قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

دو محصول جذاب سامسونگ برای سال ۲۰۲۱: موبایل شفاف و تبلت تاشو

طبق گزارش های اعلام شده، اخیرا یکی از منابع ناشناس در دنیای تکنولوژی با نام مستعار Tron  در توییتر اعلام کرد که کمپانی سامسونگ سال 2021 قرار است از یک تبلت با دو مکانیزم تاشونده رونمایی کند که تا حدودی شبیه به موبایل های TCL می باشد. باید دید این غول کره ای می خواهد از مکانیزم جدید و نوآورانه خود تا سال آینده رونمایی کند و یا از مکانیزم های مشابه استفاده نماید.

آنطور که در گزارش آمده ، تبلت مورد بحث دارای سه نمایشگر و دو لولا خواهد بود که از این لحاظ آن را تا حدودی شبیه موبایل‌های مفهومی شیائومی و TCL می‌کند. البته مکانیزم تا شدن این دو گوشی با همدیگر فرق می‌کند و باید دید سازنده کره‌ای از مکانیزم‌های مشابه استفاده کرده و یا مکانیزم نوآورانه و متفاوتی را معرفی می‌کند.

یکی از منابع شناخته شده در حوزه فناوری مدعی شد سامسونگ سال ۲۰۲۱ از تبلت تاشو با دو لولا و همچنین یک موبایل شفاف رونمایی می‌کند.

نمایی از موبایل مفهومی TCL

در ادامه گزارش آمده که سامسونگ سال ۲۰۲۱ از یک موبایل شفاف نیز رونمایی خواهد کرد. سخت افزار این موبایل به جای قرار گیری در پشت نمایشگر در قسمت پایین قرار گرفته و محتواها مثل پروژکتور روی نمایشگر نمایش داده می‌شوند. این محصول تا حدودی شبیه تلویزیون Mi TV LUX OLED شیائومی خواهد بود.

منبع مورد بحث در توییت بعدی بدون ذکر کردن جزئیات بیشتر به رونمایی سامسونگ از «یک محصول افسانه‌ای که هرگز انتظار معرفی آن نمی‌رفت» اشاره کرده است.

منبع یاد شده اضافه می‌کند که سامسونگ سال ۲۰۲۲ از اولین موبایل رول شونده خود رونمایی می‌کند. بر اساس برخی گزارش‌ها ال‌جی در نیمه اول ۲۰۲۱ از موبایل رول شونده خود رونمایی می کند. حال آنطور که در گزارش آمده سامسونگ قصد رقابت با رقیب کره‌ای خود را ندارد و رونمایی از اولین گوشی رول شونده خود را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است.

ال‌جی گرم 16 معرفی شد؛ سبکترین لپ‌تاپ 16 اینچی جهان

کمپانی ال جی، از لپتاپ 16 اینچی که یکی از اعضای خانواده لپ‌تاپ‌های ال‌جی گرم 2021 است، درواقع این لپ تاپ بسیارسبک با نمایشگر بدون حاشیه و بدنه ی باریک برای بسیاری از کاربران با کاربری‌های روزمره می تواند مناسب باشد. این کمپانی قصد دارد در کنار نسخه 16 اینچی، لپ‌تاپ‌های 14 و 17 اینچی از همین سری را با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل تایگر لیک معرفی نماید.

نمایشگر ال‌جی گرم 16 نسبت به مدل قدیمی‌تر 15 اینچی بهبود یافته است. لپ‌تاپ جدید از نمایشگر IPS با نسبت ابعاد تصویر 16 به 10 و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بهره می‌برد. درحالیکه مدل 15 اینچی از رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد وضوح تصویر 1920 × 1080 برخوردار است.

ال‌جی با معرفی لپتاپ‌های سری گرم قصد دارد باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها را در بازار رقابتی در اختیار کاربران قرار دهد.

ال‌جی امسال از چند مدل جدید لپ‌تاپ رونمایی کرد و یکی از شلوغ‌ترین خطوط تولید این کمپانی مربوط به لپ‌تاپ‌های ال‌جی گرم بود. سال آینده میلادی نیز باید منتظر سه مدل لپ‌تاپ ال‌چی گرم 2021 باشیم که اکنون یکی از آنها توسط این شرکت رونمایی شده است.

ال‌جی گرم 16 در واقع جا پای ال‌جی گرم 15 اینچی 2020 گذاشته و به غیر از ابعاد نمایشگر و برخی مشخصات، تفاوت محسوسی بین دو لپ‌تاپ دیده نمی‌شود. در تصویر ابعاد نمایشگر لپ‌تاپ 16 اینچی گرم 2021 با نسخه 15 اینچی گرم 2020 مقایسه شده است.

