قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

نخستین گوشی تاشو آنر فصل اول ۲۰۲۲ از راه می رسد

طبق اطلاعات و شایعاتی که اخیرا منتشر شد انتظار می رفت برند آنر نخستین گوشی هوشمند تاشو خود را تا اواخر سال 2021 روانه ی بازار کند اما به نظر میرسد این موضوع به تعویق افتاده و این کمپانی احتمالا در سه ماهه اول 2022 آنرا رونمایی و معرفی کند. برخی منابع آگاه اعلام کردند که این کمپانی در حال کار بر روی دو گوشی تاشو جدید است و احتمالا کاربران شاهد عرضه دو محصول آنر خواهند بود.


طبق گفته این افشاگر حوزه فناوری، یکی از گوشی‌ها به بالا و پایین باز و دیگری به سمت چپ و راست باز می‌شود. به عبارت دیگر، تولیدکننده چینی گوشی‌های تاشو و همچنین شبیه به تبلتی مانند گلکسی زد فلیپ
۳ و زد فولد ۳ سامسونگ به بازار عرضه خواهد کرد.

در گزارش‌های قبلی عنوان شده بود که گوشی بزرگ تاشو آنر شبیه به «هواوی میت X2» خواهد بود. البته این موضوع تعجب‌آور نخواهد بود زیرا تقریبا تمام دستگاه‌هایی که توسط آنر و پس از فروخته شدن این شرکت توسط هواوی روانه بازار شده، شبیه محصولات شرکت مادر سابق آن است. گفته می‌شود دلیل این امر، می‌تواند این موضوع باشد که توسعه این دستگاه‌ها احتمالا زمانی شروع شده که آنر زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شد.

هرچند نام رسمی این گوشی‌های تاشو هنوز مشخص نشده، اما طبق علائم تجاری ثبت شده اخیر، این احتمال وجود دارد که آنر آن‌ها را (آنر مجیک فولد) و (آنر مجیک وینگ) نامگذاری کند.

به گفته Changan Digital King در شبکه اجتماعی ویبو، آنر تا قبل از بهار دو گوشی تاشو را روانه بازار چین خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین گوشی تاشو آنر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

راس یانگ مدیرعامل شرکت DSCC عنوان می‌کند که آنر از پنل‌های تاشو عرضه شده توسط BOE و Visionox استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود گوشی تاشو شبیه تبلت این شرکت از نمایشگر داخلی ۸ اینچی و نمایشگر خارجی ۶.۵ اینچی بهره ببرد.

شیائومی ثور و لوکی اعضای جدید خانواده MIX هستند

اخیرا دو گوشی هوشمند شیائومی با نام های رمزی Thor  و  Lokiدر کد MIUI دیده شده است. طبق گزارشات، این گوشی های هوشمند بخشی از خانواده سری MIX خواهند بود. البته برخی تصور می کردند که این دستگاه ها Xiaomi 12 Ultra Enhanced و Xiaomi 12 Ultra هستند. اما با توجه به گواهی هایی که به تازگی صادر شده اند، این دستگاه ها نام های دیگری خواهند داشت. اینطور که پیداست این دستگاه ها در سه ماهه اول سال 2022 عرضه می شوند.


طبق گزارش قبلی، شیائومی ثور و لوکی از نسل بعدی تراشه کوالکام سری
۸۰۰ استفاده خواهند کرد. قبلاً شایعه شده بود نام این تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ است. اما اکنون گفته می‌شود که به صورت رسمی با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (Snapdragon 8 Gen 1) عرضه خواهد شد. این پردازنده با شماره مدل SM4350 شناخته می‌شود.

از این رو، آن‌ها Xiaomi 12 Ultra Enhanced و Xiaomi 12 Ultra نامیده نمی‌شوند. در عوض، به نظر می‌رسد در اسم این محصولات از برند MIX استفاده خواهد شد، البته هنوز نام دقیق آن‌ها مشخص نیست و این مسئله مانند یک راز باقی مانده است. انتظار می‌رود شیائومی ثور و لوکی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شوند.علاوه بر این، گواهی‌ها تأکید می‌کنند که این دستگاه‌ها با توجه به شماره مدل‌های آن‌ها که به C ختم می‌شود، منحصر به چین خواهند بود.

