قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

سونی در سکوت خبری از گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ لایت رونمایی کرد

اوایل سال جاری میلادی کمپانی سونی گوشی هوشمند میان رده ای با عنوان اکسپریا 10 مارک 3 معرفی و روانه ی بازار کرد. اما به تازگی گزارشاتی منتشر شده مبنی براینکه این غول فناوری ژاپنی در 20 آگوست (29 مردادماه) تصمیم به رونمایی از نسخه لایت آن با نام Sony Xperia 10 III Lite برای بازار ژاپن گرفته است  و استفاده از چیپ یکسان، بجای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد. این گوشی هوشمند سونی از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، هرچند امکان استفاده از eSIM در آن وجود دارد. با وجود کاهش میزان حافظه داخلی، این گوشی همچنان درگاه کارت حافظه دارد و به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است.

سایر مشخصات این گوشی هوشمند تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد. اکسپریا ۱۰ مارک ۳ لایت به یک نمایشگر ۶ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده و از پردازنده اسنپدراگون ۶۹۰ با پشتیبانی از شبکه ۵G بهره می‌برد. این دستگاه همچنین یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی دارد و با پشتیبانی از استاندارد IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند تفاوتی با نسخه اصلی‌اش ندارد و همچنان شاهد استفاده از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید هستیم. دوربین سلفی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ لایت ۸ مگاپیکسلی است.

سونی همچنین پشتیبانی از رادیو FM را از این محصولش حذف کرده، با این حال کاربران همچنان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دسترسی دارند و می‌توانند از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند.

در حالی که سونی از عرضه این دستگاه در بازار ژاپن خبر داده، شاید در آینده این کمپانی تصمیم بگیرد آن را بطور محدود در برخی بازارها عرضه کند.

این گوشی هوشمند سونی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی روانه بازار ژاپن می‌شود و کاربران می‌توانند از جمعه آینده آن را تهیه کنند. قیمت این دستگاه تنها ۱۰ درصد از نسخه اصلی‌اش کمتر است و با قیمت ۴۲۵ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی گیمینگ مجهز به فن سامسونگ در راه است

چندین سال است که شاهد ورود گوشی های مخصوص بازی به بازار هستیم و مطرح ترین کمپانی های تولید کننده گوشی تلفن همراه در این عرصه فعالیتی نداشته اند. حال به نظر می رسد برخی از این کمپانی های تولید کننده موبایل قصد دارند وارد بازار گوشی های مخصوص بازی شوند. طبق گزارشات جدید، سامسونگ در حال کار بر روی گوشی گیمینگ گلکسی مجهز به نوعی فن مخصوص است.در حال حاضر کمپانی های نظیر ایسوس و شیائومی گوشی های راگ فون و بلک شارک را روانه ی بازار کردند. 

سامسونگ به تازگی نام تجاری جدیدی را برای فعال سازی حالت فن در اتحادیه اروپا ثبت کرده که نشان می دهد این شرکت قرار است در بازار گوشی های گیمینگ نیز نقشی را ایفا کند. با توجه به اینکه گوشی های این شرکت تاکنون مجهز به فن نبوده اند می توان در نظر گرفت احتمالاً گوشی بعدی این شرکت از نوع گیمینگ باشد.

فن موجود در این نوع از موبایل احتمالاً توسط کاربر قابل خاموش و روشن شدن است. فعالسازی این فن توسط کابر می‌تواند باعث افزایش کارایی دستگاه شده و صدایی نیز تولید نشود. با توجه به این که سامسونگ پیش از این نیز نام های تجاری و پتنت های مختلفی را برای گوشی های گیمینگ گلکسی ثبت کرده هنوز مشخص نیست در آینده شاهد معرفی گوشی گیمینگ از این شرکت کره‌ای خواهیم بود یا خیر.

بسیاری از گوشی های پرچمدار موجود در بازار قابلیت اجرای تمامی بازی‌ها را دارا هستند اما گوشی های گیمینگ علاوه بر قدرت سخت افزاری، طراحی منحصر به فردی نیز دارند تا در هنگام بازی علاوه بر خنک شدن سیستم، دمای بالا را نیز تجربه نکنند.

گوشی جدید ویوو با دوربین کشویی تو در تو برای بزرگنمایی فوق العاده

کمپانی چینی ویوو(VIVO) به دلیل عرضه گوشی های دارای دوربین های کشویی شهرت دارد که می توان به برخی از آنها از جمله، به ویوو نکس  (VIVO Nex)، ویوو وی 15 پرو (VIVO V15 Pro) و ویوو وی 17 پرو (VIVO V17 Pro)  اشاره کرد. حال اخیرا ویوو اختراعی به ثبت رسانده است که مربوط به عملکرد زوم فوق تله فوتو دوربین های گوشی هوشمند است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. براساس گزارشات LetsgoDigital، این گوشی جدید دارای یک سیستم دوربین کشویی است که برخلاف دوربین های کشویی فعلی رو به جلو نیست و مثل دوربین سلفی کار نمی کند و دوربین پشتی گوشی در سیستم کشویی کار گذاشته شده است.


