قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

سامسونگ از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 رونمایی کرد

زمانی که کمپانی سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 20 اولترا را با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی نمود، عملکرد ضعیف این دوربین در زمینه فوکوس خودکار با انتقادات بسیاری روبرو شد. سامسونگ جهت رفع این مسئله و ارتقای کیفیت دوربین های خود در این مدت درتلاش بود تا قابلیت فوکوس خودکار را برای سنسورهای خود بهبود ببخشد. حال خبرهایی منتشر شده که حاکی از آن است این کمپانی به تازگی از سنسور دوربین جدید و 50 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL GN2 رونمایی کرده است. این سنسور در واقع نسل جدیدی از سنسور سال گذشته GN1 محسوب می شود و دارای پیکسل‌های بزرگ تر، مصرف انرژی کمتر و فناوری کاملاً جدید PDAF فوکوس خودکار تشخیص فاز موسوم به Dual Pixel Pro می باشد.

8دارای پیکسل هایی در اندازه 1.4 میکرومتر می‌باشد که امکان ثبت عکس‌های فوق العاده پرجزئیات را در شرایط معمول فراهم می‌کند. در شرایط نور کم نیز با استفاده از فناوری ادغام پیکسل‌ها (چهار پیکسل در یک پیکسل) پیکسل‌های بزرگ 2.8 میکرومتری شبیه‌سازی شده و کیفیت تصاویر به شکل چشمگیری ارتقاء می‌یابد.

به گفته سامسونگ، این سنسور جدید همچنین امکان تهیه عکس‌های 100 مگاپیکسلی را از طریق مرتب‌سازی مجدد پیکسل‌های رنگی با استفاده از الگوریتم هوشمند موزاییک مجدد در حقیقت، عکس‌های 100 مگاپیکسلی ابتدا به صورت سه لایه 50 مگاپیکسلی به رنگ‌های سبز، آبی و قرمز ثبت می‌شوند و سپس با ادغام و بزرگ‌تر کردن آن‌ها، به شکل مطلوب خود در می‌آیند.

این سنسور جدید همچنین اولین سنسور دوربین سامسونگ است که فناوری Dual Pixel Pro را به عنوان پیشرفته‌ترین روش فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) این شرکت، ارائه می‌دهد. در این فناوری جدید به جای اینکه تمام پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی را به صورت عمودی تقسیم‌بندی شوند، پیکسل‌های سبز به صورت مورب تقسیم می‌شوند و بنابراین قسمت‌های بالا و پایین و همچنین چپ و راست، می‌توانند برای محاسبه اختلافات فاز به کار بیایند.

در اثر فناوری Dual Pixel Pro، فوکوس خودکار سریع و دقیق در شرایط نامساعدی مانند محیط کم نور یا عکسبرداری از جسمی با سرعت بالا، کاملاً ملموس خواهد بود. همچنین محدودیت‌های قبلی در زمینه شناسایی نوارهای موازی یا افقی تاحدود زیادی برطرف شده و سنسور ISOCELL GN2 و تمام دوربین‌های مجهز به فناوری Dual Pixel Pro سرعت قفل فوکوس بسیار بیشتری خواهند داشت.

از دیگر مشخصات ISOCELL GN2 گوشی سامسونگ می‌توان به Smart ISO Pro برای ایجاد سریع تصاویر HDR با وضوح بالاتر و فیلمبرداری 1080p با نرخ 480 فریم در ثانیه یا 4K‌ با نرخ 120 فریم در ثانیه اشاره کرد. شرکت کره‌ای تأیید کرده که این سنسور در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است.

نسل بعدی مک‌بوک پرو و مک مینی احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد

اخیرا شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی اپل تصمیم دارد به زودی دو مدل مک بوک پرو را معرفی نماید. تا به حال، بسیاری از منابع آگاه و تحلیلگران زمان رونمایی از نوت بوک های جدید اپل را اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر اعلام کردند.  اما متاسفانه اکثر این خبرها موثق نبودند. به طور مثال، مدتی پیش شایعات حاکی از آن بود که کوپرتینویی‌ها در کنفرانس WWDC 2021  نوت بوک های حرفه ای شان را رونمایی خواهند کرد. با این حال، اپل کنفرانس یادشده را با تمرکز بر توسعه دهندگان و مباحث نرم افزاری برگزار کرد و محصول سخت افزاری معرفی نکرد. گزارشی از منابع آگاه منتشر شده که نشان میدهد مک بوک پرو جدید در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد.


به‌طورکلی، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نخستین محصولات اپل خواهند بود که به تراشه‌های میان‌نسلی اپل برای کامپیوترهای مک مجهز می‌شوند. افشاگر یادشده معتقد است M1X نسخه بهبودیافته از تراشه M1 خواهد بود که از درگاه‌های USB-C مبتنی‌بر تاندربولت و مانیتورهای خارجی بیشتر پشتیبانی می‌کند و از قرار معلوم، هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری در آن جای گرفته است.

