طبق
گزارشات اعلام شده، با منتشر شدن رسمی ویندوز 10 برخی شرکت ها و محصولاتی
که با پشتیبانی از این سیستم عامل به بازار عرضه می شوند روز به روز در حال افزایش
است. به نظر می رسد شرکت سامسونگ نیز تصمیم گرفته است یک تبلت 12 اینچی با سیستم
عامل ویندوز 10 برای کاربران ارائه دهد.
از دیگر ویژگیهای این تبلت باید به ۴ گیگابایت رم و قلم S-Pen اشاره کرد. همچنین براساس شایعهها ضخامت این محصول ۶.۲ میلیمتر و وزن آن ۶۰۰ گرم خواهد بود. بهنظر میرسد شرکت سامسونگ در این تبلت از یک صفحهنمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن Super AMOLED بهره خواهد گرفت. توان پردازشی این محصول از طریق یک پردازندهی اینتل Core M تامین خواهد شد.
البته لازم بهذکر است که سامسونگ هنوز هیچیک از اطلاعات و شایعههای منتشر شده در مورد این تبلت ۱۲ اینچی مبتنی بر ویندوز ۱۰ را تایید نکرده است و صحت این اطلاعات مشخص نیست.
در روزهای
اخیر شاهد آن بودیم که برخی از کمپانی پخش موسیقی، با شکایت از اپل ادعا
کرده اند که شیوه ی برخورد این کمپانی با شرکت های رقیب، مخالف قوانین تجاری است.
این کمپانی به تازگی سرویس به اسم Apple
Music را راه اندازی
کرده است. این سرویس پخش موسیقی، در فروشگاه اپل با نرمافزارهایی مثل Spotify،
Jango و
Rhapsody رقابت میکند. در واقع کارشناسان حقوقی درباره
ی اینکه آیا اپل، قوانین رقابتی را زیر پا گذاشته است نظری یکسان ندارند.
قوانینی که اپل برای فروش محصولات دیجیتال در فروشگاه اپل تنظیم کرده است، ۳۰ درصد مبلغ هر خرید را به اپل تخصیص میدهد. قیمتی که در حال حاضر برای سرویسهای پخش موسیقی مرسوم شده، قیمت ماهی ۱۰ دلار است. با این حال، شرکتهای رقیب Apple Music میگویند که این سی درصد اضافهای که اپل از آنها دریافت میکند، آنها را مجبور کرده است تا هزینهی اشتراک خود را در فروشگاه اپل بیشتر کنند.
شرکت اپل بزرگترین فروشگاه موسیقی دنیا را دارد، اما ورود این شرکت به حوزهی پخش موسیقی آنلاین، بسیار دیرتر از رقبایاش صورت گرفته است. با این حال، قیمت پایینتر اشتراک Apple Music میتواند به سرعت این سرویس را بالاتر از رقبایاش قرار دهد
«تایلر گلدمن»، مدیر شرکت Deezer که فعالیتی مثل Spotify دارد، ۳۰ درصدی که اپل از فروش اشتراک ۱۰ دلاریشان میگیرد را غیرمنصفانه عنوان میکند. گلدمن در این باره میگوید: «سود صنعت موسیقی خیلی کم است و فروشگاه اپل همان را هم از بین میبرد. این موضوع میتواند برای صنعت مشکل تولید کند؛ یا باید قیمتتان را زیاد کنید و قیمتی رقابتی نداشته باشید، یا اینکه بهطور کلی از سود خود بگذرید.» متخصصین حقوقی دربارهی اینکه آیا اپل، قوانین رقابتی را زیر پا گذاشته است نظری یکسان ندارند. در صحبتی که رویترز با تعدادی از متخصصین حقوقی داشته است، نیمی از آنها طرف اپل را گرفته و نیمهی دیگر این شرکت را مقصر دانستهاند. باید منتظر ماند و دید که آیا این موضوع بین خود شرکتها حل میشود، یا اینکه FTC آن را به موضوعی قضایی تبدیل خواهد کرد.
کمیسیون تجارت امریکا (FTC) در حال حاضر مشغول بررسی ادعای این شرکتها است. از گوشه و کنار هم شنیده میشود که شرکتهای پخش موسیقی، از همین حالا به همراه سازمان FTC، مذاکراتی پشت پرده را برای حل این موضوع شروع کردهاند.
با توجه به
گزارشات اعلام شده کمپانی گوگل تصمیم گرفته است سرویس عکس گوگل پلاس را در تاریخ
۱۰ مرداد ماه 1394 غیرفعال نماید. این سرویس در شروع برای اندروید غیرفعال می شود
و بعد نسخههای وب و
iOS هم از کار خواهند افتاد.
