قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

موتورولا با معرفی گوشی‌های جدید Moto E و Moto G Fast خانواده محصولات اقتصادی خود را به‌روز کرد

کمپانی موتورولا از دو گوشی هوشمند اقتصادی رونمایی کرد. گوشی جدید Moto E جایگزین محصول سال گذشته، Moto E 6  می شود. و Moto G Fast ، دو عضو جدید خانواده ی محصولات موتورولا هستند که به نوعی مجموعه ی محصولات این شرکت را در دسته ی میان رده و پایین رده نکمیل می کنند. این دو گوشی موتورولا ، به خانواده ای اضافه می شوند که چندی پیش شاهد ورود Moto G Power با قیمت ۲۴۹/۹۹ دلار و Moto G Stylus با برچسب قیمتی ۲۹۹/۹۹ دلار بود.

هر دو گوشی جدید موتورولا از اندروید 10بهره می‌برند که به تمامی بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در گوشی‌های جدید شرکت مجهز است. قابلیت‌هایی همچون Edge Plus، حالت مخصوص بازی، آیکون‌ها و رنگ‌های قابل تغییر و دستورهای حرکتی، در گوشی‌های اقتصادی هم دیده می‌شوند. موتورولا می‌گوید جی فست یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم دریافت می‌کند، اما Moto E چنین مزیتی نخواهد داشت. هر دو گوشی در تاریخ دوازدهم ماه جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

گوشی G Fast شباهت زیادی به G Power و G Stylus دارد و از نمایشگر با نسبت تصویر ۱۹:۹ دارای یک حفره برای دوربین جلو بهره‌ می‌برد. البته تمامی مشخصات سخت‌افزاری مدل ارزان‌قیمت جدید، نسبت به نسل‌های قبلی کاهش یافته است تا بتوان محصولی با قیمت مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه کرد. G Fast با وجود بهره‌مندی از پردازنده‌ی مشابه با برادران خود، اسنپدراگون 665، تنها سه گیگابایت حافظه‌ی رم (در مقایسه با چهار گیگابایت در محصولات دیگر) به کاربر ارائه می‌کند حافظه ذخیره سازی نسخه‌ی پایین‌رده نیز ۳۲ گیگابایت بوده که در مقایسه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Stylus و Power بسیار کمتر است. موتورولا نمایشگر گوشی جدید را هم با عقب‌گرد نسبت به دیگر اعضای خانواده‌ی G انتخاب کرد ( 720p به‌جای 1080p).

پیکربندی دوربین Moto G Fast تفاوت زیادی با G Power ندارد. یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی همراه‌با دوربین هشت مگاپیکسلی ۱۱۸ درجه‌ی اولترا واید و یک لنز دومگاپیکسلی ماکرو برای گوشی جدید موتورولا در نظر گرفته شد. موتو جی فست همچنین از دوربین سلفی با رزولوشن هشت مگاپیکسل بهره می‌برد. شرکت سازنده، باتری چهار هزار میلی‌آمپری را برای G Fast در نظر گرفت که با نسخه‌ی استایلوس برابر است. نسخه‌ی پاور، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، باتری قوی‌تری پنج هزار میلی‌آمپری دارد. از قابلیت‌های دیگر G Fast می‌توان به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، شارژ ازطریق درگاه USB-C، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری و مقاومت نسبی در برابر پاشش آب IP52 اشاره کرد.

موتورولا در گوشی پایین‌رده‌ی خود پردازند‌ه‌ی بهتری را نسبت به نسل قبلی استفاده و اسنپدراگون ۴۳۵ را با ۶۳۲ جایگزین کرد. حافظه‌ی رم گوشی جدید، مانند برادر بزرگ‌ترش دو گیگابایت عنوان شد، البته در حافظه‌ی ذخیره‌سازی شاهد دو برابر شدن ظرفیت و استفاده از حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی هستیم. دوربین پشتی هم به سیستم دوگانه ارتقا یافت که از یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی درکنار لنز عمق‌سنج دو مگاپیکسلی بهره می‌برد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به باتری ۳،۵۵۰ میلی‌آمپری، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری و مقاومت IPX2 در برابر نفوذ آب اشاره کرد که البته حداکثر برای مقاومت در برابر پاشش عادی مقاوم خواهد بود. گوشی اقتصادی موتورولا از شارژر میکرو USB بهره می‌برد که باتوجه‌به همه‌گیر شدن USB-C انتخابی عجیب به‌نظر می‌رسد.