ال‌جی گرم 16 اینچی از پردازنده نسل یازدهمی تایگر لیک بهره می‌برد و در دو نسخه Core i5 و Core i7 با 8 یا 16 گیگابایت رم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این لپتاپ با وزنی برابر 1190 گرم لقب سبک‌وزن‌ترین لپتاپ 16 اینچی جهان را از آن خود کرده است. ابعاد لپتاپ جدید ال‌جی 356 در 244 در 16.8 میلی‌متر اعلام شده و از باتری 80 وات ساعتی بهره می‌برد و همانند مدل‌های سال 2020 باتری قدرتمندی دارد.

ال‌جی گرم 16 مدل 2021 در رنگ‌های سفید برفی، نقره‌ای و مشکی با قیمت پایه 2651 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. باید ببینیم کاربران از این لپتاپ جدید استقبال خواهند کرد.

لپ‌تاپ جدید گرم 2021 مجهز به دو عدد پورت تاندربولت 4 و  USB-C، دو عدد پورت USB 3.1 Type-A، یک عدد پورت HDMI، پورت مروبط به هدست و اسلات microSD است.

توقف فروش اینترنت حجمی

طبق گزارشات اعلام شده، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات حسین فلاح جوشقانی اخیرا اعلام کرد که تعرفه گذاری جدید اینترنت ثابت به جمع بندی کلی رسیده و این مصوبه با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از سایت ها و محتوای داخلی فضای مجازی تصویب شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با این مصوبه دغدغه مردم در مصرف دیتا را کاهش دادیم و فروش اینترنت را برمبنای فروش حجم متوقف کردیم.

وی تأکید کرد: در حوزه اینترنت موبایل از نظر شاخص اینکه مردم چقدر حاضرند بابت یک سرویس هزینه پرداخت کنند، ما جزو ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شویم؛ اما در حوزه اینترنت ثابت به دلیل مدل ساختاری موجود، وضعیت خوبی نداریم و به همین دلیل ناگزیر به تغییر مدل به روش غیر حجمی شدیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اظهار امیدواری از اینکه این تعرفه‌گذاری مورد رضایت مشترکان قرار گیرد و آن‌ها را به سمت استفاده از محتوای داخلی ترغیب کند، گفت:

در صورت ایجاد بازار رقابتی در حوزه اینترنت، اپراتورهای موبایل نیز می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات، تعرفه‌های اینترنت خود را تنظیم کنند و محدودیتی در کاهش قیمت‌ها نخواهند داشت.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکان اینترنت ثابت می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ثابت در یک ماه، مطابق با سرعت درخواستی، سرویس اینترنت دریافت کنند و به این طریق مصرف اینترنت خود را مدیریت کنند.

وی بر لزوم استفاده بیشتر از محتوای داخلی مطابق با این مصوبه جدید تأکید کرد و گفت این مصوبه با هدف تقویت استفاده از سایت‌های داخلی به‌ویژه در حوزه ویدیوهای داخلی تعریف شده است.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه در این مصوبه که جزئیات آن به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد، از تجربه‌ی سایر کشورها و نیز نیازسنجی بازار داخلی استفاده شده است، افزود:

مدل فروش اینترنت ثابت در همه جای دنیا غیر حجمی است و ارائه‌کنندگان این خدمات باید بدون محدودیت در حجم، بسته‌های اینترنت را بر مبنای سرعت تعریف کنند.

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، اینترنت ثابت شامل تمام شبکه‌های اینترنتی ثابت از جمله ADSL و فیبر می‌شود و مدل فروش اینترنت موبایل همچنان مانند گذشته براساس حجم است؛ چرا که در کل دنیا نیز به دلیل محدودیت فنی در باند فرکانسی، امکان فروش غیر حجمی اینترنت موبایل وجود ندارد.

اپل iOS 14.3 و iPadOS را منتشر کرد

کمپانی اپل نسخه جدیدی از سیستم عامل  iOS و iPadOSرا با عنوان iOS 14.3 و iPadOS 14.3 منتشر کرد، درواقع در این سیستم عامل ها شاهد اضافه شدن قابلیت جدید عکاسی با فرمت ProRAWرا به آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس بوده ایم؛ یکی دیگر از این قابلیت های مهم این بروزرسانی می‌توان به بهبود قابلیت سرچ در اپ Apple TV، پشتیبانی از سرویس Fitness Plus و همچنین هدفون AirPods Max اشاره کرد.