این افشاگر مدعی است اپل قصد دارد مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (بازه مهر تا آبان) رونمایی کند. افزون‌براین، وی می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) نیز شایعات دیگر مبنی‌ بر این موضوع را تأیید کرده بود که مک‌بوک پرو جدید با ظاهری کاملا جدید، لبه‌های تخت، حاشیه‌های کاهش یافته و درگاه‌های گسترده شامل کارت‌خوان SD و درگاه مگ‌سیف و درگاه HDMI همراه خواهد بود.

اکنون، 9To5Mac با استناد به توییت یکی از افشاگران گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد اپل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک مینی جدید را در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد. گفتنی است افشاگر مذکور با نام کاربری Dylandkt در گذشته جزئیات مربوط به برخی از محصولات معرفی‌نشده اپل را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود.

 در پایان، باید به این نکته اشاره کرد که Dylandkt سابقه ضدونقیضی درباره افشای محصولات اپل دارد. بااین‌حال در گذشته، جزئیات دقیقی از آی‌مک ۲۴ اینچی و آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به پردازنده M1 به‌اشتراک گذاشته بود. ناگفته نماند مارک گِرمن از بلومبرگ نیز اخیرا گفته است مدل‌های جدید مک‌بوک پرو ممکن است به‌زودی در تابستان امسال به بازار عرضه شود؛ بنابراین، بازه سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ می‌تواند برای رونمایی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل کاملا به واقعیت نزدیک باشد.

در توییت دیگری، Dylandkt ادعا می‌کند اپل برای رونمایی آی‌مک پرو جدید حداقل در سال جاری برنامه‌ای ندارد؛ اما مک مینی می‌تواند گزینه مناسبی برای به‌روزشدن با طراحی و پردازنده‌ای جدید باشد. انتظار می‌رود هر دو نسخه جدید (مک‌بوک پرو و مک مینی) مجهز به تراشه M1X جایگزین نسخه‌های اینتلی و گران‌قیمت خواهند شد.

لایکا گوشی هوشمند لایتز فون 1 را برای بازار ژاپن معرفی کرد

همان طور که می دانید لایکا نامی شناخته شده در صنعت تولید دوربین و لنز است، درواقع این کمپانی پیش از این با برند هواوی همکاری داشت، طبق گزارشات جی اس ام آرنا، این کمپانی تصمیم دارد که وارد صنعت موبایل شود و به نظر می رسد که نخستین گوشی هوشمند خود را به بازار ژاپن معرفی کرده است و در نظر دارد با همکاری سافت بانک، آن را راهی بازار این کشور آسیایی کند. محصول جدید لایکا که لایتز فون ۱  (Leitz Phone 1) نام دارد که از تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 888 بهره می برد. مشخصات سخت افزاری تقریبا مشابه گوشی هوشمند شارپ Aquos R6 دارد و تنها تفاوتی که می توان بین این دو گوشی یافت، نوع طراحی ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی است. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که می توان در مورد این دستگاه اشاره کرد بهره مندی از گواهی IP68 است.


در پنل پشتی گوشی لایکا می‌توان به ماژول دوربین دسترسی داشت که دوربین اصلی
۲۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱ اینچ دارد. این دوربین از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫1.9 و فاصله کانونی ۱۹ میلی‌متری برخوردار است. در پنل جلویی گوشی دوربین سلفی ۱۲٫۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است که بالای صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد.

محصول جدید لایکا دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از مشخصاتی مانند تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؛ البته امکان افزایش ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به لطف استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD وجود دارد. لایتز فون ۱ مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ است که رابط کاربری اختصاصی لایکا روی آن اجرا می‌شود

انتظار می‌رود محصول جدید لایکا با قیمتی معادل ۱۷۰۰ دلار به‌زودی روانه‌ی بازار ژاپن شود.از ویژگی‌‌های مفید و کارآمد لایتز فون ۱ می‌توان به برخورداری از گواهی IP68 اشاره کرد. این ویژگی به معنی مقاومت محصول جدید لایکا در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گردوغبار است.

برخلاف آنچه در تلفن هوشمند شارپ مشاهده کردیم، لایتز فون ۱ دارای ماژولی با طراحی دایره‌ای است که دوربین اصلی در مرکز ماژول و سایر حسگرها در اطراف دوربین اصلی قرار می‌گیرند. لایتز فون ۱ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی با پنل IGZO OLED  است که مشخصاتی مانند رزولوشن ۲۷۳۰ در ۱۲۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارد.

شکایت کاربران از تخلیه سریع باتری گلکسی S21 اولترا سامسونگ

همان طور که می دانید کمپانی سامسونگ جهت عملکرد بهتر و جلب رضایت کاربران، گوشی گلکسی اس 21 اولترا خود را با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری روانه ی بازار کرد. حال چندی پیش بسیاری ازکاربران این پرچمدار اعلام کردند که اپ دوربین باعث مصرف غیر متعارف باتری در زمان حالت آماده بکار یا آزاد (Idle) گوشی می شود. جالب است بدانید اکثرا زمانی که گوشی در جیب کاربر قرار دارد و راه می رود، باتری گلکسی S21 اولترا به صورت خودکار تخلیه می شود. ظاهرا دوربین دستگاه با شناسایی حرکت، آن را فعال می کند. با وجود به روزرسانی هایی که سامسونگ در چند وقت اخیر ارائه کرده است اما همچنان این مشکل برای برخی از کاربران پا برجاست.