درواقع می خواهد روی سرویس جدیدش تمرکز بیشتری داشته باشد.
البته این سرویس جدید گوگل چندان هم بدون مشکل نیست و کاربران مشکلات مختلفی را در آن شناسایی کردهاند. گوگل به این موضوع اشاره کرده که درحال برطرف کردن مشکلات این سرویس است. سرویس جدید گوگل به کاربران یک فضای بینهایت را برای آپلود تصاویر و فیلمهای خودشان میدهد. البته برای استفاده بهتر از این سرویس، گوگل امکانات بیشتری را با دریافت هزینهای کم در اختیار کاربران قرار میدهد.
گوگل اعلام کرده که کاربران هرچه زودتر به سرویس جدید این شرکت که «گوگل فوتوز» نام دارد، نقل مکان کنند. شرکت گوگل درحال حاضر گزینهای را روی سرویس عکس گوگل پلاس قرار داده که بهکاربران امکان انتقال تصاویرشان را میدهد.
با توجه به
گزارشات اخیر، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک پس از بر چسب گذاری مطالب مربوط به
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا باعث راه افتادن موج عظیمی از اعتراض
به این شبکه اجتماعی شد. این موج که پرسنل خود کمپانی در خط مقدم آن بودند، در
ادامه با کمپین عظیم StopHateforProfit# همراه شد که تا به حال بیش از 120
شرکت به آن پیوسته اند.
علی رغم عقب نشینی زاکربرگ از سیاستهای اولیه ظاهرا کمپین سر متوقف شدن ندارد و به گفته ی بیزینس اینسایدر باعث سقوط ۸ درصدی ارزش سهام شرکت شده؛ سقوطی که به معنی زیان ۷ میلیارد دلاری برای مارک زاکربرگ است. از جدیدترین شرکتهایی که برنامههای تبلیغاتی خود در فیسبوک را به صورت موقت متوقف کردهاند باید به «کوکاکولا»، «ورایزن» و «هوندا» اشاره کرد.
سازمان دهندگان این کمپین گروههای مردمی هستند که به خوبی پاشنه آشیل این شرکت یعنی تبلیغات را تشخیص داده و روی آن دست گذاشتند. فیسبوک پس از راهاندازی کمپین تحریم و پیوستن بیش از صد شرکت به آن سرانجام در برابر فشارها تسلیم شده و از این پس مطالب منتشر شده از سوی سیاستمداران که ناقض قوانین باشند را برچسب گذاری خواهد کرد. با این حال کمپانی این پستها را دارای ارزش خبری دانسته و حذف نمیکند.
همین عامل باعث شده تیم تبلیغات شرکت به سرعت برای جلب رضایت مشتریان دست به کار شده و به آنها تضمین دهند که دغدغههایشان در مورد برچسب گذاری تصاویر و اصلاح سیاستها را جدی میگیرند.
هنوز مشخص نیست این کمپین تا چه زمانی با این سرعت به جذب اعضای جدید ادامه میدهد اما ادامه آن حتی در کوتاه مدت هم فیسبوک را متحمل خسارت هنگفتی خواهد کرد چرا که تقریبا صد در صد درآمد این شرکت ناشی از تبلیغات است و در سه ماهه اول سال جاری از این همین راه ۱۷.۴ میلیارد دلار به جیب زدهاند.
در بازار موبایل کمپانی های مختلفی در حال فعالیت هستند در واقع هر کدام
از آنها سعی می کنند با تمرکز بر روی بازارهای جهانی و جلب رضایت کاربران خود
هستند و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند. کمپانی هواوی سال ها است که در
بازار کشورمان ایران فعالیت می کند و امروزه برندی شناخته شده برای اغلب شهروندان
به حساب می آید. این کمپانی در شب گذشته در تهران مراسمی آنلاین برگزار و طی آن
ارائه ی توضیحاتی در مورد HMS، از
محصولاتی جدید شامل گوشی، تبلت و لپ تاب پرده برداری نمود.
در همین راستا چینیها تلاش کردهاند ازطریق خدمات موبایلی هواوی (HMS) وابستگی خود را به GMS از بین ببرند. HMS شامل فروشگاهی آنلاین با نام اپگالری است که هواوی مانوری ویژه روی آن داده و مدعی شده که امروزه سومین فروشگاه اپلیکیشنمحور برتر دنیا بهحساب میآید. هواوی با وجود تمامی محدودیتها همچنان به تولید محصولات جدید ادامه میدهد
اعمال تحریم های سرسختانه ازسوی ایالات متحده باعث شده است هواوی برای فروش محصولاتش در بازارهای خارج از چین با چالش هایی جدی مواجه شود؛ این موضوع در اصل به نبود خدمات موبایلی گوگل (GMS) روی محصولات جدید هواوی مربوط می شود. نبود GMS به معنی نبود گوگل پلی است، موضوعی که کاربران غیرچینی توانایی کنار آمدن با آن را ندارند.
