قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

رشد 35 درصدی فروش گوشی‌های شیائومی در سه ماهه سوم 2020

طبق گزارشات گارتنر، وضعیت بازار موبایل در سه ماهه سوم 2020، نسبت به فصل اول و دوم سال تولید کنندگان گوشی های هوشمند، فروش بهتری را نسبت به دو فصل قبلی تجربه کرده اند. طبق برآوردهای گارتنر، شیائومی با سهم بازار 12.1 درصد و فروش 44.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانست فروش بیشتری را نسبت به اپل با سهم بازار 11.1 درصد در فصل سوم 2020 از آن خود کرده و رتبه سوم پر فروش ترین تولید کننده موبایل را در این فصل به نام خود کند.

سامسونگ با فروش 80.8 میلیون دستگاه سهم بازار 22 درصدی را برای خود رقم زد و صدرنشین جدول فروش شد. هواوی با افت فروش 21.3 درصدی نسبت به سال قبل، موفق به فروش 51.8 میلیون گوشی هوشمند شد و سهم بازار 14.1 درصدی را از آن خود کرد. حال آنکه غول فناوری چینی در مدت مشابه سال قبل با سهم 16.9 درصدی موفق به فروش 65.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده بود. تحریم‌های ایالات متحده روی فروش هواوی تاثیرگذار بوده است.

شیائومی در فصل سوم سال گذشته با سهم بازار 8.5 درصد، توانست در حدود 32.9 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. فصل سوم سال 2020 علی‌رغم شرایط همه گیری کرونا، برای شیائومی سه ماهه خوبی بود و این شرکت با رشد 34.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست به سهم بازار 12.1 درصدی و فروش حدود 44.4 میلیون گوشی هوشمند دست یابد.

اپل در فصل سوم سال گذشته با سهم بازار 10.5 درصد، موفق به فروش حدود 40.6 میلیون گوشی هوشمند شد. سه ماهه سوم امسال نیز با افت 0.6 درصدی نسبت به سال قبل، سهم بازار 11.1 درصدی را از آن خود کرد و موفق به فروش 40.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد.

بازار چین تقریبا در حالت عادی برگشته است و بازارهای آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین در حال برگشت به وضعیت عادی هستند. گارتنر در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که وضعیت بازار موبایل در سه ماهه سوم 2020، نسبت به فصل اول و دوم سال وضعیت بهتری پیدا کرده است؛ اما آمار فروش کلی در این فصل نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 5.7 درصدی روبرو است. این در حالی است که در سه ماهه اول و دوم سال بازار موبایل با افت 20 درصدی فروش روبرو بود.

 

 

آیا شیائومی می‌تواند به دومین برند پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شود

کمپانی هواوی در اردیبهشت 1389با ۸ شریک تجاری و تمرکز بر تولید گوشی‌ هوشمند ارزان قیمت، باکیفیت و دیگر تجهیزات الکترونیکی در پکن تأسیس شد. این کمپانی نه به واسطه ی سابقه ی طولانی مدت خود بلکه به سبب رویکرد صحیحی که در زمینه ی بازاریابی پیش گرفت، امروز یکی از قدرتمندترین کمپانی در زمینه فناوری به حساب می‌آید. اکنون شیائومی به خاطر عملکرد رضایت بخش و شرایط حاکم بر بازار، می تواند جایگاه هواوی، دیگر برند محبوب چینی که این روزها حال روز خوبی ندارد تصاحب کند و دومین برند پر فروش بازار موبایل تبدیل شود.

به گزارش مؤسسه‌ی آماری Counterpoint، شیائومی به ‌لطف Mi10 و Mi Note 10، در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ بین پنج برند پرفروش گوشی‌ پرچم‌دار بیشتر از ۴۰۰ دلار قرار گرفته است. با‌این‌حال فقط ۲ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و سهم عمده‌ی بازار بین سه شرکت اپل، سامسونگ و هواوی با سهم ۱۲ درصدی تقسیم شده است. حال باتوجه‌به محدودیت‌های هواوی در بازارهای جهانی و طبیعتا کاهش فروش، انتظار می‌رود شیائومی سهم بیشتری از این بازار کسب کرده باشد.