احتمالا عدم نمایش مشکل در سیستم نظارت باتری رایج اندروید باعث شده که سامسونگ نسبت به گزارش کاربران چندان جدی عمل نکند. با این وجود ظاهرا میزان شکایت‌ها رو به افزایش است و کره‌ای‌ها باید زودتر برای رفع این مشکل دست بکار شوند یا حداقل به دنبال راه‌حلی برای آن باشد
.

میزان تخلیه باتری برای کاربران متفاوت است و برای مثال برخی کاربران از تخلیه ۲۱ درصدی باتری در مدت ۷ ساعت با ۱۵ دقیقه کار با نمایشگر خبر داده‌اند. یکی از راه‌های شناسایی این مشکل، استفاده از اپ‌های پیشرفته نظارت روی عملکرد باتری است و سیستم نظارت باتری معمولی اندروید مشکلی را نشان نمی‌دهد.

کاربران گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم به این موضوع پی برده‌اند که دوربین باعث فعال شدن دستگاه می‌شود، اما تاثیری روی شارژدهی باتری ندارد.باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی S21 اولترا تنها گوشی سامسونگ است که با مشکل تخلیه شارژ باتری از طریق اپ دوربین رنج می برد.

در حال حاضر هیچ راه‌حلی برای رفع مشکل تخلیه باتری گلکسی S21 اولترا وجود ندارد و با وجود تمام بروزرسانی‌هایی که سامسونگ در چند ماه گذشته برای کاربران منتشر کرده، هنوز این مشکل برای برخی کاربران پابرجاست. سامسونگ هنوز رسما به این گزارش‌ها واکنشی نشان داده است.

نوکیا ۱۱۰ 4G و ۱۰۵ 4G معرفی شدند

فیچرفون ها هنوز فروش خوبی را در بازار موبایل دارند و کمپانی اچ ام دی سالانه میلیون دستگاه را  روانه ی بازار می کند. گوشی های نوکیا 105 و نوکیا 110 اولین بار حدود یک سال و نیم پیش رونمایی شدند. حال به تازگی این کمپانی از گوشی های نوکیا ۱۱۰ ۴G  و 105 ۴G   رونمایی کرده است . این گوشی‌های هوشمند از شبکه LTE پشتیبانی می کنند، بنابراین امکان برقراری تماس های صوتی HD از طریق VoLTE در آن‌ها وجود دارد.


نوکیا برای این دستگاه‌ها از یک باتری
۱۰۵۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که تا چند روز به صورت استندبای باقی می‌مانند و روی شبکه ۴G از ۵ ساعت مکالمه پشتیبانی می‌کنند. در شبکه ۲G این میزان به ۱۶ ساعت می‌رسد. برای شارژ این محصولات باید از کابل microUSB استفاده کنید.

از آنجایی که شبکه ۲G و حتی ۳G دیگر در برخی کشورها کارایی ندارند، حرکت به سمت شبکه ۴G اقدامی منطقی محسوب می‌شود و کاربران گوشی‌های جدید HMD Global، تا چند سال آینده بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این گوشی‌های هوشمند همانطور که می‌توان از نامشان حدس زد، از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند، بنابراین امکان برقراری تماس‌های صوتی HD از طریق VoLTE در آن‌ها وجود دارد.

نوکیا قیمت این فیچرفون‌ها و همچنین تاریخ عرضه‌شان را مشخص نکرده اما انتظار می‌رود هردوی آن‌ها قیمتی کمتر از ۵۰ دلار داشته باشند چرا که نوکیا ۱۱۰ مدل ۲۰۱۹ قیمتی برابر ۲۰ دلار و نوکیا ۱۰۵ قیمتی برابر ۱۵ دلار دارد.

نوکیا ۱۱۰ ۴G و گوشی نوکیا ۱۰۵ ۴G در مدل‌های تک سیمکارت و دو سیمکارته وارد بازار می‌شوند و از چندین باند ۴G‌ پشتیبانی می‌کنند. اگرچه با گوشی‌های کوچکی روبه‌رو هستیم، اما می‌توانند تماس‌های اچ‌دی برقرار کنند و همچنین با آن‌ها موسیقی گوش دهید.

مدل بالاتر به دوربین مجهز شده، هرچند اطلاعی از رزولوشن آن نداریم و نباید انتظار زیادی هم از آن داشته باشیم. علاوه بر این، با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم روبه‌رو هستیم.

این فیچرفون‌ها می‌توانند فایل‌های MP3 پخش کنند و حتی قادر به پشتیبانی از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابایت هستند. علاوه بر این، کاربران به رادیو FM هم دسترسی دارند که بدون نیاز به هدفون هم کار می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصولات، چراغ قوه LED در بالای آن‌هاست.

نوکیا برای این محصولاتش نمایشگر ۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۲۰ پیکسل درنظر گرفته که متون و آیکون‌ها را با ابعاد بزرگی به نمایش می‌گذارند. بنابراین برای افراد مسن کارایی بالایی از خودشان نشان می‌دهند.