قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

تصاویر لو رفته از گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو طراحی چشمگیر آن‌ها را نشان می دهد

اینطور که به نظر می رسد، کمپانی گوگل قصد دارد دو گوشی با نام های گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را سال جاری روانه ی بازار کند. درواقع با رفتن ال جی از بازار موبایل این کمپانی در تلاش است تا خودی نشان دهد. گوشی های گوگل پیکسل هیچ‌وقت موفقیت گسترده‌ای به دست نیاورده‌اند و عمدتا توجه برخی از کاربران را جلب می کنند. حال با ساخت چیپست اختصاصی، تصاویر فاش شده از گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ نشان می دهد که این کمپانی تصمیم دارد نسل جدید پرچم داران خود را متحول کند.

گوگل معمولا در حوالی ماه اکتبر سری جدید پرچم‌داران خود را معرفی می‌کند. مثلا سال گذشته در تاریخ ۳۰سپتامبر (۹ مهر) پیکسل ۵ معرفی شد و ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) هم راهی بازار شد. تمام مدل‌های قبلی هم در بین همین دو تاریخ معرفی شده‌اند. در هر صورت احتمالا اوایل ماه اکتبر شاهد معرفی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خواهیم بود و همچنین احتمال معرفی پیکسل واچ هم وجود دارد و این ساعت هوشمند در رندرهای منتشر شده دیده می‌شود.

طی چند سال گذشته، گوشی‌های پیکسل طراحی خسته‌کننده و تکراری داشتند اما همان‌طور که در این تصاویر می‌توانید ببینید، گوگل بالاخره تغییرات قابل توجهی را بر روی طراحی این گوشی‌ها اعمال کرده است. اول از همه باید به برجستگی ماژول دوربین اشاره کنیم که حالا به صورت یک نوار عمودی کل عرض پنل پشتی را گرفته است. در پنل پشتی پیکسل ۶ دو دوربین دیده می‌شود که احتمالا مطابق معمول از دوربین اصلی و اولترا واید تشکیل شده است.

گویا گوگل قصد دارد دوباره دو گوشی پرچم‌دار به نام‌های گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو راهی بازار کند و این یعنی دیگر مانند سال گذشته فقط شاهد یک مدل پرچم‌دار نخواهیم بود. بعد از افشای این اطلاعات توسط جان پروسر، یکی دیگر از افشاگران مشهور هم جزئیات طراحی آن‌ها را تأیید کرده ولی گفته که هنوز رنگ‌های استفاده‌شده برای بدنه نهایی نشده‌اند.

از طرف دیگر، گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو دارای ۳ دوربین اصلی است که احتمالا دوربین سومی از نوع تله‌فوتو محسوب می‌شود. باید خاطرنشان کنیم پیکسل ۴ هم دارای دوربین تله‌فوتو بود اما در پیکسل ۴ دوربین اولترا واید جایگزین آن شد. متاسفانه هنوز در رابطه با مشخصات این دوربین‌ها گزارش موثقی منتشر نشده است. اما از آنجایی که گوشی‌های پیکسل همواره از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارند، این گوشی‌ها هم مطمئنا از این قاعده مستثنا نخواهند بود.

از دیگر جزئیات فاش شده می‌توانیم به حاشیه‌ی باریک نمایشگر این دو گوشی اشاره کنیم. برخلاف پیکسل ۵، حفره‌ی نمایشگر حالا در میان بخش فوقانی تعبیه شده است و حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار دارد.

گوگل پیکسل ۵a در برابر پیکسل ۵؛ بزرگترین تفاوت‌هایی که انتظار داریم

همان طور که میدانید پیکسل 4 a یکی از بهترین گوشی های 2020 به شمار می رود و احتمالا کنفرانس گوگل I/O در تاریخ 28 اردیبهشت 1400 شروع می شود و می توانیم شاهد رونمایی گوشی پیکسل ۵a باشیم. قطعا این گوشی ویژگی های خاص تری را نسبت به پیکسل 5 دارد. شایعات و گزارشات مختلفی درباره ی مشخصات ظاهری و فنی این گوشی منتشر شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

گوگل توجه چندانی به طراحی گوشی‌های خود نشان نمی‌دهد و به همین خاطر گوشی گوگل میان‌رده و پرچم‌دار این شرکت از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. با توجه به رندرهای منتشر شده از این گوشی، با طراحی مشابه با پیکسل ۵ سروکار داریم. اما با توجه به اینکه گوگل برای گوشی‌های ارزان‌تر خود از بدنه‌های پلاستیکی استفاده می‌کند، به احتمال زیاد برای پیکسل ۵a هم شاهد تکرار این رویکرد خواهیم بود.