هواوی قبل از ممنوعیت فلج‌کننده‌ی ایالات متحده آمریکا، به‌ دنبال آن بود که خود را هرچه بیشتر به رقیب دیرینه‌اش سامسونگ نزدیک و سهم بیشتری از بازار تصاحب کند و تا حدودی این امر را محقق کرد. هواوی در رقابت با اپل توانست سهم بیشتری از فروش گوشی‌ هوشمند کسب کند و تا قبل از محدودیت‌های آمریکا چندین سال با قدرت در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای جهان تکیه زده بود. هواوی حتی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی توانست برای اولین ‌بار و به‌صورت مقطعی، از سامسونگ عبور کند؛ اما این امر تا حدودی به دلیل ترکیبی از شرایط بی‌سابقه‌ی بازار به‌ دنبال همه‌گیری ویروس کرونا بود. هواوی درست در زمانی به این مهم دست یافت که چین در حال بازگشایی بازارها و مراکز فروش بعد از پیک اول همه‌گیری ویروس کرونا بود؛ درحالی‌که در آن مقطع تمامی فروشگاه‌های سامسونگ و اپل در اروپا و آمریکای شمالی به‌صورت کامل تا ماه‌ها تعطیل بود و به تبع آن، لطمه‌ی شدیدی به فروش این دو شرکت وارد شد.

درواقع آخرین آمار سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که برتری هواوی به دلیل بازگشایی بازارهای چین در بازه‌ی زمانی مشابه بوده، زیرا طبق همین آمار، فروش هواوی رفته‌رفته با کاهش مواجه شده است. کاهش فروش هواوی به‌واسطه‌ی تحریم‌های آمریکا، شانس دیگر برندها را برای موفقیت در بازار هموارتر کرده و گویی شیائومی بیشترین بهره را از این ماجرا به ‌دست آورده است.

همان‌طور که گفته شد، با همه‌گیری ویروس کرونا و عدم اطمینان اقتصادی و همراه ‌شدن با مشکلات هواوی، شرایطی ایده‌آل برای درآمد سایر برندها از جمله شیائومی ایجاد شده است. با این‌ حال برندهای تولیدکننده گوشی‌ پرچم‌دار سود بیشتری در مقایسه‌ با تلفن‌های ارزان‌قیمت به دست می‌آورند و اگر شیائومی امیدوار است  در این رقابت با اپل و سامسونگ هم‌رده قرار گیرد، باید پرچم‌دارهای خود را بیش از هر زمان دیگری ارتقا و بازاریابی خود را در کشورهای اروپایی گسترش دهد.

سؤال اصلی این است که آیا شیائومی می‌تواند جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای ۲۰۲۱ را کسب کند؟ این یک سؤال بزرگ است و سیاست‌ دولت بایدن در قبال هواوی می‌تواند در پاسخ آن تأثیرگذار باشد. به‌عنوان ‌مثال، بازگشت سرویس‌های گوگل برای هواوی یک پیروزی بزرگ محسوب خواهد شد؛ اما همچنان باید برای اعتبار ازدست‌رفته‌اش دوچندان تلاش کند

شیائومی در سال آینده‌ی میلادی علاوه ‌بر رقابت با سامسونگ و رقابت بالقوه با هواوی، با چالش‌هایی از قبیل ویوو، ریلمی و اوپو رو‌به‌رو خواهد شد. درواقع هر سه برند فعالیت‌های خود را به‌تازگی در اروپا شروع کرده و به ‌طرز فزاینده‌ای فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند. شیائومی طی سالیان گذشته سرمایه‌گذاری خود را در زمینه تحقیق ‌و توسعه افزایش داده و در سال ۲۰۱۹ حدود ۷٫۵ میلیارد یوان (۱٫۱۴ میلیارد دلار) صرف تحقیق ‌و توسعه کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸، رشد ۲۹٫۷ درصدی نشان می‌دهد. شیائومی ادعا می‌کند که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد یوان (۱٫۵ میلیارد دلار) افزایش یافته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که این ارقام در مقایسه با هزینه‌ی تحقیق ‌و توسعه ۱۵ میلیارد دلاری هواوی رقم ناچیزی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود شیائومی با ارائه‌ی قابلیت‌هایی از جمله شارژ سریع‌تر، دوربین سلفی زیر نمایشگر، فناوری بی‌سیم UWB و قیمت‌ رقابتی نیم‌نگاهی به رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین برندهای ۲۰۲۱ داشته باشد.

