قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

اعلام هدایای ایرانسل برای یلدای ۱۴۰۰

بنابر خبرهای اعلام شده، اینطور که به نظر می رسد اپراتور ایرانسل ، هدایای ویژه ای را برای مشترکین دائمی واعتباری خود به مناسبت شب یلدا در نظر گرفته است. این هدایا شامل بسته 2 گیگابایتی اینترنت داخلی، مکالمه رایگان ایرانسلی و هدایای ویژه و هیجان انگیز ایرانسل من است. همچنین این اپراتور ویژه برنامه ای برای مخاطبان خود در صفحه اینستاگرام خود تدارک دیده است که در چند قسمت متفاوت و با آیتم های جذاب، از ۳۰ آذر ۱۴۰۰، طی چند شب متوالی از صفحه رسمی اینستاگرام ایرانسل پخش می شود.


همان طور که می دانید یلدای امسال ایرانیان به دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، به خصوص که نوع جدیدی از این ویروس در سراسر جهان منتشر شده باید دور ازهم  و درعین حال از طریق ارتباطات دیجیتال، در کنارهم هستند. نخستین و
بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هم به همین مناسبت، هدایای ویژه‌ای به شرح زیر در نظر گرفته است.

بسته هدیه ۲ گیگابایت اینترنت داخلی

کلیه کاربران ایرانسل می توانند در روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی ۱۴۰۰، با شماره‌گیری #۵* یا از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من، یک بسته هدیه ۲ گیگابایتی اینترنت داخلی دریافت کنید. اعتبار این بسته تا پایان روز فعالسازی بسته است و هر کاربر می تواند یک بار آن را فعال نماید.

۴ دقیقه مکالمه ایرانسلی، ۴۰ دقیقه بعدی رایگان!

طرح هدیه مکالمه با شماره‌گیری کد #۲*۱*۴۴۴۴* یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من در روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی فعال می‌شود. با فعال‌سازی این طرح، پس از ۴ دقیقه مکالمه ایرانسلی، ۴۰ دقیقه بعدی مکالمه‌ تمام مشترکان دائمی و اعتباری رایگان است. این طرح، از بامداد ۳۰ آذر ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۳:۵۹ اول دی ۱۴۰۰، قابل فعال‌سازی و استفاده است.

یلدا با ایرانسل؛ ویژه‌برنامۀ شب یلدا در اینستاگرام ایرانسل

ویژه‌برنامۀ یلدای ۱۴۰۰ ایرانسل، در چند قسمت متفاوت و با آیتم های جذاب، از ۳۰ آذر ۱۴۰۰، طی چند شب متوالی از صفحه رسمی اینستاگرام ایرانسل پخش می شود. این اپراتور طی سال های اخیر در شب یلدا، برای نخستین بار، نمایش های اینستاگرامی مرتبطی را تهیه و منتشر کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد؛ تا آنجا که طی سال های بعد، سایر برندها هم برنامه های مشابهی را تهیه و به اشتراگ گذاشته است.
ایرانسل همچنین ویژه‌برنامه‌ای را برای مخاطبان صفحۀ اینستاگرام خود تدارک دیده است. این برنامه، با اجرای کامران تفتی، ترکیبی از موسیقی،بازی، خاطره‌گویی و دورهمی است که با حضور بازیگران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا شده است.
به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، ایرانیان در یلدای ۱۴۰۰، دور از هم و در عین حال از طریق ارتباطات دیجیتال، در کنار هم هستند. این برنامه هم به همین منظور، با عنوان یلدا با ایرانسل و هشتگ #یلداباایرانسل، دورهمی بازیگرانی از جمله شبنم فرشادجو، نسیم ادبی، عباس غزالی، نیما رئیسی و با اجرای کامران تفتی است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از واکسیناسیون کامل عوامل و مهمانان، تهیه شده است.

تکان شگفت انگیز ایرانسل من
!

این اپراتور طبق روال سابق، در قسمت تکان شگفت انگیز برنامه کاربردی ایرانسل من، برای کاربران خود هدیۀ جذاب در نظر گرفته است. درواقع کلیه کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند با مراجعه به قسمت تکان هیجان انگیز ایرانسل من و تکان دادن گوشی تلفن همراه، شانس خود را برای دریافت بسته هدیه ۴۰ گیگابایتی امتحان کنند. هر کاربر فقط یک بار شانس دریافت این هدیه را دارد اعتبار این بسته ۲۴ ساعت پس از فعالسازی خواهد بود.

