌بری به‌دلیل داشتن کیبورد فیزیکی معروف شده‌اند و گویا یکی از تلفن‌های هوشمند جدید با برند این شرکت نیز از کیبوردی فیزیکی برخوردار خواهد بود. در کارنامه‌ی آنوارد موبایل نمی‌توان تمرکزی ویژه روی تولید گوشی‌های هوشمند مشاهده کرد؛ بااین‌حال، علاقه‌مندان به محصولات بلک‌بری امیدوار هستند که شرکت آمریکایی توانایی تولید محصولاتی ایدئال را داشته باشد.

گوشی ویوو S7 5G با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G رونمایی شد

بنابرخبرهای اعلام شده در رزوهای اخیر، گووشی ویوو S7 5G بالاخره پس از مدت ها انتظار رونمایی شد. درواقع این محصول جزء محصولات میان رده به شمار می رود که مجهز به یکی از بهترین پردازنده های بازار یعنی اسنپدراگون ۷۶۵ G که نه تنها در امور پردازشی توانایی خوبی دارد بلکه پشتیبانی از سریع ترین اینترنت داده را نیز به این محصول آورده است.

روی پنل پشتی شاهد حضور سه دوربین در ماژولی مشابه ماژول سری ویوو X50 هستیم. دوربین اصلی آن در بالاترین بخش قرار گرفته و ۶۴ مگاپیکسلی است. از قابلیت‌های خوب این سنسور می‌توان به لرزش‌گیر الکترونیکی و حالت Super Night Mode ویوو اشاره کرد. همچنین کاربران قادر خواهند بود با این دوربین و دوربین سلفی به صورت هم‌زمان به ضبط ویدیو بپردازند که در این صورت صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود.

ویوو S7 5G از نمایشگر ۶٫۴۴ اینچی از نوع AMOLED بهره می‌برد و وضوح تصویر آن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ یا همان +FHD است. از قابلیت‌های خوب این نمایشگر می‌توان به پوشش ۹۸٫۵ درصدی استاندارد رنگی NTSC اشاره کرد. رفرش ریت آن روی عدد ۶۰ هرتز تنظیم شده و حسگر اثر انگشت نیز با فناوری اپتیکال در زیر آن جای گرفته است.

در بالاترین قسمت نمایشگر یک ناچ کوچک تعبیه شده که میزبان دو دوربین سلفی اصلی ۴۴ و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. ویوو دوربین ۴۴ مگاپیکسلی اصلی آن را ultra-clear (به معنی فوق شفاف) می‌نامد که از قابلیت فوکوس خودکار بهره برده و گشودگی دیافراگم آن به f/2.0 می‌رسد. همچنین کاربران قادر خواهند بود با این دوربین سلفی ویدیو‌هایی با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند و این فوق‌العاده است. در نهایت می‌رسیم به دوربین سلفی ثانویه که یک سنسور به بزرگی ۸ مگاپیکسل داشته و می‌تواند با زاویه ۱۰۵ درجه، به ثبت تصاویر فوق عریض بپردازد.

از گوشی های ویوو X50، ویوو X50 پرو،ویوو X50 پرو پلاس با دوبین های منحصر به فرد رونمایی شد

دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی است و وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض را دارد. همچنین کاربر می‌تواند از همین دوربین برای عکاسی ماکرو نیز استفاده کند. در نهایت هم می‌رسیم به سنسور سنجش عمق که ۲ مگاپیکسلی است و وظیفه آن اندازه‌گیری فاصله اجسام با دوربین است. از آن جایی که ویوو S7 5G یک گوشی میان‌رده است، طبیعی بود در آن شاهد استفاده از لنز تله‌فونو نباشیم. بنابراین این گوشی برای بزرگ‌نمایی باید به قدرت سنسور اصلی خود متوسل شود.

ویوو‌ S7 5G از پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G بهره می‌برد. یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده که پشتیبانی از اینترنت ۵G را نیز به گوشی‌ها می‌آورد. به لطف چیپست قدرتمند اسنپدراگون، اتصالات بی‌سیم در این گوشی بسیار قدرتمند و پایدار است. ویوو S7 همچنین از اینترنت ۵G، وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه ۵.۱ و NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

در کنار این پردازنده اما ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 به کار رفته تا خیال کاربران از بابت امور پردازشی سنگین تا حدودی راحت باشد. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند اما اسلات خالی برای قرارگیری کارت حافظه جانبی جهت افزایش میزان حافظه در آن دیده نمی‌شود که با توجه به گزینه ۲۵۶ گیگابایتی، نیازی هم به اضافه شدن این اسلات نبود.