براساس گزارش گیز موچاینا، گوشی شیائومی ثور و لوکی به ترتیب با شماره مدل 2203121C و 2203121AC در یک آژانس صدور گواهی مشاهده شده‌اند. طبق اطلاعات به‌دست آمده، این گوشی‌های هوشمند بخشی از سری Xiaomi MIX خواهند بود.

در نهایت، انتظار می‌رود این دو گوشی هوشمند دارای حداقل چهار دوربین در پنل پشتی خود باشند. برای مثال می‌توان انتظار دیدن سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سه سنسور کمکی ۴۸ مگاپیکسلی را در بخش دوربین این دستگاه‌ها داشت. متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد دوربین جلو در دسترس نیست.

 

رندرها و مشخصات منتشرشده از Nord N20 5G اطلاعات آن را فاش کردند

چندی پیش رندرهای وان پلاس 10 پرو منتشر شد، حال به نظر می رسد این کمپانی در حال اماده سازی نورد  N20 5G است این محصول یک گزینه میان رده و مقرون به صرفه خواهد بود برخی از منابع آگاه رندر و مشخصات این دستگاه را منتشر کرده اند. بر اساس این رندرهای ارائه شده  بدنه ی این گوشی وان پلاس دیگر بیضی شکل نیست و طرح بلوکی دارد. تراشه ی گوشی جدید وان پلاس به اسنپدراگون ۶۹۵ 5G ارتقا یافته است. صفحه نمایش امولد این گوشی هوشمند نیز ۶٫۴۳ اینچی بوده و زیر آن حسگر اثرانگشت قرار گرفته است.


اکنون سراغ مشخصات این دستگاه می‌رویم. تراشه‌ی گوشی جدید وان‌پلاس به اسنپدراگون
۶۹۵ 5G ارتقا یافته است. صفحه‌نمایش امولد این گوشی هوشمند نیز ۶٫۴۳ اینچی بوده و زیر آن حسگر اثرانگشت قرار گرفته است.

تنظیمات دوربین پنل پشتی نیز تغییر کرده است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد ارتقا یافته باشد. درواقع، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Nord N10 5G با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شده است؛ درحالی‌که دو سنسور ۲ مگاپیکسلی (یکی برای سنجش عمق و دیگری برای عکاسی ماکرو) آن را همراهی می‌کنند. در جلو دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قدیمی حفظ شده است. N10 به‌جای سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید داشت.

هنوز زمان زیادی تا ورود Nord N20 5G به بازار باقی مانده است؛ بنابراین، باید قبل از اینکه بتوانیم همه‌ی اطلاعات و مشخصات آن را داشته باشیم، کمی صبر کنیم.

 اکنون بدنه‌ی گوشی آینده‌ی وان‌پلاس دیگر بیضی‌شکل نیست و طرح بلوکی دارد. همچنین، گوشه‌های صاف آن شبیه لبه‌های آلومنیومی آیفون ۱۳ هستند. طراحی پنل پشتی نیز تغییر کرده و دیگر از دوربین جزیره‌ای خبری نیست. اکنون هر‌کدام از سه لنز جداگانه در جای خود قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل ریلمی از ورود این برند به بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا خبر داد

طبق گزارشات منتشر شده، برند ریملی طی سال های اخیر نام خود را به عنوان یکی از کمپانی ها در قسمت گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و میان رده ثبت کرده است. اوایل سال جاری میلادی این کمپانی با تولید سری GT ، با موفقیت برند خود را در بین کمپانی های که گوشی های موسوم به (قاتل پرچم دار) تولید می کنند، جای داد. اینطور که پیداست این برند قرار است در بخش گوشی های هوشمند 800 دلاری با غول های فناوری همچون اپل ، سامسونگ و گوگل به رقابت بپردازد.


گوشی هوشمند رده‌بالای ریل‌می احتمالا به یک نمایشگر
QHD پلاس با نرخ نوسازی بالا مجهز خواهد شد. این محصول احتمالا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای پرچم‌دار آینده‌ی ریل‌می می‌تون به پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۵ وات و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن اشاره کرد. علاوه‌براین گفته شده با افزایش دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری توسط شرکت‌های دیگر، احتمال می‌رود ریل‌می نیز تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای پرچم‌داران خود منتشر کند. 

