قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

لنوو در صدر فروشندگان رایانه های شخصی قرار گرفت

چندین سال است که رایانه های شخصی فروش خوبی را تجربه نکرده اند درواقع در این 6 سال اخیر با افت شدیدی روبرو بوده ایم .در سال 2018 میلادی افت و خیزهای مختلفی را داشته است. اما حالا گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهد شرایط رو به بهبود است، موسسه تحقیقاتی Canalys گفته است کمپانی لنوو با وجود کمبود فلج کننده نیمه هادی ها موفق شد بالاترین سهم از فروش رایانه های شخصی جهانی را از آن خود کند و بعد از آن اچ پی قرار دارد. بعد از این دو کمپانی دل، اپل و ایسر به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند و ۵ مقام برتر مشخص شد.


بر اساس آمار، فروش نوت بوک لنوو و ورک‌استیشن سالانه
۳ درصد افزایش یافته و به ۶۷٫۴ میلیون دستگاه رسیده است، درحالی‌که رایانه‌های رومیزی با فروش بیش از ۱۶٫۶ میلیون واحد، نرخ رشد حتی بیشتر از ۱۲ درصد را تجربه کرده‌اند. دلیل افزایش تقاضا نیز کاملا واضح است؛ شیوع ویروس کرونا و اجبار به دورکاری و حضور مجازی در کلاس‌های درس این مسئله را توجیه می‌کند.

طبق گزارشات، مجموع فروش‌های رایانه‌های رومیزی و نوت‌بوک‌ها، از جمله ورک‌استیشن‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۸۴٫۱ درصد رسید. از آنجایی که تقاضا به طرز عجیبی در این بازه زمانی زیاد شده بود، اگر عرضه به دلیل اختلال در زنجیره تأمین با مشکل مواجه نمی‌شد، این تعداد می‌توانست بسیار بیشتر باشد.

از زمان شیوع بیماری کرونا، بخش رایانه شاهد رشد سالانه ۹ درصدی بوده است، ولی احتمالا مشکلات پیش آمده در عرضه رایانه‌های شخصی تا سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.

اچ‌پی با وجود کاهش ۵٫۷ درصدی سالانه در مقایسه با آمارهای سال گذشته، ۲۰٫۹ درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. تعداد واحدهای فروخته شده آن ۱۷٫۵۹۷ میلیون بود. رتبه سوم، دل با ۱۵٫۱۸ میلیون محموله است. با این حال، در بخش رشد سالانه، این شرکت در صدر فهرست قرار دارد و آمار آن رقم چشمگیر ۲۶٫۷ درصد را نشان می‌دهد.

بااین‌حال، این لنوو است که رقبای خود را پشت سر گذاشته و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشترین مشارکت را در فروش رایانه‌های شخصی داشته است. سهم بازار این شرکت چینی در بازه زمانی مذکور ۲۰٫۹ درصد بوده است.

سرانجام باید به دو شرکت اپل و ایسر اشاره کرد که به ترتیب ۱۴٫۴ و ۵٫۷ درصد رشد سالانه داشته‌اند. شرکت اول ۹٫۳ درصد سهم بازار را با فروش ۷,۸۲۴ میلیون دستگاه از آن خود کرده، درحالی‌که دومی با فروش ۶,۰۷۶ میلیون دستگاه به ۷٫۲ درصد سهم بازار دست یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.