اخطار همراه اول به کاربران درباره کلاهبرداری از طریق تماس بین الملل

به تازگی افراد زیادی در کشورمان ایران با تماس های ناشناس بین المللی روبرو شده اند و این موضوع باعث نگرانی مشترکان شده است. حال اپراتور همراه اول نیز در این خصوص اطلاعیه ای منتشر کرد مبنی براینکه، کلیه کاربرانی که تماس های دریافتی خارجی، پیامک و یا لینک های وسوسه انگیز اینترنتی نظیر سایت های شرط بندی و دوست یابی اکثرا سوء استفاده کنندگانی هستند که به دنبال کلاهبرداری از کاربران هستند که منجر به صدور صورت حساب های سرسام آور برای آنها می شود.


درواقع مجرمان با استفاده از تماس گیرنده های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره ها، یک و یا دو تماس برقرار می کنند تا تماس از دست رفته روی گوشی تلفن همراه ثبت شود و باعث کنجکاوی افراد می شوند و آنها بدون توجه به اینکه تماس داخلی و یا خارجی است تماس را برقرار می کنند و به این صورت هزینه های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می شود.

از آنجایی که مسائل امنیتی برای اپراتور همراه اول حائز اهمیت است، امکان هک کردن سیم کارت 0912 و شماره تلفن همراه کاربران جهت پرداخت ناخواسته هزینه استفاده دیگران برای سواستفاده گران وجود ندارد تا از این روش بتوانند هزینه های هنگفت را به کاربران تحمیل کنند؛ درواقع کلاهبردارن حس طمع و وسوسه کاربران را تحریک می کنند تا با استفاده از آن به هدف خود برسند.  

در سال 1398 با ابلاغ مصوبه 289 به اپراتورها، موضوع انتقال مکالمه بین الملل کاربران از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای کشور انتقال یافت و بعد از آن به واسطه قرارداد اپراتورها با شرکت های خارجی حمل ترافیک که ترافیک کاربران را به تمامی کشورها و اپراتورهای بین المللی حمل می کنند، ترافیک کاربران در ابری از شرکت های حامل دست به دست می شود تا به مقصد برسد؛ اما برخی از این قبیل کلاهبرداری ها از سمت این شرکت ها در حال انجام است که هم به کاربران و هم به اپراتورها لطمه می زند.

 در طی دو سال اخیر نیز به صورت مداوم، علاوه بر نظارت آنلاین شبانه روزی و تغییر مسیرهای پرتقلب به مسیرهای کم ریسک و با کیفیت، شکایت کاربران در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است و در صورت تماس با مقاصد متقلبانه به کاربر آگاهی رسانی و در دو مورد جبران خسارت به کاربران صورت گرفته و همچنین جریمه ای برای شرکت های حامل متقلب در نظر گرفته شده است.

همراه اول تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خود را دارد و روزانه بیش از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.به همین دلیل با پیاده‌سازی الگوریتم های شناسایی و مسدود سازی شماره ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلب قبلی را داراست.

نکته ای که قابل اهمیت است که در اختیار گذاشتن گوشی تلفن همراه در دسترس کودکان و نوجوانان حتما با نظارت انجام گیرد درواقع امکان دارد به صورت آگاه و یا نا آگاه با شماره های بین الملل ارتباط گرفته شود که با توجه به آنی بودن شارژینگ سرویس مکالمه بین الملل در اپراتورها، مشترکین میتوانند با مراجعه به برنامه کاربری همراه من قبض میان دروه خود را مشاهده کنند همچنین اگر کاربر اعتباری باشد می تواند با استعلام شارژ خود به سرعت متوجه این موضوع شود .

 این اپراتور در آخر تاکید کرده که کاربران درصورت مشاهده تماس از دست‌رفته به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

همراه اول به کاربران خود اخطار داد که در محیط های پر خطر و سفرهای خارجی، علاوه بر فعال کردن قفل گوشی و اثر انگشت، قفل سیم کارت (PIN) خود را هم برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ناشی از دزدی گوشی و سیم کارت  فعال کنند؛ همچنین این نوید را به کاربرانی که نمی خواهند از سرویس مکالمه بین الملل استفاده کنند داده که بزودی بتوانند از طریق یک کد دستوری که اطلاع رسانی خواهد شد، محدودیت تماس با مقاصد بین المللی را برای شماره خود فعال کنند.

احتمال استفاده از نمایشگر حفره‌دار در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ قوت گرفت

طبق شایعاتی که اخیر در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده، غول فناوری اپل قصد دارد تغییرات اساسی را در سری های بعدی آیفون های خود اعمال کند. درواقع خانواده آیفون ۱۴ می تواند بزرگ ترین بازطراحی گوشی های هوشمند اپل بعد از گوشی آیفون X  باشد. یکی از تغییرات محتمل به حذف بریدگی از قسمت فوقانی صفحه نمایش آیفون ها مربوط می شود طبق به گفته ی تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، حداقل در آیفون های رده بالای سال ۲۰۲۲ از طراحی مبتنی بر حفره‌ی نمایشگر مانند برخی از گوشی های پرچم دار اندرویدی استفاده خواهد شد.


