قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قسمت عمده‌ای از گوشی های هوشمند بازار ایالات متحده، ساخت چین است

با توجه به گزارشات اخیر، دولت های چین و ایلات متحده در سال های اخیر تنش های فراوانی از نظر سیاسی و تجاری مختلفی را  در ارتباط با یکدیگر تحمل کرده اند. ازطرفی با نگاهی به بازار موبایل که در بعضی مواقع تحت تأثیر تنش‌ها بود، هیچ نشانه‌ای از تنش دیده نمی‌شود.

قسمت عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند بازار ایالات متحده، ساخت چین است  
طبق آمار بدست آمده Canalys ادعا می کند در حال حاضر کمپانی های چینی ۷۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در دست گرفته اند. این گزارش، مربوط به فصل دوم سال ۲۰۲۰ بوده که نسبت به فصل گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آمار جدید Canalys، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند را در ایالات متحده بررسی می‌کند که درکنار نکته‌ی مهم گوشی‌های چینی، اطلاعات مهم‌تری هم دارد اپل در فصل دوم سال جاری با افزایش ۱۰ درصدی فروش نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته، رشد مناسبی را نسبت به دیگر فروشنده‌ها تجربه کرد. برندهای دیگر هم فروش خوبی را در فصل گذشته تجربه کردند موتورولا که اکنون تحت مالکیت لنوو اداره می‌شود، افزایش فروش هشت درصدی را در بهار امسال تجربه کرد. در میان برندهای فروشنده، فعالان نه‌چندان مشهوری همچون Unimax و Wiko هم با افزایش فروش روبه‌رو شدند.

همان‌طور که اکثر ما پیش‌بینی می‌کنیم، همه‌گیری  ویروس کرونا در تغییر مسیر و رویکرد بازار گوشی‌های هوشمند بی‌تأثیر نبوده است. بسیاری از مشتریان گوشی هوشمند، به‌خاطر بحران‌های اقتصادی و بیکاری ناشی از کووید ۱۹ به‌دنبال محصولات ارزان‌تری بوده‌اند. به‌عنوان مثال، گوشی هوشمند ۳۹۹ دلاری آیفون SE جدید یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل بود. همچنین در ایالات متحده برنامه‌ای به‌نام Lifeline اجرا می‌شود که خدمات مرتبط با موبایل را با تخفیف و یارانه به خانواده‌های کم‌بضاعت ارائه می‌کند. این برنامه، نقش مهمی در عرضه‌ی گوشی‌های اندرویدی ارزان به کاربران داشته است. به‌خاطر همین روندها، قیمت میانگین گوشی‌های فروخته‌شده در ایالات متحده با ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۰۳ دلار رسید.

شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند خود را در خارج از چین تولید می‌کنند، در فصل دوم سال ۲۰۲۰ با ثبات روند فروش در بازار ایالات متحده روبه‌رو شدند سامسونگ تقریبا روندی افقی را در نمودار فروش تجربه کرد. کاهش فروش گوشی‌های پرچم‌دار کره‌ای‌ها همچون گلکسی اس 20 با افزایش فروش گوشی‌های اقتصادی مانند گلکسی ای 10a و20a جبران شد. در میان فروشنده‌ها، ال جی کاهش فروش ۱۹ درصدی را در فصل دوم تجربه کرد. البته همه‌ی شرکت‌های چینی هم موفق نبودند و TCL  افت فروش شدید ۴۳ درصدی داشت.

آمارهای اخیر پیرامون بازار گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده احتمالا به همین منوال ادامه پیدا نخواهند کرد. تنش‌ها میان ایالات متحده و چین روز‌به‌روز شدیدتر می‌شود و تقریبا تمامی تولیدکننده‌ها به‌جز سامسونگ و ال‌جی با عدم قطعیت بالایی در شرایط آینده‌ی خود روبه‌رو هستند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که حتی پس از پایان بحران کرونا هم تولیدکننده‌های گوشی هوشمند، دوران خوشی را سپری نخواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.