گوشی هوشمند Moto E با بهینه‌سازی‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی یعنی E6 همراه بود. این گوشی از نمایشگر ۶/۲ اینچی بهره می‌برد (در مقایسه با نمایشگر ۵/۵ اینچی E6) که البته رزولوشن 720p دارد. طراحی پنل جلویی نیز به‌صورت بریدگی قطره‌ای در نظر گرفته شد که با کمی حاشیه در پایین، حاشیه‌ی نمایشگر را نسبت به نمونه‌های کنونی بازار بیشتر نشان می‌دهد. موتورولا همچنین برای اولین‌بار در این گوشی از خانواده‌ی E، از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده کرده است.

همکاری گوگل با Parallels برای افزودن اپلیکیشن‌های ویندوز به Chrome OS

 بر اساس خبرهای منتشر شده دو کمپانی Parallels و گوگل قصد دارند به منظور توسعه تمامی اپلیکیشن‌های ویندوزی برای سیستم عامل کروم و پشتیبانی کامل از آنها با یکدیگر همکاری کنند. در واقع برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به نرم‌افزارهای ویندوز وابسته هستند. طبق بیانیه ای، این دو کمپانی در نظر دارند با فناوری مجازی سازی به این هدف دست پیدا کنند. با این کار شرکت ها می توانند روی به استفاده از کروم بوک های مقرون به صرفه بیاورند و در عین نرم افزارهای ویندوزی مورد نیاز خود نیز را در اختیار داشته باشند. هنوز زمان مشخصی برای اتمام این پروژه اعلام نشده اما می توان گفت این برنامه احتمالا موجب تقویت هر چه بیشتر Chrome OS خواهد شد.

همچنین، هنوز مشخص نیست این قابلیت روی دستگاه‌های نسخه‌ی شخصی Chromebook و خارج از محیط کار کاربردی است یا خیر؛ اما احتمال می‌رود این ویژگی در آینده دردسترس کاربران دستگاه‌های غیرشرکتی نیز قرار بگیرد. درحال‌حاضر، باید منتظر بمانیم تا ببینیم در فصل پاییز، نسخه‌های نهایی محصولات Parallels چگونه است.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی فرایند اجرای این برنامه دردسترس نیست و شرکت Parallels تنها تأکید کرده است: «این همکاری موجب خواهد شد اپلیکیشن‌های ویندوزی مثل مایکروسافت آفیس به طور کامل و بدون نقص در دستگاه‌های Chromebook Enterprise اجرا شوند». این همکاری بین Parallels و گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به نرم‌افزارهای ویندوز وابسته هستند و تمایل دارند مجموعه‌ی نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس را اجرا کنند. با اضافه‌شدن این امکان به دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل کروم پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکارهای بیشتری سخت‌افزارهای ویندوزی خود را جایگزین کنند. البته ناگفته نماند این تغییر رویه مستقیما با چگونگی عملکرد اپلیکیشن‌های ویندوز در بستر Chrome OS ارتباط خواهد داشت.

تحریم های هواوی کاهش یافت، صدور مجوز برای توسعه استاندارد های G5

در سال های اخیر شاهد تحریم های شدید دولت ایالات متحده آمریکا علیه فعالیت های هواوی در حیطه ی فناوری و ارتباطی بود، درواقع آمریکا کشورهای هم پیمان خود را مجبور به لغو قراردادهای استفاده از تجهیزات 5G هواوی کرده بود دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته در تحریم‌های هواوی کمی تخفیف دهد. وزارت بازرگانی این کشور به کمپانی‌ها امکان مشارکت در توسعه استانداردهایی که هواوی در آن‌ها نقش دارد مانند شبکه 5G، هوش مصنوعی و خودروهای خودران را می‌دهد.