در ابتدای سال جاری میلادی، شرکت ویوو درخواست ثبت اختراع ماژول دوربین، تجهیزات الکترونیکی و روش کنترل ماژول دوربین را به دفتر مالکیت معنوی جهانی
(WIPO) ارائه کرد. این سند 23 صفحه‌ای در 29 ژوئیه 2021 (7 مرداد) به صورت عمومی منتشر شد و مشخص گردید که در آن یک تلفن هوشمند با دوربین کشویی فوق تله فوتو تشریح شده است.

ویوو در ثبت اختراع جدید خود اشاره کرده که گوشی‌های هوشمند فعلی تنها از عملکرد زوم کم و بسیار محدود پشتیبانی می‌کنند و از همین رو، در اختراع جدید تلاش شده تا عملکرد بزرگنمایی بالا به این دستگاه‌ها اضافه شود. به عبارت دیگر، شرکت چینی امیدوار است با استفاده از سیستم دوربین ویژه‌ای که اختراع کرده، امکان بزرگنمایی بیشتر و دقیق‌تری را برای گوشی‌های هوشمند فراهم کند. در حال حاضر نیز برخی از گوشی‌های ویوو به دوربین‌های بزرگنمایی و تله فوتوی عالی مجهز هستند که از جمله آن‌ها می توان به ویوو ایکس 30 پرو (VIVO X30 Pro) با دو لنز تله فوتو (با بزرگنمایی 2 و 5 برابری) اشاره کرد.

ویوو اس 10 (VIVO S10) که به تازگی منتشر شده است از یک صفحه فوتوکرومیک در پنل پشتی خود استفاده می‌کند، که فقط با سه ثانیه قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید رنگ آن تغییر می‌کند. بنابراین، دیدن طراح یک دوربین با دوربین کشویی پیچیده چیز عجیبی نیست.

ویوو در حال حاضر چندین گوشی هوشمند با دوربین کشویی در بازار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویوو نکس (VIVO Nex)، ویوو وی 15 پرو (VIVO V15 Pro) و ویوو وی 17 پرو (VIVO V17 Pro) اشاره کرد. با این حال، تعداد گوشی‌های مجهز به دوربین کشویی بسیار کمتر از مدل‌های معمولی است و شرکت‌های کمی از این نوع طراحی استقبال کرده‌اند.

استفاده از مکانیزم کشویی تا به امروز برای حذف دوربین سلفی از جلوی بدنه و ارائه نمایشگر کامل، کاربرد داشت و بسیاری از مردم معتقد بودند دوربین زیر نمایشگر می‌تواند به معنای پایان کار این نوع دوربین‌های کشویی باشد. اما، ویوو در ثبت اختراع جدید خود نشان می‌دهد که می‌توان از دوربین کشویی به عنوان جایگزینی برای دوربین پشتی نیز استفاده کرد.

این سیستم دوربین دارای چهار کشوی تو در تو است و هر بار یک لنز اضافی از آن به بیرون کشیده می‌شود. در واقع، لنز اول همیشه و به محض بیرون آمدن ماژول کشویی در دسترس خواهد بود و کاربران در صورت نیاز می‌توانند سایر نیازها را فرا بخوانندگوشی جدیدی که ویوو پتنت آن را ارائه کرده، دارای یک سیستم دوربین کشویی است، اما برخلاف دوربین‌های کشویی فعلی، رو به جلو نیست و به عنوان دوربین سلفی عمل نمی‌کند. در واقع، دوربین پشتی گوشی در سیستم کشویی گنجانده شده و دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

تبلت آنر پد V7 پرو با صفحه نمایش 120 هرتز و باتری 7250 میلی آمپرساعت معرفی شد

کمپانی آنر بعد از معرفی پرچم دارهای سری مجیک 3 و گوشی میان رده ی ایکس 20 فایو جی، از یک تبلت جدید با عنوان آنر پد وی 7 پرو رونمایی کرد. بر اساس خبرهای خبرگذاری جی اس ام آرنا، این محصول برترین تبلت این کمپانی به شمار می رود که به صفحه نمایش 11 اینچی LCD  با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. آنر پد V7 پرو نخسیتن دستگاهی است که از که مجهز به تراشه Kompanio 1300T مدیاتک است. به نظر می رسد این تبلت آنر  از ۱۹ آگوست ( 28 مرداد 1400) در چین عرضه خواهد شد.