از دیگر تفاوت‌های کلیدی باید به جک هدفون اشاره کنیم. پیکسل ۵a مانند نسل قبلی از این مشخصه بهره می‌برد ولی در بدنه‌ی پیکسل ۵ جک هدفون تعبیه نشده است. همچنین به نظر می‌رسد پیکسل ۵a از نمایشگر اولد ۶٫۲ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. این یعنی نسبت به نمایشگر ۶ اینچی پیکسل ۵ اندکی بزرگتر است اما از طرف دیگر به احتمال زیاد برخلاف این گوشی از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند. البته با توجه به همه‌گیری نمایشگرهای دارای رفرش ریت بالا در گوشی‌های میان‌رده، شاید گوگل برای این گوشی هم چنین مشخصه‌ای را ارائه دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جذاب پیکسل ۴a، همین قیمت ۳۴۹ دلاری آن است که با وجود این قیمت پایین، می‌تواند عکس‌های بسیار جذابی را ثبت کند. بنابراین امیدواریم گوگل برای نسل بعدی آن هم قیمت پایینی را در نظر بگیرد.پیکسل ۵ با قیمت پایه‌ی ۶۹۹ دلار راهی بازار شد که این یعنی ۲۰۰ دلار گران‌تر از پیکسل ۴a 5G است و در مقایسه با پیکسل ۴a هم ۳۵۰ دلار قیمت بیشتری دارد.

البته با توجه به اینکه گویا پیکسل ۵a در مقایسه با نسل قبلی از ویژگی‌های بسیار بهتری مانند چیپست بهتر و قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G بهره می‌برد، به احتمال زیاد این شرکت نمی‌تواند قیمت آن را چندان پایین نگه دارد. اما حتی اگر قیمت این گوشی افزایش پیدا کند، احتمالا شاهد افزایش قابل توجهی نخواهیم بود زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت پیکسل ۴a به همین قیمت پایین آن برمی‌گردد.

اگرچه درباره‌ی تعداد دوربین‌های پیکسل ۵a شک و تردید چندانی وجود ندارد، اما در نهایت نرم‌افزار گوگل که در زمینه‌ی پردازش تصاویر انجام وظیفه می‌کند، مهم‌ترین نقش را ایفا خواهد کرد. بنابراین، به احتمال زیاد بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری مربوط به پردازش تصاویر در پیکسل ۵ به گوشی پیکسل ۵a راه پیدا می‌کند.

تصاویر رندر منتشر شده از پیکسل ۵a، دوربین دوگانه‌ی این گوشی را نشان می‌دهند که احتمالا مانند پیکسل ۵ شاهد دوربین واید و اولترا واید خواهیم بود. علاوه بر این، مدتی قبل گوگل تصادفا عکسی را منتشر کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد توسط دوربین اولترا واید پیکسل ۵a ثبت شده است. در رابطه با قیمت این گوشی هنوز گزارش موثقی منتشر نشده اما احتمالا با قیمت بین پیکسل ۴a و پیکسل ۴a 5G راهی بازار خواهد شد.

گوگل سال گذشته گوشی پرچم‌دار خود را با اسنپدراگون ۷۶۵G عرضه که یک چیپست میان‌رده محسوب می‌شود. گفته می‌شود این تصمیم را برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی اتخاذ کرده است. حالا بر اساس گزارش‌های مختلف، گویا پیکسل ۵a هم از همین چیپست بهره می‌برد که تصمیم عجیبی به حساب می‌آید.

با توجه به اینکه پیکسل ۵a از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، بدون شک گوگل باید از باتری بزرگتری استفاده کند و شاید مانند پیکسل ۴a 5G از باتری ۳۸۸۵ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شود. البته اگر گوگل می‌خواهد قیمت این گوشی را پایین نگه دارد، احتمالا بار دیگر شاهد استفاده از باتری کوچکی خواهیم بود.

همچنین از آنجایی که فقط برخی از گوشی‌های پرچم‌دار گوگل از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره می‌برند، پس برای گوشی پیکسل ۵a نباید انتظار بهره‌گیری از این مشخصه را داشته باشیم و کاربران باید به همان شارژ سیمی بسنده کنند.

طبق شواهد و قرائن موجود، پیکسل ۵a روی هم رفته تفاوت‌های زیادی نسبت به پیکسل ۵ ندارد و شباهت‌های بین آن دو بیشتر از تفاوت‌های آن‌ها است. اما در نهایت هنوز در مورد قیمت این گوشی گزارش موثقی منتشر نرده و اگر گوگل بتواند آن را با قیمت پایینی به دست کاربران برساند، احتمالا با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

گوشی‌های گوگل پیکسل معمولا مشکل عمر باتری دارند و مثلا عمر باتری پیکسل ۵ از میانگین گوشی‌های رقیب کمتر بود. البته باید خاطرنشان کنیم باتری این گوشی عملکرد بهتری نسبت به پیکسل ۴a داشت. بخش مهمی از این مشکل، به پایین بودن ظرفیت باتری این گوشی‌ها برمی‌گردد. به‌عنوان مثال، پیکسل ۴a با باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شد.