چنین اقدامی چندان تعجب برانگیز نیست چرا که به گفته وزیر بازرگانی آمریکا، «ویلبر راس» این کشور نمی‌خواهند رهبری در نوآوری جهانی را واگذار کند. بر اساس گزارش‌ها، چنین تصمیمی ماه گذشته گرفته شده اما تا به امروز منتظر کسب تاییدیه بوده و هم اکنون رسما اعلام شده است.

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا قربانیان زیادی داشته که یکی از بزرگترین آن‌ها، هواوی است. این سازنده تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند بیش از یکسال است که توسط دولت ترامپ تحریم شده و علاوه بر سرویس‌ها و فناوری‌های آمریکایی، در آینده دیگر امکان خرید چیپ از شرکت‌هایی مانند TSMC را نیز نخواهد داشت.

عدم تامین چیپست به همراه عدم امکان استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات هواوی باعث شده که فروش آن کاهش پیدا کند، البته در ماه آوریل با شکست سامسونگ توانسته برای اولین بار تبدیل به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند  در جهان شود که یک موفقیت بزرگ برای یک شرکت تحت تحریم است.

با وجود چنین مجوزی، مقامات به شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که همچنان نمی‌توانند فناوری‌های خود را با هدف استفاده‌های تجاری با هواوی به اشتراک بگذارند و تنها باید در ایجاد استانداردها با آن همکاری داشته باشند.

این تصمیم دولت برای بسیاری از شرکت‌های آمریکایی خوشایند خواهد بود چرا که پس از تحریم هواوی توسط دولت دونالد ترامپ، این سوال برای بخش فناوری این کشور ایجاد شد که آیا می‌تواند برای شکل‌گیری استانداردهای مهم با این شرکت همکاری کند یا خیر. موضع اخیر دولت، عدم اطمینانی که در ماه‌های گذشته روی کسب و کارهای آمریکایی سایه انداخته بود را برطرف می‌کند.

تراشه جدید امنیتی سامسونگ برای گوشی های هوشمند

کمپانی سامسونگ از نسل دوم چیپ امنیتی خود S3FV9RR برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد. در واقع این تراشه ی امنیتی در رده چیپ های اپل T2  و گوگل Titan قرار دارد، برای حفاظت از داده های شخصی را برای کاربران آسان تر و امن تر کرده است.

سامسونگ در بیانیه‌ای که پیرامون راهکار امنیتی جدید منتشر کرد، به ظرفیت دوبرابری ذخیره‌سازی امن آن اشاره می‌کند. این راهکار همچنین از ساختارهای امنیتی root of trust یا RoT هم پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌‌توان به ساختار بوت امن و تأییدیه‌ی امنیتی دستگاه اشاره کرد که امنیت دستگاه‌های موبایلی را یک سطح بهبود می‌بخشد. تأییدیه‌ی امنیتی دستگاه‌ها در ترکیب با RoT خصوصا برای اپراتورها، تولیدکننده‌ها و سازمان‌های بزرگ کاربرد زیادی دارد. در زمان اجرای اپلیکیشن‌های اختصاصی سازمان، این تأییدیه نقشی حیاتی ایفا می‌کند. پس از اجرای اولیه‌ی بوت‌لودر، یک زنجیره‌ی ایمنی تأیید فعال می‌شود که هر فرمور با کلیدهای امنیتی تأییدشده، ازطریق آن تأیید خواهد شد. فرایند بوت امن، توسط RoT مدیریت می‌شود و دستگاه را دربرابر هرگونه حمله‌ی خراب‌کارانه یا به‌روزرسانی غیرمجاز نرم‌افزار ایمن می‌کند.

سامسونگالکترونیکس، یکی از پیش‌گامان فناوری‌های نیمه‌هادی در جهان، راهکار امنیتی مستقلی را متشکل از تراشه‌ی امنیتی موسوم به S3FV9RR و نرم‌‌افزار اختصاصی معرفی کرد که راهکارهای متنوعی را برای حفاظت از داده‌های کاربران خصوصا در گوشی های هوشمند ارائه می‌کند. این ترکیب مبتنی بر استاندارد Secure Element برای حفاظت در وظایف متنوع هچون بوت شدن سیستم‌ها، ذخیره‌سازی تحت حفاظت، پرداخت‌های موبابلی و موارد مشابه، کاربرد دارد. تراشه‌ی جدید کره‌ای‌ها طبق ادعای شرکت، مجوزهای +CC EAL 6 (مخفف Common Criteria Evaluation Assurance Level) را هم دریافت کرده است که بالاترین تأییدیه‌ی امنیتی قطعات موبایل محسوب می‌شود.