اکنون گزارش جدیدی از وب‌سایت کره‌ای زبان
The Elec منتشر شده است و بار دیگر خاطرنشان می‌کند که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل به احتمال زیاد فاقد ناچ خواهند بود. گمان می‌رود مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای نمایشگر ارتقایافته باشند که ناچ مورد استفاده در مدل‌های کنونی آیفون را از بین می‌برد و آن را جایگزین حفره می‌کند.

تاکنون افشاگران و تحلیلگران متعددی این موضوع را تأیید و ادعا کرده‌اند که اهالی کوپرتینو در سری گوشی یادشده از نمایشگر حفره‌دارد استفاده خواهند کرد. برای مثال، مینگ‌چی کو پیش‌تر گزارش داده بود که حداقل مدل‌های پرو آیفون ۱۴ طراحی جدید مبتنی‌بر حفره دارند. دراین‌میان، جان پراسر نیز رندرهایی منتسب به طراحی آیفون ۱۴ منتشر کرده که درواقع هم‌سو با گزارش کو و مُهر تأییدی بر آن است.

نمایشگر حفره‌دار به اپل این امکان را می‌دهد تا نسبت تصویر بیشتری ارائه دهد. اما نکته حائز اهمیت این است که آرایه فیس آی‌دی چه خواهد شد؟ به‌نظر می‌رسد که اپل سعی دارد حسگرهای مربوطه را به زیر نمایشگر منتقل کند؛ اما مشخص نیست چگونه به این مهم دست خواهد یافت و عملکرد حسگرها در زیر نمایشگر چقدردقیق خواهد بود.

آیفون سطح پایین ۶٫۷ اینچی ممکن است کمتر از ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد؛ اما احتمالا از برخی ویژگی‌های خاص برای جبران هزینه‌ها برخوردار نباشد. از قرار معلوم، طراحی مبتنی‌بر حفره احتمالا تنها در مدل‌های پرو ارائه خواهد شد و شاید به این معنی باشد که نسخه‌های استاندارد همچنان از همان طراحی مبتنی‌بر ناچ بهره خواهند گرفت؛ از این‌رو، اپل برای متمایز نشان دادن مدل‌های پرو دیگر نیازی به تفاوت تکنولوژی نمایشگر نخواهد داشت و می‌تواند هر چهار مدل را به نمایشگر یکسان با فناوری LTPO و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز کند.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل در تلاش است تا با ال‌جی برای تأمین نمایشگرهای حفره‌دار به‌منظور استفاده در مد‌های پرو آیفون ۱۴ قرارداد ببندد. این نمایشگرها احتمالا از نوع LTPO خواهند بود که هم‌اکنون سامسونگ انحصارا آن‌ها را برای مدل‌های پرو آیفون ۱۳ تأمین می‌کند.

احتملا آیفون‌های ۲۰۲۲ همگی دارای نمایشگر پروموشن خواهند بود و گمان می‌رود که غول دنیای فناوری از مؤلفه‌های طراحی آیفون ۴ در گوشی‌های جدیدش بهره خواهد گرفت و برآمدگی دوربین کاملا ازبین خواهد رفت. شنیده‌ها از آن حکایت دارند که اپل برای مجموعه آیفون ۱۴، چهار مدل گوشی در دو ابعاد ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته که به معنی پایان دادن به تولید مدل مینی با ابعاد ۵٫۴ اینچی است.

آیپد پرو جدید با پشتیبانی از شارژ بی سیم، آیپد ایر ۵ و آیپد ۱۰ سال ۲۰۲۲ معرفی می شوند

طبق گفته ی خبرنگار بلومبرگ مارک گرمن، اپل در حال کار بر روی سه مدل آیپد اصلی و آیپد ایر و آیپد پرو در سال 2022 است. بین این آیپدها، نسخه پرو مجهز به فناوری شارژ بی سیم است که هدف این غول کره ای اینست که محصولی جذاب به کاربران خود ارائه بدهد. در حال حاضر مشخصات ظاهری و فنی آنها مشخص نیست، اما در شایعات قبل گفته شده بود که آیپد 2021 بدنه ای باریک تر شبیه آیپد ایر 3 و صفحه نمایش بزرگتری دارد ظاهرا اتفاق نیفتاد.

اپل از سال ۲۰۱۷ هر سال یک نسخه جدید از این تبلت را با تغییرات کم و اغلب فقط با تغییر چیپست روانه بازار کرده تا قیمت آیپد را پایین نگه دارد. بنابراین مدل ۲۰۲۲ هم می‌تواند شرایط مشابهی داشته باشد.آپید پایین‌رده امسال به تراشه A13، فناوری True Tone و دوربین سلفی فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی برای تماس‌های ویدیویی Center Stage مجهز شد.