از یک طرف، این گوشی توان پردازشی برابر با مدل پرچم‌دار را ارائه خواهد کرد و در ضمن دیگر گوگل نیازی به عرضه‌ی مدل ۵G این گوشی ندارد. اما از طرف دیگر، استفاده از چیپست قدیمی برای گوشی جدید-حتی اگر قیمت پایینی داشته باشد-احتمالا با واکنش منفی بخشی از کاربران روبرو می‌شود. در این میان، اگر گوگل می‌خواهد برای این گوشی از چیپست گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۴a 5G استفاده کند، آیا می‌تواند قیمت آن را پایین نگه دارد؟

آذری جهرمی: دومین ابررایانه ایرانی به احترام مریم میرزاخانی، «مریم» نام‌گذاری می‌شود

طبق گزارشات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از ابر رایانه سیمرغ در دانشگاه امیرکبیر، گفت: دومین سوپر کامپیوتر کشورمان قرار است با نام مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی راه اندازی شود، وی در ادامه افزود: این ابر رایانه دارای ظرفیت 100 پتافلاپس خواهد بود؛ چراکه ظرفیت یک پتافلاپسی ابر رایانه سیمرغ نیاز کشور را برآورده نمی کند. جهرمی اضافه کرد که این ابر رایانه به نام «مریم» نامگذاری شده است.


بر این اساس، جهرمی اعلام کرد که عملیات ساخت ابررایانه «مریم» از امروز،
۲۶ اردیبهشت، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای آماده شدن طی یک سال آتی آغاز می‌شود. به گفته جهرمی، وظیفه وزارت ارتباطات در این زمینه، تأمین اعتبار این پروژه بود که این کار انجام‌ گرفته و اعتبار آن جزو ابلاغیه‌های سال ۱۴۰۰ است. جهرمی اضافه کرد که برای راه‌اندازی سوپرکامپیوتر «مریم» فراخوانی منتشر خواهد شد و مجموعه‌های توانمند در این خصوص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ سپس، عملیات اجرایی این ابررایانه در یکی از دانشگاه‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ابررایانه سیمرغ، گام ابتدایی این مسیر محسوب می‌شود، گفت ظرفیت اقتصاد دیجیتال در کشور برای تولید داخلی باید افزایش یابد. وی اشاره کرد که ایران ازنظر قانون‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها کمی از دنیا عقب‌ مانده‌ است و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام بدهد.

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش هوش مصنوعی در به‌ دست‌ آوردن قدرت در دنیای کنونی و آینده گفت:

بر اساس پرسشنامه‌ای که تهیه شد، نیاز پردازشی امروز کشور در حوزه هوش مصنوعی مطابق بر برآورد ما ۱۰ پتافلاپس است. در حال حاضر برای تأمین نیاز پردازشی داخل کشور از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود؛ همین امر سبب می‌شود که در اولویت‌ها، بررسی درخواست‌های شرکت‌های ایرانی با تأخیر مواجه شود یا با توجه به اعمال تحریم‌ها و وجود محدودیت‌ها در نقل و انتقال‌ پول، برخی از این درخواست‌ها قابلیت انجام پیدا نمی‌کنند. این نیازهای پردازشی شامل ساخت انیمیشن، بازی‌های اینترنتی و غیره است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی به آن نیاز دارند.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به تلاش‌های بسیار زیاد زنان ایرانی در عرصه توسعه فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر، گفت: حوزه ICT یکی از حوزه‌هایی بوده که بانوان در آن بالاترین نرخ مشارکت را داشته‌اند. من به احترام تلاش دختران سرزمینم و در این روز که روز جهانی ارتباطات است و بنا بر توضیحاتی که داده شد که نیاز داخلی برای پردازش داده‌ها بیش از آن چیزی است که امروز با گام بلندی که با سیمرغ برداشتیم باید تأمین شود، با تصمیم جمعی که با دوستان داشتیم، عملیات اجرایی ساخت ابررایانه بعدی جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین زیرساخت‌های هوش مصنوعی اعلام می‌کنم

 

سامسونگ روی نمایشگر OLED با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ برای ۲۰۲۴ کار می‌کند

به تازگی یک رسانه کره ای اعلام کرده است، سامسونگ دیسپلی قرار است تغییر بزرگی را در دنیای نمایشگرهای  OLED و امولد ایجاد کند. به نظر می رسد در حال کار بر روی یک پنل تراکم پیکسل بالا است همچنین می خواهد این پنل انرژی کمتری مصرف کند و البته هزینه ساختش کمتر باشد. درواقع هنوز به طور کامل مشخص نشده که این کمپانی چنین نمایشگری را برای گوشی های هوشمند توسعه می دهد یا خیر. با این وجود خیلی دور از ذهن نیست، الخصوص با توجه به پیشرفت های اخیر در این بخش و همچنین نیاز به نمایشگرهای با کیفیت تر برای دستگاه‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی.


