قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

ممنوعیت فروش سیم کارت به افراد زیر 18 سال

در دنیای امروز ما به سختی می توانیم زندگی خود را بدون فناوری تصور کنیم. درواقع گوشی های همراه، کامپیوتر، لپ تاپ، اینترنت و ... به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. همان طور که می دانید این روزها تلفن همراه از یک وسیله لوکس به یک گجت هوشمند کاربردی تبدیل شده است و اکثرا برای افراد در هر گروه سنی بسیار جذاب هستند. بنابراین فرهنگ سازی استفاده از این وسیله بسیار مهم است. چراکه با در نظر گرفتن گستردگی و تنوع مطالب و موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد اگر دانش و آگاهی لازم در این مورد وجود نداشته باشد، می تواند باعث بروز آسیب و ضررهای جبران ناپذیری شود.

موبایل و تبلت وسائل دو سر ضرر و منفعتی هستند که حتی برای بزرگسالان هم استفاده از آنها باید چهارچوب مشخصی داشته باشد. کارشناسان فنی از سال ها پیش هشدارهای لازم را به خانواده هایی که برای فرزندان خود تلفن همراه خریداری داده است. درواقع این تکنولوژی برای عموم افراد می تواند خطرناک باشد، ولی این آسیب ها برای کودکان و نوجوانان به دلیل عدم شناخت و تجربه کافی بسیار بیشتر است. به همین دلیل این موضوع یکی از دغدغه های مهم والدین و فعالان اجتماعی می باشد. از این رو قانون گذار فروش سیم کارت با شرایط عادی به افراد کمتر از 18 سال را ممنوع کرده است.

از سال ها پیش به خانواده هایی که اقدام به خرید سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول و ایرانسل و غیره برای فرزندان خود می کردند، هشدار داده شده بود که باید مشکلات مختلف مربوط به آن را در نظر بگیرند. بر اساس قانون، مالک سیم کارت، به عنوان مسئول حقوقی سیم کارت شناخته شده و در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشد.

به طور معمول اگر فردی با سنی زیر سن قانونی به سیم کارت معمولی (نه سیم کارت کودک) و تلفن همراه دسترسی دارد این سیم کارت و تلفن همراه از سوی فردی با سن قانونی و اغلب توسط خانواده تهیه شده است و می تواند منجر به وقوع مشکلات و دردسرهایی گردد که شرایط را برای همگان سخت تر می سازد.

طبق قانون سیم کارت عادی نباید به سهولت و ارزانی در دسترس و مالکیت افراد کمتر از 18 سال قرار گیرد و لازم است این افراد در سنین کودکی از سیم کارت مناسب خود استفاده نمایند تا امکان کنترل و مدیریت بهتر آنها از سوی خانواده ها وجود داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.