به‌عبارت دیگر، ریل‌می در بخش گوشی‌های هوشمند ۸۰۰ دلاری با غول‌های بزرگی مثل سامسونگ، اپل و گوگل رقابت خواهد کرد. درحال‌حاضر، ریل‌می هیچ دستگاهی در حوزه‌ی گوشی‌های بالا‌رده‌ی ۸۰۰ دلاری یا گران‌تر روانه‌ی بازار نکرده است و بهترین گزینه‌ی این شرکت درحال حاضر GT Neo 2 است.

به گزارش گیزموچاینا ، جاه‌طلبی‌های ریل‌می به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا اسکای لی، مؤسس و مدیرعامل این برند از طریق یک توئیت، برنامه‌های خود را برای همکاری با شرکت‌های برتر در بازار گوشی‌های رده‌بالا اعلام کرد.

مدیرعامل ریل‌می غیر از این خبر هیچ جزئیات دیگری در مورد اینکه مشتریان چه زمانی می‌توانند گوشی‌های رده‌بالای این شرکت را خریداری کنند، ارائه نکرده است. با نزدیک شدن به پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۲، مطمئنا جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد گوشی‌های رده‌بالای آینده ریل‌می در دسترس قرار خواهد گرفت.

بدین ترتیب فعلا فقط می‌توان در مورد گوشی‌های رده‌بالای آینده‌ی ریل‌می حدس‌وگمان زد. این شرکت با عرضه‌ی گوشی‌های سری GT، عملکرد دوربین را تا حد زیادی بهبود داده است و بنابراین می‌توان انتظار داشت محصولات گران‌قیمت‌تر این برند، با بهره گرفتن از حسگرهای قدرتمندتر و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، عملکرد بهتری در بخش دوربین ارائه دهند.

شیائومی از علت بروزرسانی کندتر گوشی های مجهز به تراشه‌های مدیاتک می گوید

همان طور که می دانید مدیاتک یک کمپانی تایوانی بزرگی است که عمدتا به دلیل ارائه تراشه های مختلف، اکثر برندهای مطرح دنیا با آن آشنایی دارند. با توجه به اینکه اندروید 12 عرضه شده و برخی از کمپانی ها در حال به روز رسانی دستگاه های خود به جدیدترین سیستم عامل گوگل می باشند. گوشی هایی که مجهز به تراشه مدیاتک می باشند سخت و کند تر پشتیبانی می شوند و باعث نگرانی برخی از کمپانی ها شده است حال یکی از مدیران شیائومی به نام لی مینگ در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه به آن می پردازیم.

ظاهرا کوالکام تیم بزرگتری دارد و به صورت موازی و همزمان روی تمام پکیج‌های ضروری برای فرایند بروزرسانی کار می‌کند. در مقابل مدیاتک، پکیج‌های موردنیاز را با سرعت کمتری ارائه می‌کند که همین موضوع منجر به بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به تراشه‌های این کمپانی می‌شود.

یکی از مدیران شیائومی به نام «لی مینگ» می‌گوید گوگل معمولا کدهای لازم را از قبل به مدیاتک و کوالکام می‌دهد تا برای به‌روزرسانی آینده آماده باشند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و شرکت‌ها بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید، می‌توانند انتشار نسخه پایدار آن را شروع کنند. با این وجود یک تفاوت میان این سازندگان تراشه وجود دارد.

شرکت مدیاتک هنوز پاسخی به صحبت‌های مدیر شیائومی نداده و باید دید واکنش این غول تراشه‌سازی چه خواهد بود. به‌روزرسانی گوشی‌ها در اندروید همیشه یکی از مشکلات بوده و هر شرکت با صرف زمان روی رابط کاربری خود باعث تاخیرهای طولانی می‌شود.

ارتقای دسته‌ای باعث می‌شود تا اگر هر مشکلی در کد ظاهر شد، بدون توجه به نوع گوشی به سرعت آن دسته کد را جدا کرد و بدون اینکه روی تعداد زیادی دستگاه تاثیر بگذارد، آن را برطرف کرد.

در ماه‌های اخیر شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از تراشه‌های مدیاتک رفته‌اند و این کمپانی هم از چیپ‌های متنوع زیادی رونمایی کرده، بنابراین احتمالا در آینده مشکل بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به آن‌ها هم برطرف خواهد شد.

لی مینگ در آخر افزود به‌روزرسانی به صورت دسته‌ای برای گوشی‌های مجهز به چیپست مدیاتک اجتناب‌ناپذیر است و کمبود نیروی انسانی در این شرکت باعث این اتفاق می‌شود.