طبق گفته‌های مؤسسه‌ی کانترپوینت، رشد ۴۵ درصدی شیائومی بسیار رقم چشم‌گیری است؛ زیرا دیگر بازیگران برتر بازار، در بازه‌ی زمانی مشابه با کاهش فروش مواجه شده‌اند و سامسونگ تنها ۲ درصد رشد داشته است. شیائومی در چند سال گذشته، تصاحب بازارهای سنتی هواوی در اروپا و خاورمیانه و تا حدودی آفریقا را هدف قرار داده و در عین ‌حال بازارهای اصلی خود (چین و هند) را مدیریت کرده است. شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ در بازار اروپا از هواوی پیشی گرفت و اکنون جزو پنج برند برتر ازلحاظ فروش در ۵۴ کشور و برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در ۱۰ کشور محسوب می‌شود.

شیائومی در هفته‌ی گذشته نتایج مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد و بر اساس گزارش‌های آن، میزان حمل‌و‌نقل محموله‌های گوشی هوشمند این شرکت در مقایسه با سال گذشته به‌ میزان چشم‌گیر ۴۵ درصد رشد کرده است. چندی پیش انجمن آماری Counterpoint Research گزارش داد که کسب‌و‌کار گوشی‌ هوشمند هواوی در مقایسه ‌با بازه‌ی زمانی سال گذشته، با ۲۴ درصد کاهش توانسته است ۱۴ درصد از سهم بازار جهانی را به دست آورد و شیائومی در همان بازه‌ی زمانی ۱۳ درصد سهم بازار جهانی را دراختیار داشت. با توجه ‌به مشکلات هواوی، پیش‌بینی می‌شود شیائومی سهم بیشتری از هواوی تصاحب کند و به محبوب‌ترین برند چینی تبدیل شود.

دلیل موفقیت شیائومی این است که این شرکت از مدت‌ها پیش خود را به یک بازار خاص محدود نکرده و به اصطلاح تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار نداده و اکنون این استراتژی در حال نتیجه دادن است. بر اساس گزارش مالی شیائومی، این شرکت ۵۵ درصد از درآمد خود را از بازارهای خارج از خاک چین به ‌دست آورده؛ این به‌ معنی آن است که این برند می‌تواند به بازارهای داخلی و خارجی برای کسب درآمد تکیه کند. حرکت شیائومی به‌نوعی استراتژی هواوی در بازارهای بین‌المللی را یادآوری می‌کند؛ هواوی با همین شیوه در مقطعی به پرفروش‌ترین برند جهان تبدیل شد. علاوه ‌بر این، شیائومی همکاری با اپراتورهای مخابراتی را در پیش گرفته و در نبود هواوی به برندی جذاب برای اپراتورهای موبایل تبدیل شده است. طبق گفته‌های شیائومی، این شرکت با ۵۰ شرکت مخابراتی و ۱۰۰ شرکت فرعی در ۵۰ کشور برای پوشش مناسب گوشی‌های هوشمندش همکاری دارد.

یکی از دلایل اصلی رشد شیائومی در سالیان اخیر، قطعا بخش گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی این شرکت بوده که به‌طور مداوم باعث رشد این برند شده است؛ به‌طوری‌که با توجه ‌به رتبه‌بندی Cnalys، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی شیائومی در لیست ۱۰ گوشی محبوب سراسر جهان در سه‌ماهه‌ی نخست و سوم سال ۲۰۲۰ قرار داشته‌اند. با این‌ حال چالش بزرگ شیائومی بخش پرچم‌دارها و حق بیمه در بازار جهانی است. شیائومی مدتی است سعی دارد بهترین و بالارده‌ترین گوشی‌های خود را عرضه کند.