·         گوشی ویوو Y51S با پردازنده اگزینوس G5880 و دوربین سه گانه معرفی شد

ویوو برای این گوشی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که کاربر می‌تواند به وسیله یک شارژر سریع ۳۳ واتی آن را شارژ کند. یکی از نکات جالب در رابطه با ویوو S7 5G، عدم بهره‌مندی آن از جک ۳،۵ میلی‌متری هدفون است؛ موردی که معمولا در گوشی‌های بالارده شاهد بودیم اما ظاهرا قرار است به زودی این وضعیت را در گوشی‌های میان‌رده نیز ببینیم. با این حال اگر از هدست‌های USB-C استفاده می‌کنید، باید بدانید پشتیبانی از محتوای صوتی با وضوح بالا (Hi-Res Audio) نیز در این گوشی فراهم است.

گوشی ویوو S7 5G در سه رنگ مشکی، سفید و ترکیبی از رنگ‌های آبی و بنفش به فروش می‌رسد که مدل آخر به‌ظاهر جذاب‌ترین رنگ‌بندی را در بین دو مدل دیگر دارد. با این حال این مورد کاملا سلیقه‌ای است. همچنین این محصول از امروز در کشور چین برای پیش خرید در دسترس قرار خواهد گرفت و اولین سری از آن در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) راهی بازار می‌شود. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی حدودا ۴۰۰ و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز ۴۵۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند که مدل گران قیمت کمی بعد از تاریخ اعلام شده برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود.

نماینده جدید ویوو کاملا سبک (۱۷۰ گرم) و باریک (۷٫۳۹ میلی‌متر) است و حاشیه‌های بسیار کمی هم دارد. بنابراین کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش و آسان خواهد بود. البته باید به این نکته عجیب هم اشاره کنیم که ظاهرا مدلی با رنگ ترکیبی آبی و بنفش، به اندازه کاملا نامحسوسی زخیم‌تر است!

تصاویر و مشخصات فنی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن منتشر شد

به نظر می رسد کمپانی سامسونگ قصد دارد بار دیگر خود را در عرصه تکنولوژی و بازار موبایل نشان دهد.تا به این لحظه از تنها از نمای جلویی دستگاه و برخی از قابلیت های دیگر آن مطلع بودیم  مجموعه ای از تصاویر کامل به همراه مشخصات فنی گلکسی اس 20 فن ادیشن را مشاهده کردیم که توسط افشاگر معروف ایوان بلس منتشر شده است.

تا به این لحظه تنها از نمای روبه‌روی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن تصاویری منتشر شده بود، اما OnLeaks@، یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری در توییتر، تصاویری کامل از این گوشی را با کاربران به اشتراک گذاشت که به لطف آن می‌توانیم نمای پشتی محصول را هم مشاهده کنیم. علاوه بر این‌ها، اطلاعات در رابطه با مشخصات فنی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن تنها در حد حدس و گمان بود اما با استناد به آنچه که OnLeaks منتشر کرده، می‌توانیم با قاطعیت بیشتری در این رابطه نظر بدهیم.

بعد از عرضه پرچم‌داران سری اس و نوت ۱۰، سامسونگ نسخه ارزان قیمت آن‌ها را با پسوند لایت راهی بازار کرد. اما گویا غول کره‌ای قصد دارد تنوعی در این نوع نام‌گذاری ایجاد کرده و برای سری اس ۲۰، از پسوند «فن ادیشن» استفاده کند. بنابراین وقتی صحبت از فن ادیشن می‌شود، منظور همان «لایت» است.

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن

از آنجایی که این گوشی قرار است یک پرچم‌دار مقرون به صرفه باشد، احتمالا سامسونگ آن را به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز می‌کند تا قیمت تمام شده‌ی محصول افزایش نیابد. با این حال گفته می‌شود این مشخصات برای نسخه‌ی پایه این محصول در نظر گرفته شده و کاربران می‌توانند به مدلی با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم دسترسی داشته باشند.

علی‌رغم انتقادات زیاد از سوی کاربران، سامسونگ در محصولات پرچم‌دار و میان‌رده‌ی خود از پردازنده‌ی اگزینوس استفاده می‌کند. البته نسخه‌ی اسنپدراگون پرچم‌دارها نیز عرضه می‌شود اما فقط محدود به بازار آمریکاست. با این حال به نظر می‌رسد مانند گلکسی اس ۱۰ لایت، اس ۲۰ فن ادیشن نیز در تمامی بازارها به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد شد و این می‌تواند بهترین خبر برای آن دسته از کاربرانی باشد که به دنبال محصولی قدرتمند از سامسونگ با پردازنده ساخت کوالکام هستند.

تاریخ معرفی، قیمت، بازار عرضه

این‌طور که به نظر می‌رسد، گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن در ماه اکتبر (دو ماه دیگر)، در دو مدل ۵G و ۴G راهی بازار می‌شود. احتمال اینکه این گوشی حوالی رونمایی از آیفون ۱۲ معرفی شود نیز بسیار زیاد است چرا که هدف سامسونگ از تولید آن، رقابت با آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس، پرچم‌دارن مقرون به صرفه اپل است.

گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن در رنگ‌های قرمز، سفید، سبز و نارنجی، در تمام بازارهایی که تاکنون محصولات سامسونگ در آن عرضه می‌شده به فروش می‌رسد و قیمت آن هم احتمالا ۷۹۹ دلار خواهد بود. بدین ترتیب شاهد یک نبرد تمام عیار بین این گوشی و آیفون ۱۲ خواهیم بود.

نمایشگر، نرم‌افزار، باتری

این‌طور که به نظر می‌رسد، محصول جدید از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با اس ۱۰ لایت دارد. به گفته OnLeaks، نمایشگر این محصول احتمالا ۶٫۵ یا ۶٫۴ اینچی و دارای حفره‌ای در مرکز برای تعبیه دوربین سلفی است. البته پبش‌تر گفته می‌شد سامسونگ قرار بود از همان نمایشگر ۶٫۷ اینچی به کار رفته در گلکسی نوت ۲۰، در این گوشی استفاده کند اما گویا این اتفاق رخ نخواهد داد. بدین ترتیب اس ۲۰ فن ادیشن بین اس ۲۰ ۶٫۲ اینچی و اس ۲۰ پلاس ۶٫۷ اینچی قرار می‌گیرد.

طبق اطلاعات جدید، این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است و بنابراین نباید انتظار قیمت پایینی را داشته باشیم. در قسمت بالای آن، درست مانند گوشی‌های سری اس ۲۰ و نوت ۲۰، حفره‌ای در نظر گرفته شده که محل تعبیه‌‌ی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. این گوشی از حاشیه‌ی بسیار کمی برخوردار بوده و نمای زیبایی دارد اما در مقایسه با پرچم‌داران اصلی، حاشیه‌ی آن اندکی بیشتر است. همچنین این محصول با بهره‌مندی از گواهی ضد آب IP68، تا حد زیادی در مقابل ورود آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.

اندروید ۱۰ سوار بر جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 2.5، بخش نرم‌افزاری اس ۲۰ فن ادیشن را تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد این گوشی جزء اولین محصولاتی باشد که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI 3.0 را نیز دریافت کند. سامسونگ برای این گوشی یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته که با توجه به اندازه نمایشگر می‌توانیم بگوییم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

دوربین گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن

همان‌طور که پیش‌تر شنیده بودیم، روی پنل پشتی این گوشی ۳ دوربین در یک ماژول مشابه با ماژول گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس قرار گرفته‌اند که احتمالا شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ برابری می‌شوند.

گفته می‌شود کیفیت عکاسی این گوشی مشابه اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس است بنابراین با یک محصول قدرتمند در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری مواجه خواهیم بود. متأسفانه در رابطه با کیفیت فیلم‌برداری این گوشی خبری منتشر نشده اما اگر قرار باشد همان عملکرد اس ۲۰ را از آن شاهد باشیم، احتمالا اس ۲۰ فن ادیشن می‌تواند در وضوح ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌‌برداری کند.

اینستاگرام از اکانت‌های مشکوک کد ملی می‌خواهد

با توجه به خبرهای اعلام شده، اینستاگرام جهت بررسی هویت اکانت هایی که مشکوک به نظر می رسند، درخواست ارائه کد ملی خواهد داد. در واقع تلاش برای شناسایی اکانت ها در اینستاگرام جهت مبارزه با اطلاعات نادرست و فعالیت های غیر قانونی صورت می گیرد. اگر اکانتی حاضر نشود به درخواست بررسی هویت خود از سوی اینستاگرام پاسخ دهد، ممکن است حساب کاربریشان در اینستاگرام غیرفعال شود یا پستهایش توزیع کمتری پیدا کنند یعنی در صفحه فالوئرها در رنک پایینتری نمایش داده شوند. اکانت‌هایی که اکثر فالوئرهایشان در کشور متفاوتی نسبت به موقعیت صاحب اکانت هستند یا به نظر می رسد اکانت‌های بات هستند، هدف بررسی هویت قرار می گیرند.