البته آنطور که 9to5Mac  گزارش می‌کند، iOS 14.3 قابلیت ProRAW را فقط برای آیفون ۱۲ و مدل پرو مکس فعال می‌کند. پس از نصب بروزرسانی قابلیت عکسبرداری با فرمت ProRAW و ویرایش آنها به اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین و Photos اضافه می‌شود.

اپل از چند سال قبل امکان عکسبرداری با فرمت Raw را برای آیفون‌ها فعال کرده، ولی با این کار دیگر نمی‌شود از مزایای محاسباتی عکسبرداری با اپلیکیشن استاندارد دوربین بهره‌مند شد. قابلیت ProRAW برای رفع این مشکل طراحی شده و فرمتی است که مزایای عکسبرداری محاسباتی اپل را با انعطاف‌پذیری پس‌پردازش (Post-processing) فرمت Raw ترکیب می‌کند.

در ادامه گزارش آمده که آپدیت iOS 14.3 سفارشی‌سازی آیکن اپ‌ها را آسان‌تر می‌کند چرا که می‌توان میان‌برها را بدون باز کردن اپ Shortcuts از صفحه Home اجرا کرد. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه این نسخه می‌توان به امکان فیلمبرداری با نرخ 25fps، بروزرسانی قابلیت سرچ در Apple TV و اضافه شدن تب جدید در Apple TV Plus اشاره کرد.

iOS 14.3 همچنین باگی که باعث می‌شد برخی کاربران نتوانند نوتیفیکیشن پیام‌های جدید را دریافت کنند رفع می‌کند. قابلیت جالبی هم به Siri اضافه شده و حالا صدای انواع حیوانات، ادوات موسیقی و اتومبیل‌ها را تقلید می‌کند. برای مثال اگر از او پرسیده شود «نهنگ گوژپشت» چه صدایی ایجاد می‌کند، سیری صدای آن را پخش می‌کند. این قابلیت در HomePod و آیپدها هم فعال شده است.

دو مدل از آیفون ۱۳ با نمایشگر LTPO و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ عرضه خواهند شد

همان طور که می دانید مدت زیادی از معرفی پرچم دارهای جدید اپل، یعنی خانواده آیفون 12 نمی گذرد؛ حال گزارشات جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه دو مدل از خانواده ی آیفون 13 از صفحه نمایش OLED با فناوری LTPO استفاده می کنند که امکان پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را به این محصولات اضافه می‌کند. در حالی که بسیاری منتظر وجود این قابلیت در سری آیفون12 بودند، اپل از این فناوری استفاده نکرد حال گفته می‌شود سامسونگ و ال‌جی دیسپلی وظیفه‌ی ساخت صفحه‌نمایش‌های OLED با فناوری «اکسید پلی‌کریستال دما پایین» به‌اختصار LTPO را به‌منظور ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ برعهده دارند.

طبق ‌گفته‌ی وب‌سایت کره‌ای The Elec، از چهار مدل گوشی آیفون که سال آینده عرضه خواهد شد، دو مدل (احتمالا مدل‌های پرو) از نمایشگرهای OLED با فناوری کم‌مصرف LTPO استفاده می‌کنند و راه را برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هموار می‌کنند. این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای OLED اپل باقی می‌مانند و شرکت BOE، شرکتی چینی در حوزه‌ی تولید نمایشگرهای OLED، قصد دارد سطح کیفی اپل را برآورده و برخی سفارش‌ها را تقبل کند. گفته می‌شود که تولید این نمایشگرها ازلحاظ فنی درمقایسه‌با نمونه‌های به‌کاررفته در مدل‌های آیفون12، فرایند ساخت پیچیده‌تری دارند.

غول فناوری کوپرتینو از سال ۲۰۱۷ تاکنون در آیپد پرو به‌لطف قابلیتی به‌نام ProMotion، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که بسته به محتوا به‌طور خودکار میزان نوسازی را تنظیم می‌کند. علاوه‌براین، طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند اندرویدی از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز برخوردار هستند و اگر گزارش یادشده صحت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت حداقل دو گوشی از خانواده‌ی آیفون ۱۳ از تکنولوژی LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهند برد.

ترانزیستورهای فیلم نازک موسوم به LTPO به تولید نمایشگرهای کارآمدتر منجر می‌شود که وظیفه روشن و خاموش کردن پیکسل‌های مختلف نمایشگر را برعهده دارد. تکنولوژی LTPO این اجازه را به گوشی هوشمند می‌دهد که نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیر و باتوجه‌به نیاز تغییر دهد و بهره‌وری از انرژی را بیشتر کند. درمجموع، فناوری یادشده بدون کاهش شارژدهی می‌تواند سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان‌تر و بیشتر، حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین را فراهم کند.