در گذشته، گوشی‌های بالارده‌ی Mi به‌ پرچم‌داران ارزان‌قیمتی مانند سری Mi 8 و Mi 9 محدود می‌شدند؛ اما به‌تازگی شیائومی در رویکردی جدید، افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دارش را در نظر گرفته و در سال گذشته، لی ژوئن مدیرعامل این شرکت به افزایش قیمت گوشی‌های شیائومی اشاره کرده است. او اذعان داشت که آن‌ها دیگر گوشی پرچم‌دار زیر ۳۰۰۰ یوان (۴۴۷ پوند) تولید نخواهند کرد.

شیائومی،  Mi 10را اوایل سال جاری میلادی با قیمتی بیشتر در مقایسه با گذشته رونمایی و عرضه کرد. درواقع این گوشی کمی گران‌تر از نسل گذشته و در دو نسخه‌ی استاندارد و پرو با قیمت ۳۹۹۹ یوان (۵۷۳ دلار) و ۴۹۹۹ (۷۱۶ دلار) در بازار چین عرضه شد؛ اما به دلیل تعرفه‌های مالیاتی، قیمت آن در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار بیشتر و ۷۹۹ یورو (۹۵۲ دلار) و ۹۹۹ یورو (۱۱۹۱ دلار)  تعیین شده است. البته شیائومی هنوز پرچم‌داران ارزان‌قیمت سری Mi موسوم به Mi 10T را ارائه می‌دهد؛ اما اگر قصد دارد مانند سامسونگ و هواوی و اپل سهم و سود بیشتری از بازار پرچم‌دارها داشته باشد، باید برترین گوشی‌های خود را با ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب، صفحه‌نمایش بهتر و موارد دیگر عرضه کند تا نظر کاربران را به سمت گوشی‌های پرچم‌دار خود جلب کند.

شیائومی با ورود به بازار پرچم‌دارها باید با سازنده‌هایی همچون سامسونگ و اپل رقابت کند. گلکسی S20 FE و آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در بازار اروپا و آمریکا قیمت مناسبی دارند و برای اکثر مصرف‌کنندگان برندهای آشنایی هستند و در اولویت قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر شیائومی بتواند محصولات خوبی ارائه دهد، می‌تواند نگاه کاربران را از پرچم‌دارهای اپل و سامسونگ به سمت خود تغییر دهد.

ایران چهارمین کشور جهان در رشد دسترسی به اینترنت

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت آمار اینترنت در جهان  Internetworldstatsدر جدیدترین گزارشات خود، ایران را با افزایش بیش از 27 درصدی تعداد کاربران طی دو دهه ی اخیر، به عنوان نخستین کشور منطقه در رشد دسترسی به اینترنت و دارای رتبه ی چهارم جهان با 67 میلیون کاربر معرفی نمود. پنج کشوری که بیشترین رشد ضریب نفوذ اینترنت در بین دیگر کشور‌ها را داشته اند، ایران، بنگلادش، نیجریه، هند و ویتنام هستند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارش جدید خود در مورد وضعیت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اعلام کرد ایران در حوزه‌ی توسعه‌ی پهن‌باند ثابت از برنامه‌ها عقب است. بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ پهن‌باند ثابت تا پایان سه ماه دوم سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۱ درصد بوده است که شامل بیش از ۹ میلیون مشترک می‌شود؛ این درحالی است که ضریب نفوذ پهن‌باند سیار (اینترنت موبایل) با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۹۱ درصد رسیده است. همین موضوع نشان از ضرورت توسعه‌ی بیشتر زیرساخت‌ها برای توسعه‌ی اینترنت پرسرعت و ارزان ثابت دارد که قادر است مشترکین بیشتری را در سطح گسترده‌تری از کشور پوشش دهد

طبق داده‌های Internetworldstats ، ایران با بیش از ۶۷ میلیون کاربر و ۳۶٫۹ درصد از کل کاربران خاورمیانه، ازلحاظ افزایش دسترسی به اینترنت بالاتر از هند قرار گرفته است. بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان به ‌ترتیب مربوط به چین با ۸۵۴ میلیون معادل ۵۹ درصد، هند با ۵۶۰ میلیون معادل ۴۱ درصد، آمریکا با ۳۱۳ میلیون معادل ۹۵ درصد است.

