قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

اخطار همراه اول به کاربران درباره کلاهبرداری از طریق تماس بین الملل

به تازگی افراد زیادی در کشورمان ایران با تماس های ناشناس بین المللی روبرو شده اند و این موضوع باعث نگرانی مشترکان شده است. حال اپراتور همراه اول نیز در این خصوص اطلاعیه ای منتشر کرد مبنی براینکه، کلیه کاربرانی که تماس های دریافتی خارجی، پیامک و یا لینک های وسوسه انگیز اینترنتی نظیر سایت های شرط بندی و دوست یابی اکثرا سوء استفاده کنندگانی هستند که به دنبال کلاهبرداری از کاربران هستند که منجر به صدور صورت حساب های سرسام آور برای آنها می شود.


درواقع مجرمان با استفاده از تماس گیرنده های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره ها، یک و یا دو تماس برقرار می کنند تا تماس از دست رفته روی گوشی تلفن همراه ثبت شود و باعث کنجکاوی افراد می شوند و آنها بدون توجه به اینکه تماس داخلی و یا خارجی است تماس را برقرار می کنند و به این صورت هزینه های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می شود.

از آنجایی که مسائل امنیتی برای اپراتور همراه اول حائز اهمیت است، امکان هک کردن سیم کارت 0912 و شماره تلفن همراه کاربران جهت پرداخت ناخواسته هزینه استفاده دیگران برای سواستفاده گران وجود ندارد تا از این روش بتوانند هزینه های هنگفت را به کاربران تحمیل کنند؛ درواقع کلاهبردارن حس طمع و وسوسه کاربران را تحریک می کنند تا با استفاده از آن به هدف خود برسند.  

در سال 1398 با ابلاغ مصوبه 289 به اپراتورها، موضوع انتقال مکالمه بین الملل کاربران از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای کشور انتقال یافت و بعد از آن به واسطه قرارداد اپراتورها با شرکت های خارجی حمل ترافیک که ترافیک کاربران را به تمامی کشورها و اپراتورهای بین المللی حمل می کنند، ترافیک کاربران در ابری از شرکت های حامل دست به دست می شود تا به مقصد برسد؛ اما برخی از این قبیل کلاهبرداری ها از سمت این شرکت ها در حال انجام است که هم به کاربران و هم به اپراتورها لطمه می زند.

 در طی دو سال اخیر نیز به صورت مداوم، علاوه بر نظارت آنلاین شبانه روزی و تغییر مسیرهای پرتقلب به مسیرهای کم ریسک و با کیفیت، شکایت کاربران در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است و در صورت تماس با مقاصد متقلبانه به کاربر آگاهی رسانی و در دو مورد جبران خسارت به کاربران صورت گرفته و همچنین جریمه ای برای شرکت های حامل متقلب در نظر گرفته شده است.

همراه اول تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خود را دارد و روزانه بیش از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.به همین دلیل با پیاده‌سازی الگوریتم های شناسایی و مسدود سازی شماره ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلب قبلی را داراست.

نکته ای که قابل اهمیت است که در اختیار گذاشتن گوشی تلفن همراه در دسترس کودکان و نوجوانان حتما با نظارت انجام گیرد درواقع امکان دارد به صورت آگاه و یا نا آگاه با شماره های بین الملل ارتباط گرفته شود که با توجه به آنی بودن شارژینگ سرویس مکالمه بین الملل در اپراتورها، مشترکین میتوانند با مراجعه به برنامه کاربری همراه من قبض میان دروه خود را مشاهده کنند همچنین اگر کاربر اعتباری باشد می تواند با استعلام شارژ خود به سرعت متوجه این موضوع شود .

 این اپراتور در آخر تاکید کرده که کاربران درصورت مشاهده تماس از دست‌رفته به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

همراه اول به کاربران خود اخطار داد که در محیط های پر خطر و سفرهای خارجی، علاوه بر فعال کردن قفل گوشی و اثر انگشت، قفل سیم کارت (PIN) خود را هم برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ناشی از دزدی گوشی و سیم کارت  فعال کنند؛ همچنین این نوید را به کاربرانی که نمی خواهند از سرویس مکالمه بین الملل استفاده کنند داده که بزودی بتوانند از طریق یک کد دستوری که اطلاع رسانی خواهد شد، محدودیت تماس با مقاصد بین المللی را برای شماره خود فعال کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.