قدرت نرم‌افزاری آنر پد
V7 پرو را  اندروید 11 به همراه MagicUI 5.0 تأمین می‌کند و انتظار می‌رود در نسخه‌های بین‌المللی این تبلت از سرویس‌های موبایل گوگل(GSM)  درست مانند گوشی‌های هوشمند جدید آنر استفاده شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی پد V7 پرو را باتری با ظرفیت ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت بر عهده دارد که از طریق USB-C با سرعت ۲۲٫۵ وات شارژ می‌شود. آنر در تبلت جدیدش از Magic Pencil 2 با سطح حساسیت به فشار ۴۰۹۶ و تأخیر ۸ میلی‌ثانیه، کاور کیبورد با حسگر لمسی مسطح (trackpad) و جلد قلم رونمایی کرده است.

آنر پد V7 پرو به ۸٫۶ گیگابایت رم و ۲۵۶٫۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با دوربین ۲ مگاپیکسل سنجش عمق، مجموعه‌ی دوربین دوگانه‌ی آن را تشکیل می‌دهد. در پنل جلوی این تبلت قابلیت فیلم‌برداری 1080p وجود دارد و دارای چهار بلندگو با قابلیت DTS:X است که صدایی فراگیر ایجاد می‌کند.

فروش این تبلت از ۱۹ آگوست ۲۸ مرداد ۱۴۰۰در چین آغاز خواهد شد و هنوز اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌ی بین‌المللی در دسترس نیست.آنر پد V7 پرو در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و آبی تیتانیوم عرضه می‌شود که در دو رنگ آخر، پنل پشت روکش چرم مصنوعی دارد. قیمت مدل Wi-Fi با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از ۲۵۹۹ یوآن (۴۰۰ دلار) شروع می‌شود؛ درحالی‌که قیمت مدل 5G  با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به ۳۶۹۹ یوآن (۵۷۰ دلار) می‌رسد.

آنر در این تبلت از تراشه‌ی ۶ نانومتری دارای چهار هسته‌ی Cortex-A78 و چهار هسته‌ی پربازده A55 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی ۹ هسته‌ای Mali-G77 MC9 استفاده کرده است که گفته می‌شود عملکرد آن با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مطابقت دارد.

تیزر جدید وان پلاس محصولی با دو نمایشگر را نشان می دهد

همان طور که می دانید کمپانی وان پلاس یک برندی چینی است که بر خلاف دیگر تولید کنندگان گوشی هوشمند سابقه زیادی در این عرصه ندارد درواقع چندین سال است که وارد بازار موبایل شده است. در همین مدت کوتاه توانسته بازار خوبی را در سراسر دنیا رقم بزند. دو سال پیش مدیر وان پلاس پیت لائو، اعلام کرده بود که این کمپانی در حال حاضر هیچ برنامه ای جهت توسعه گوشی های تاشو را ندارد. چندی بعد لائو طی مصاحبه ی جدیدی گفت تکنولوژی های فعلی برای تولید گوشی‌ تاشو به اندازه کافی مناسب نیست. درواقع با وجود این تاکید ها انتظار می رفت که این کمپانی به این زودی ها محصولی را تولید نکند اما اخیرا تیزری منتشر شده که درآن تصویری از یک گوشی با دو نمایشگر دیده شده و در 20 مرداد همزمان با رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ است.


وان پلاس روزهای چهارشنبه هر هفته را به پروموشن‌های خاصی اختصاص می‌دهد، بنابراین شاید بهتر باشد این کلیپ را مرتبط با همین قضیه دانست. رویداد آنپکد سامسونگ برای معرفی گلکسی زد فولد
۳ هم در همین روز برگزار می‌شود و وان پلاس زمان و روش خوبی برای جلب توجه کاربران انتخاب کرده است.

با چنین تحلیلی، باید دید آیا وان‌ پلاس قصد دارد نوعی اکسسوری دارای دو نمایشگر برای گوشی‌های خود معرفی کند یا واقعا پای گوشی تاشو در میان است؟ یکی از کاربران توییتر که سابقه خوبی در افشای اطلاعات مرتبط با وان پلاس دارد، می‌گوید تیزر مذکور در واقع دو گوشی وان پلاس ۹ پرو را نشان می‌دهد که به هم متصل شده‌اند و پای محصول هیجان‌انگیزی در میان نخواهد بود.

محصول نمایش داده‌شده در این کلیپ، شباهت زیادی به محافظ گوشی LG دارد که وقتی به برخی دستگاه‌های خاص مثل LG V60 متصل می‌شد، در نقش نمایشگر دوم برای آن‌ها عمل می‌کرد.اما وان‌ پلاس اخیرا کلیپ کوتاهی در اکانت اینستاگرام بخش آمریکا و همچنین اکانت توییتر خود منتشر کرده است که در آن نمایی از یک گوشی با دو نمایشگر و همچنین تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ دیده می‌شود.