این درحالی است که معیار تعداد کاربران اینترنت در یک کشور نمی‌تواند به‌تنهایی میزان دسترسی ساکنان آن کشور به اینترنت را نشان دهد و طبیعی است که جمعیت بالای یک کشور باعث آمار بالای تعداد کاربران آن باشد. برای مثال، کشور‌های کوچک حاشیه خلیج فارس ازلحاظ نفوذ اینترنت، بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده‌اند. پنج کشوری که بیشترین رشد ضریب نفوذ اینترنت در بین دیگر کشور‌ها را داشته‌اند، ایران، بنگلادش، نیجریه، هند و ویتنام هستند. در آمارهای دسترسی به اینترنت کشورهای حاشیه خلیج فارس مشاهده می‌کنیم که بحرین با ۱,۶۱۵,۶۲۰ معادل ۹۵ درصد، ایران با ۶۷,۶۰۲,۷۳۱ معادل ۸۰٫۵ درصد و عراق با ۲۱,۲۷۶,۰۰۰ معادل ۵۳ درصد بیشترین تعداد کاربر و نفوذ اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

پرچمدارهای هواوی سال آینده میلادی با «لنز مایع» از راه می‌رسند

کمپانی هواوی طی سال های اخیر به قدرتمندترین دوربین های دنیای موبایل مجهز شده اند اما اینطور که به نظر می رسد نوآوری و تغییرات بزرگی در راه است. آن طور که پیداست این کمپانی قرار است از فناوری لنز مایع در دوربین نسل آینده پرچمدارهایش استفاده کند.

طبق گزارشات اخیر، هواوی در مراحل پایانی آزمایش لنز مایع خود است. انتظار می‌رود این لنز در زمینه تثبیت تصویر و همچنین زمان فوکوس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد که نتیجه‌ آن، تجربه کاربری بهبودیافته خواهد بود. ظاهرا زمان فوکوس در این لنز به چندین میلی‌ثانیه می‌رسد که تفاوت چندانی با زمان فوکوس چشم انسان ندارد.

این احتمال وجود دارد که لنز جدید هواوی با سنسور IMX782 سونی جفت شود، سنسوری که هنوز از سوی این شرکت ژاپنی معرفی نشده است. این سنسور به عنوان دوربین تله فوتو در پرچمدارهای آینده هواوی عمل خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فناوری ابتدا در دوربین تله‌فوتو مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بجای حرکت دادن لنزها، شکل مایع از طریق ولتاژ متغیر، تغییر کند و نور را متمرکز کند. علاوه بر این، لنز مایع در مقایسه با لنزهای استاندارد دوام بالاتری دارد و در مقابل شوک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که اولین بار شاهد استفاده از این فناوری در گوشی‌های سری P50 باشیم. به تازگی اولین رندر هواوی P50 پرو منتشر شده است.

در آوریل سال جاری میلادی هواوی با موفقیت پتنت فناوری لنز مایع را برای استفاده در ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند به ثبت رساند. این پتنت در دسامبر ۲۰۱۹ ارسال شده بود و تقریبا ۴ ماه پس از آن، مورد تایید قرار گرفت. ماژول لنز مایع شامل حرکت دادن یک موتور، محل نگهداری دوربین و سخت افزار الکترونیکی برای حرکت دادن لنز مایع می‌شود.

هدف اصلی از بکارگیری لنز مایع، کاهش سرعت فوکوس خودکار تا حد ممکن است. لنز مایع می‌تواند در چندین میلی‌ثانیه فوکوس کند و به صورت لحظه‌ای روی سوژه قفل شود. با این فناوری می‌توان راحت‌تر سوژه‌های متحرک را دنبال کرد. در حالت کلی انتظار می‌رود لنز مایع تاثیر چشمگیری روی عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

 

پایان پروژه اندروید وان با شکست نوکیا

کمپانی گوگل در سال 2014 میلادی، از سیستم عامل اندروید وان رونمایی کرد. غول موتورهای جستجو، هندوستان را به عنوان بستری برای آزمایش عملکرد اندروید وان انتخاب کرد و تصمیم گرفت با تولیدکنندگان محلی گوشی های هوشمند مجهز به این سیستم عامل را به قیمت 100 دلار تولید و عرضه نماید. این آزمایش با گذشت  مدت زمان کوتاهی از زمان را اندازی سیستم عامل اجرا شد و طبق اطلاعات موجود، این کمپانی به همراه شرکایش نتوانستند جهش و استقبال معانداری را مشاهده نمایند.