راهکار جدید سامسونگ به‌صورت ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار امنیتی ارائه می‌شود

همان‌طور که گفته شد، راهکار امنیتی جدید کره‌ای‌ها به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند. به بیان دیگر، رویکردهای آن تداخلی با ساختار امنیتی پردازنده‌ی اصلی نخواهد داشت. به همین دلیل جامعیت و انعطاف‌پذیری راهکار تراشه‌‌ای سامسونگ بیشتر می‌شود و ظرفیت‌های امنیتی دستگاه‌های موبایل، ساختارهای IoT و دستگاه‌های مشابه را در سطوح گوناگون بهبود می‌بخشد. درنهایت تولیدکننده‌ها مطمئن خواهند بود که دستگاه‌ها از فرمورهای نامعتبر برای سوءاستفاده استفاده نمی‌کنند. راهکار جدید کره‌ای‌ها همچنین با پیش‌نیازهای ماژول امنیتی موردنیاز در فعالیت‌های رمزنگاری نیز هماهنگ است که در نسخه‌های آتی سیستم‌‌های عامل موبایلی، کاربرد زیادی خواهد داشت. سامسونگ در پایان بیانیه‌‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که راهکار امنیتی S3FV9RR در فصل سوم سال جاری عرضه می‌شود.

دونگهو شین، معاون ارشد بازاریابی بخش System LSI در سامسونگ، درباره‌ی دستاورد جدید شرکت می‌گوید: «در دوران کنونی و کاربری‌های گسترده‌ی پردازش موبایلی و ارتباط‌های از راه دور، ما نیاز داریم که دستگاه‌های هوشمند ارتباطی ما مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ، امنیت بالایی در حفاظت از داده‌های شخصی داشته باشند. این ابزارها همچنین باید فعالیت‌های مرتبط با صنعت فینتک مانند بانک‌داری موبایلی، خرید و فروش سهام و تبادل‌های رمز ارز را با امنیت بالایی انجام دهند. سامسونگ با راهکار امنیتی مستقل جدید S3FV9RR، نوعی بن‌بست را در برابر افشا و دزدی اطلاعات شخصی توسعه داده است».

 

راهکار امنیتی جدید سامسونگ، نوعی پروژه ی کلید در دست محسوب می‌شود که چندی پیش نسل اول آن به‌نام S3K250AF در ماه فوریه معرفی شد. راهکار جدید، با دریافت تأییدیه‌ی +CC EAL 6 نسبت به راهکارهای نسل قبلی با تأییدیه‌ی +CC EAL 5 پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. طبق ادعای شرکت سازنده، ترکیب سخت افزار و نرم‌افزار جدید، قابلیت‌های امنیتی پیچیده‌تری را در گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی می‌کند. تأییدیه‌ی +CC EAL 6 در حوزه‌هایی به کار می‌رود که بیشترین و شدیدترین پیش‌نیازهای امنیتی را طلب می‌کنند. گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، پاسپورت‌های الکترونیکی، کیف پول‌های سخت‌افزاری مخصوص رمزارز و حوزه‌های مشابه، نیازمند چنین تأییدیه‌ای در سطح قطعات امنیتی هستند.

شبکه 5G، مانع اصلی ارائه گوشی های تلفن همراه قاتل پرچمدار قدرتمند

هر سال گوشی های تلفن همراه پرچمدار زیادی روانه ی بازار می شوند و در این بین با گوش هایی روبرو شده ایم که عنوان قاتل پرچم دار را به همراه دارند. اما امسال موضوع کمی متفاوت است، چرا که اکثر کمپانی ها برای کاهش قیمت گوشی های پرچمدارهای تقریبا ارزان قیمت خود مجبور به استفاده از قطعات قدرتمند سال گذشته مانند چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس شده‌اند.