در خصوص آیپد ایر ۲۰۲۲، در ابتدا گفته می‌شد که این تبلت از نمایشگر OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد، اما حالا به نظر می‌رسد که نسل بعدی آیپد ایر همچنان نمایشگر LCD داشته باشد. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی درباره نسل پنجم آیپد ایر در دسترس است، ولی پیش‌بینی می‌شود که حداقل شاهد حضور سخت‌افزارهایی شبیه آیپد مینی ۲۰۲۱ باشیم.

آیپد مینی ۲۰۲۱ از تراشه A15، ارتباطات ۵G  و قابلیت Center Stage بهره می‌برد. همه این ویژگی‌ها زمانی در دستگاه‌های اپل معرفی شد که نسل چهارم مدل ایر در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شده بود. حالا با گذشت بیشتر از یک سال از زمان معرفی آخرین نسل این تبلت، گرمن تاکید کرده که باید منتظر نسل بعدی آیپد ایر باشیم.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ آیپد پایین‌رده در سال ۲۰۲۲ با مدل جدیدی به‌روز می‌شود اما مشخص نیست که این مدل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. در شایعات قبلی گفته شده بود که آیپد ۲۰۲۱ بدنه‌ای باریک‌تر شبیه آیپد ایر ۳ و نمایشگری بزرگ‌تر دارد، اما این اتفاق نیفتاد. حالا می‌توان تصور کرد که اپل این طراحی را برای مدل ۲۰۲۲ درنظر گرفته باشد.

افشای جزئیات پردازنده، دوربین و صفحه نمایش Realme 9i پیش از رونمایی

چندی پیش انتشارات  ThePixel.vnاطلاعات و رندرهایی از گوشی هوشمند Realme 9i را منتشر کرد. طبق اطلاعات، این گوشی هوشمند احتمالا در ژانویه 2022 به صورت جهانی معرفی خواهد شد. حال اخیرا این نشریه ویتنامی ادعا کرده است که گوشی Realme 9i از اسنپدراگون ۶۸۰، تراشه ۶ نانومتری که از اتصال 4G LTE  بهره می برد. انتظار می رود که برای امنیت، از اسکنر اثر انگشت در کناره گوشی هوشمند جدید ریلمی استفاده شده باشد. همچنین در پنل پشتی شاهد دوربین سه گانه هستیم.


چان، یکی از افشاگران دنیای فناوری، ادعا می‌کند که
Realme 9i دارای پنل LCD با وضوح Full HD + و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. وی افزود گوشی هوشمند مذکور دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. رندرهای منتشر شده نشان می‌دهند طراحی این گوشی ردمی از گوشی پرچم‌دار Realme GT 2 Pro الهام گرفته شده است.

شایعات حاکی از آن است که سری Realme 9 دارای چهار مدل Realme 9 ،Realme 9i ،Realme 9 Pro و Realme 9 Pro+ است. این شرکت احتمالاً رویدادهای معرفی را در ژانویه و فوریه برگزار خواهد کرد تا چهار مدل مذکور را معرفی کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد Realme 9i دارای شماره مدل RMX3941 است، درحالی‌که شماره مدل RMX3392 / RMX3393 با Realme 9 Pro+ مرتبط است.

شایعه شده است که ریلمی گوشی هوشمند Realme 9i را در ژانویه ۲۰۲۲ به صورت جهانی معرفی خواهد کرد. هفته گذشته، انتشارات ThePixel.vn رندرهای مفهومی را براساس گوشی Realme 9i به اشتراک گذاشت. امروز، همین نشریه مشخصات کلیدی گوشی هوشمند را منتشر کرده است.

با انتشار این تصاویر مشخص شد که Realme 9i دارای حفره‌ای درون صفحه‌نمایش است که دوربین سلفی دستگاه را درون خود جای می‌دهد. انتظار می‌رود که برای امنیت، از اسکنر اثر انگشت در کناره گوشی هوشمند جدید ریلمی استفاده شده باشد. همچنین در پنل پشتی شاهد دوربین سه‌گانه هستیم.

به گزارش گیزموچاینا، این نشریه ویتنامی ادعا کرد که از منبع خود دریافته است Realme 9i از اسنپدراگون ۶۸۰، تراشه ۶ نانومتری که از اتصال 4G LTE بهره می‌برد، استفاده می‌کند. اگر باید این پردازنده آشنا نیستید باید بگوییم که اسنپدراگون ۶۸۰ تراشه جدیدی است که همراه با اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس، اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون 778G پلاس رونمایی شد.

در ماه جاری این تولیدکننده چینی Realme GT 2 Pro را با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل اول معرفی می‌کند. انتظار می‌رود این دستگاه مشخصاتی مانند صفحه‌نمایش ۶٫۵۱ اینچی FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی اولد، دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع UltraDart را ارائه دهد.