با این وجود، گزارش اخیر یک مورد عجیب دارد که آن، توسعه فناوری
TFT جدید برای پنل‌های OLED است تا بتواند به چنین تراکم پیکسلی بالایی دست یابد. با توجه به اینکه پنل‌های OLED از TFT استفاده نمی‌کنند، احتمالا کره‌ای‌ها در حال توسعه پنل امولد با این تراکم پیکسلی هستند. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره چنین موضوعی اظهارنظر کرد و باید همچنان منتظر ماند.

بالاترین تراکم پیکسلی در نمایشگر گوشی‌های هوشمند مربوط به یکی از محصولات سونی و نه سامسونگ می‌شود. اکسپریا 1 مارک 3 به نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با تراکم پیکسلی ۶۴۳ پیکسل در هر اینچ مجهز شده که البته نسل قبلی آن، اکسپریا 1 مارک 2 هم چنین پنلی دارد.

در کنار تراکم پیکسلی بالا، گزارش اخیر می‌گوید فناوری TFT آینده سامسونگ در مقایسه با راه‌حل‌های کنونی بسیار سریع‌تر خواهد بود. بطور دقیق این تکنولوژی ۱۰ برابر سریع‌تر خواهد بود، البته اگر این گزارش صحت داشته باشد. سامسونگ همچنین می‌خواهد این پنل انرژی کمتری مصرف کند و البته هزینه ساختش کمتر باشد. نمی‌دانیم کره‌ای‌ها چگونه می‌خواهند به این اهداف دست پیدا کنند، اما ظاهرا باید منتظر ارائه چنین نمایشگری در سال ۲۰۲۴ باشیم.

در حالت تئوری، نمایشگر با تراکم پیکسل ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هدست‌های واقعیت مجازی کارایی بالایی خواهد داشت، اما سامسونگ در سال‌های اخیر توجه چندانی به این بازار نداشته است. با توجه به این موضوع، احتمالا این فناوری TFT جدید یا پنل OLED با تراکم پیکسلی ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ، در گوشی هوشمند سامسونگ یا تبلت‌های آینده کره‌ای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد یا شرکت‌های دیگر از آن بهره می‌برند.

 

 

 

انتشار تصاویر و برخی مشخصات گلکسی ای 32 فایو جی

مدتی ست که خبرهای زیادی درباره ی گوشی میان رده جدید سامسونگ گلکسی ای 32 فایوجی به گوشمان رسیده است. به نظر می رسد این محصول تاییدیه موسسه Bluetooth SIG را کسب کرده است و به زودی روانه ی بازار می شود. تصاویر رندر شده نشان می دهد که این گوشی از صفحه نمایش 6.5 اینچی اینفینیتی وی (Infinity-V)، دوربین پشتی چهارگانه و اسکنر اثر انگشت جانبی در این محصول استفاده شده است.

این گوشی میان‌رده همچنین در وب سایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هم با شماره مدل SM-A326J درج شده و پشتیبانی آن از اتصال NFC‌ به همراه شارژر 15وات درون جعبه مورد تأیید قرار گرفته است.

با اینکه Bluetooth SIG در تأییدیه خود به مشخصات سخت افزاری گلکسی ای 32 اشاره‌ای نکرده و تنها پشتیبانی از بلوتوث 5.0 را مورد تأیید قرار داده است،‌ اما با این حال در لیست ارائه شده توسط این سازمان، عرضه گوشی مذکور در سه مدل مختلف با شمار‌ه‌های SM-A326B_DS ،SM-A326BR_DS و SM-A326B مشخص گردیده است.

در حالی که سامسونگ هنوز هیچ حرفی در رابطه با  گوشی گلکسی ای 32 فایو جی و مشخصات آن نزده اما تصاویر رندر شده این گوشی حاکی از آن هستند که از صفحه نمایش 6.5 اینچی اینفینیتی وی (Infinity-V)، دوربین پشتی چهارگانه و اسکنر اثر انگشت جانبی در این محصول استفاده شده است. همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB-C نیز از دیگر مشخصات میان‌رده جدید سامسونگ هستند.

قابل توجه اینکه اخیراً گوشی هوشمندی با شماره مدل SM-A326B در نتایج تست HTML5 و Geekbench ظاهر شده که از سیستم عامل اندروید 11 استفاده کرده و به 4 گیگابایت حافظه رم و تراشه دیمنسیتی 720 مجهز بود. بنابراین می‌توان گفت این مشخصات مربوط به گلکسی ای 32 بوده‌اند.