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و مودم 5G باعث شده گوشی‌های قاتل پرچمدار نسبت به سال گذشته قدرت کمتری داشته باشند، چرا که اگر نیاز به یک گوشی قدرتمند با شبکه ارتباطی 5G داشته باشید، باید پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ را به همراه مودم جداگانه اسنپدراگون X55 سفارش دهید.

پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G تبدیل به ترند این روزهای دنیای موبایل شده و بدون هیچ شکی استفاده از مودم 5G، قیمت گوشی‌های پرچمدار را افزایش داده است. اپراتورها پیش از اینکه تولیدکنندگان قادر به ساخت گوشی‌های 5G باشند، این شبکه ارتباطی را تبلیغ کردند که همین موضوع باعث فشار مضاعف روی شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل شد.

نیاز به اینترنت 5G، افزایش کیفیت نمایشگر و دوربین‌ها باعث شده بسیاری از سازندگان به سراغ پردازنده‌های قدرتمند بروند که گزینه‌ای غیر از اسنپدراگون ۸۶۵ ندارند. این موضوع باعث شده گوشی‌های پرچمدار امسال قیمت بالاتری نسبت به سال گذشته داشته باشند، البته این موضوع درباره ال جی صادق نیست. در جدول زیر قیمت برخی پرچمدارهای امسال و سال گذشته را مشاهده می‌کنید:

دستگاه

چیپست

سال عرضه

قیمت پایه

ال جی V50 ThinQ

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

۲۰۱۹

۹۹۹ دلار

ال جی V60 ThinQ

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۹۵۰ دلار

سامسونگ گلکسی S10

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

۲۰۱۹

۸۹۹ دلار

سامسونگ گلکسی S20

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۹۹۹ دلار

شیائومی Mi 9

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

۲۰۱۹

۴۴۹ یورو

شیائومی Mi 10

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۷۹۹ یورو

سونی اکسپریا ۱

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

۲۰۱۹

۹۵۰ دلار

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۱۲۰۰ دلار

ریلمی X2 پرو

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

۲۰۱۹

۳۹۹ یورو

ریلمی X50 پرو

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۵۹۹ یورو

رد مجیک 3S

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

۲۰۱۹

۴۷۹ دلار

رد مجیک 5G

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

۲۰۲۰

۵۷۹ دلار

در مقابل این برندها، شرکت‌هایی مانند ریلمی به سراغ پردازنده‌های پرچمدار سال گذشته رفته‌اند که برای مثال می‌توان به گوشی ریلمی سوپرزوم با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس اشاره کرد. در حالی که شاید برخی چنین محصولاتی را به علت عدم استفاده از جدیدترین پردازنده‌های بازار پرچمدار تلقی نکنند، عدم خرید قطعات جداگانه مانند مودم 5G کاهش قیمت آن‌ها را در پی دارد.
ریلمی در این محصول خود برای کاهش قیمت تنها به استفاده از پردازنده پرچمدار سال گذشته اکتفا نکرده و تصمیم گرفته آن را بجای نمایشگر OLED، به پنل LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نیز مجهز کند. این دستگاه همچنین از ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X بهره می‌برد. از دیگر قربانیان این محصول می‌توان به فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی «سوپردارت» اشاره کرد که جای خود را به فناوری ۳۰ واتی داده است.

وان پلاس طرح‌ترین شرکت در زمینه ساخت پرچمدار با قیمت مقرون به صرفه محسوب می‌شد که این شرکت نیز امسال قیمت محصولات خود را افزایش داد و گران‌ترین پرچمدار خود تا به امروز را وارد بازار کرد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس برای رقابت با شرکت‌هایی مانند ریلمی به سراغ توسعه گوشی ارزان قیمت‌تری برای ادامه سال جاری میلادی برود.

در کنار افزایش قیمت پرچمدارها، ترند دیگری نیز در حال پیدایش است که می‌تواند تعادل را به بازار برگرداند. شرکت‌ها به سراغ بهینه‌سازی قطعات برای تولید گوشی‌های بالارده با عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب رفته‌اند. شنیده‌ها از عرضه گوگل پیکسل ۵ با چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ و مودم اسنپدراگون X52 و قیمت ۶۹۹ دلاری حکایت دارند. ال جی نیز از چیپست اسنپدراگون 765G در گوشی «ولوت» استفاده کرده است.