براساس گزارش، با این همه مشخص نیست این سیاست چه تاثیری روی اکانت‌هایی خواهد داشت که با اسم مستعار فعالیت می‌کنند و نگرانی‌های حریم خصوصی را برای اکانت‌هایی ایجاد می‌کند که فاش کردن هویتشان ممکن است آنها را در معرض آسیب قرار دهد مانند اکانت‌هایی که اعتراضات "زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد" را سازماندهی می کنند یا کسانی که از اینستاگرام برای اشتراک گذاری اطلاعات حساس استفاده می‌کنند.
اینستاگرام در یک پست وبلاگ خود اعلام کرد هدف از این سیاست کمک به این شرکت شبکه اجتماعی برای شناسایی اکانت‌هایی که تلاش می کنند مخاطبانشان را گمراه کنند و امن نگه داشتن جامعه اینستاگرام است.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اینستاگرام درباره تعریف اکانت مشکوک حاضر نشد توضیحی دهد.
تلاش برای شناسایی اکانت‌ها در اینستاگرام در فاصله چند ماه باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در بحبوحه تلاش فیسبوک شرکت مادر اینستاگرام برای مبارزه با اطلاعات نادرست و فعالیتهای غیرقانونی صورت می‌گیرد. اینستاگرام در اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود با لایک‌های جعلی و انبوه و فالوها و کامنت‌هایی که توسط اپلیکیشن‌ها و بات‌ها در این پلتفرم ایجاد می شوند، مقابله خواهد کرد

قسمت عمده‌ای از گوشی های هوشمند بازار ایالات متحده، ساخت چین است

با توجه به گزارشات اخیر، دولت های چین و ایلات متحده در سال های اخیر تنش های فراوانی از نظر سیاسی و تجاری مختلفی را  در ارتباط با یکدیگر تحمل کرده اند. ازطرفی با نگاهی به بازار موبایل که در بعضی مواقع تحت تأثیر تنش‌ها بود، هیچ نشانه‌ای از تنش دیده نمی‌شود.

قسمت عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند بازار ایالات متحده، ساخت چین است  
طبق آمار بدست آمده Canalys ادعا می کند در حال حاضر کمپانی های چینی ۷۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در دست گرفته اند. این گزارش، مربوط به فصل دوم سال ۲۰۲۰ بوده که نسبت به فصل گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آمار جدید Canalys، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند را در ایالات متحده بررسی می‌کند که درکنار نکته‌ی مهم گوشی‌های چینی، اطلاعات مهم‌تری هم دارد اپل در فصل دوم سال جاری با افزایش ۱۰ درصدی فروش نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته، رشد مناسبی را نسبت به دیگر فروشنده‌ها تجربه کرد. برندهای دیگر هم فروش خوبی را در فصل گذشته تجربه کردند موتورولا که اکنون تحت مالکیت لنوو اداره می‌شود، افزایش فروش هشت درصدی را در بهار امسال تجربه کرد. در میان برندهای فروشنده، فعالان نه‌چندان مشهوری همچون Unimax و Wiko هم با افزایش فروش روبه‌رو شدند.

همان‌طور که اکثر ما پیش‌بینی می‌کنیم، همه‌گیری  ویروس کرونا در تغییر مسیر و رویکرد بازار گوشی‌های هوشمند بی‌تأثیر نبوده است. بسیاری از مشتریان گوشی هوشمند، به‌خاطر بحران‌های اقتصادی و بیکاری ناشی از کووید ۱۹ به‌دنبال محصولات ارزان‌تری بوده‌اند. به‌عنوان مثال، گوشی هوشمند ۳۹۹ دلاری آیفون SE جدید یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل بود. همچنین در ایالات متحده برنامه‌ای به‌نام Lifeline اجرا می‌شود که خدمات مرتبط با موبایل را با تخفیف و یارانه به خانواده‌های کم‌بضاعت ارائه می‌کند. این برنامه، نقش مهمی در عرضه‌ی گوشی‌های اندرویدی ارزان به کاربران داشته است. به‌خاطر همین روندها، قیمت میانگین گوشی‌های فروخته‌شده در ایالات متحده با ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۰۳ دلار رسید.

شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند خود را در خارج از چین تولید می‌کنند، در فصل دوم سال ۲۰۲۰ با ثبات روند فروش در بازار ایالات متحده روبه‌رو شدند سامسونگ تقریبا روندی افقی را در نمودار فروش تجربه کرد. کاهش فروش گوشی‌های پرچم‌دار کره‌ای‌ها همچون گلکسی اس 20 با افزایش فروش گوشی‌های اقتصادی مانند گلکسی ای 10a و20a جبران شد. در میان فروشنده‌ها، ال جی کاهش فروش ۱۹ درصدی را در فصل دوم تجربه کرد. البته همه‌ی شرکت‌های چینی هم موفق نبودند و TCL  افت فروش شدید ۴۳ درصدی داشت.

آمارهای اخیر پیرامون بازار گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده احتمالا به همین منوال ادامه پیدا نخواهند کرد. تنش‌ها میان ایالات متحده و چین روز‌به‌روز شدیدتر می‌شود و تقریبا تمامی تولیدکننده‌ها به‌جز سامسونگ و ال‌جی با عدم قطعیت بالایی در شرایط آینده‌ی خود روبه‌رو هستند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که حتی پس از پایان بحران کرونا هم تولیدکننده‌های گوشی هوشمند، دوران خوشی را سپری نخواهند کرد.