پس از گذشت سه سال از معرفی مجدد سیستم‌عامل اندروید وان، می‌توان گفت ابتکار عمل دچار تغییراتی شده است. نوکیا، تنها برندی است که همچنان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید وان در سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد. برای مثال، گوشی موتو جی پرو به اندروید وان مجهز است؛ اما به‌صورت محدود در بازارها وجود دارد. شیائومی هم پس از تجربه‌ی Mi A3، تصمیم گرفت اندروید وان را کنار بگذارد. این شرکت همواره با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مشکل داشت و گوشی‌های مجهز به اندروید وان نتوانستند حتی به آمار فروش گوشی‌های مجهز به رابط کاربری MIUI نزدیک شوند.

سخت‌افزار نه‌چندان قوی با موج اول سیستم‌عامل اندروید وان همراه شد و درنهایت، گوگل تصمیم گرفت این برنامه را خاتمه دهد. در سال ۲۰۱۷، مجددا اندروید وان راه‌اندازی شد؛ اما در این مرحله، گوگل به برندهای مشهورتری همانند موتورولا و شیائومی روی آورد و هدفش از این کار تمرکز روی گوشی‌های میان‌رده بود. شیائومی می ای 3 نشان‌دهنده‌ی موج جدیدی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده مجهز به سیستم‌عامل اندروید وان بود. این گوشی‌های هوشمند به سخت‌افزار قدرتمند مجهز بودند و نرم‌افزارهای کاربردی و به‌روزرسانی‌های زودهنگام را هم نوید می‌دادند.

بزرگ‌ترین عامل شکست نوکیا نه به سخت‌افزار، بلکه به ارائه‌ی به‌موقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری باید مرتبط است. گوگل بیش از دو ماه قبل اندروید 11 را معرفی کرد؛ اما هنوز به‌روزرسانی آن حداقل برای یکی از گوشی‌های نوکیا هم منتشر نشده است. در روز اول، نسخه‌ی اصلی و پایدار اندروید ۱۱ به گوشی‌های پیکسل رسید و پس از یک ماه، برای گوشی‌های وان پلاس 8 و 8 پرو منتشر شد.

اگر به‌دنبال خرید گوشی اندروید وان در سال ۲۰۲۰ هستید، باید یکی از مدل‌های نوکیا را انتخاب کنید. این شرکت سعی کرد کارش را با مدل نوکیا ۷ پلاس (Nokia 7 Plus) قدرتمندانه آغاز کند؛ اما حتی با معرفی مدل جدید Nokia 8.3 5G هم موفقیت را نتوانست تجربه کند.

همان‌طورکه در گوشی‌های نوکیا و چندین‌بار هم در گوشی‌های شیائومی و موتورولا مشاهده کردیم، گوشی‌های اندروید وان فقط فایل به‌روزرسانی را به‌موقع دریافت نمی‌کنند . نوکیا 3.1و ۵.۱ اکتبر ۲۰۲۰ و دقیقا یک ماه پس از انتشار اندروید ۱۱ به اندروید 10 مجهز شدند. این اقدامات را می‌توان دقیقا برخلاف ایده‌ی بنیادی اندروید وان دانست و ناکامی نوکیا در این زمینه نشان‌دهنده‌ی لزوم تجدیدنظر در برنامه‌های مدنظرش بوده است. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که گوگل باید برای وادارکردن تولیدکنندگان به به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌ اندروید گوشی‌هایشان بیشتر تلاش می‌کرد.

سامسونگ قرار است به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 3.0 را در گوشی‌های سری گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 آن هم قبل از پایان سال عرضه کند. دراین‌میان، حتی اوپو هم متعهد شده است نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۱ را تا دسامبر دراختیار گوشی‌های سری Find X2 قرار دهد. در همین حال، نوکیا جدول زمانی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را به‌اشتراک‌ گذاشته است که نشان می‌دهد تا پایان سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱، به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای گوشی‌های نوکیا 8.3 نوکیا2.2، نوکیا 5.3 و نوکیا 8.1 منتشر خواهد شد.