هواوی قصد دارد بهشکل جدیتر روی بازار ایران تمرکز کند و با عرضهی محصولاتی باکیفیت، کاربران را بهسمت خود بکشاند. در همین راستا شب گذشته شاهد برگزاری مراسمی ویژه توسط هواوی بودیم که در آن محصولاتی جدید و مدرن برای بازار ایران معرفی شدند.
هواوی در جریان برگزاری مراسم شب گذشته به بیان تلاشهای خود برای حضور پررنگتر در بازارهای جهانی پرداخت؛ فعالیت هواوی در بازارهای جهانی بسیار سخت شده، اما این شرکت دست از تلاش برنمیدارد. بابک فیاض، معاون بخش موبایل هواوی، شب گذشته اعلام کرد این شرکت توانسته در سال گذشتهی میلادی درآمدی بالغبر ۱۲۰ میلیارد دلار را کسب کند که نسبتبه سال ۲۰۱۸ بهمیزان ۱۸ درصد رشد پیدا کرده است. این یعنی با وجود تمامی محدودیتها، روند روبهرشد هواوی همچنان ادامه دارد.
فیاض به حضور هواوی در بازار تجهیزات مخابراتی قبل از مطرحشدن بهعنوان شرکتی گوشیساز اشاره میکند و میگوید: «امسال برای اولینبار میزان درآمد بخش محصولات تجاری هواوی از بخش مخابراتی بیشتر بوده که نشاندهندهی رشد قابلتوجه هواوی در این بخش است».
بابک فیاض همچنین به این موضوع اشاره میکند که هواوی توانسته با وجود مشکلات جدی در بازارهای جهانی، همچنان جایگاه خود را بهعنوان دومین شرکت برتر فروشندهی گوشی در دنیا حفظ کند. در این جدول سامسونگ رتبهی نخست را از آن خود کرده و هواوی بالاتر از اپل در جایگاه دوم قرار دارد.
هواوی بهصورت سالانه توانسته درآمد خود را افزایش دهد
فیاض ادعا میکند که هواوی توانسته در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۴۴ میلیون واحد از گوشیهای بالاردهی سری P و Mate را بهفروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ بهمیزان ۵۰ درصد بیشتر شده است. هواوی همچنین گوشیهایی میانرده با نام نوا (Nova) دارد که عموما فروش خوبی را تجربه میکنند. براساس اطلاعات رسمی، هواوی موفقبه فروش بیش از ۱۲۵ میلیون واحد از سری نوا شده است.
هواوی همچنان قصد دارد حضور جدی خود را در صنایع مختلف ادامه دهد. این شرکت یکی از رهبران بازار در حوزهی تجهیزات مخابراتی 5G بهحساب میآید. هواوی با تولید گوشیهای 5G و البته لپتاپهای جدیدتر در پی بالا بردن درآمد خود است و قصد دارد در این دو حوزه رقبای قدرتمند خود را بهچالش بکشد. یکی از اصلیترین سرویسهای هواوی بدون شک HMS است. HMS که سالها است فعالیت میکند، بهدنبال تحریمهای آمریکا بیشازپیش توسط هواوی توسعه پیدا کرد.
HMS شامل اپلیکیشنهای متنوعی است تا تجربهی کار با گوشیهای هواوی را لذتبخشتر کند. البته بررسی ها نشان می دهد که همهی اپلیکیشنها بهخوبی روی HMS اجرا نمیشوند. فیاض میگوید اپگالری هواوی توانسته در فاصلهای کوتاه، «رکوردهای بسیار خوبی» ثبت کند. آنطور که بابک فیاض میگوید، اپگالری امروزه در بیش از ۱۷۰ کشور استفاده میشود و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. هواوی میگوید: «هماکنون بیش از ۱٫۳ میلیون نفر روی توسعهی اپلیکیشن برای این مارکت فعالیت میکنند».
هواوی نهتنها با توسعهدهندگان جهانی بلکه با توسعهدهندگان ایرانی نیز ارتباطات مؤثری برقرار کرده است؛ بهگونهای که امروزه تنها دو درصد از اپلیکیشنها با HMS سازگاری ندارند. هواوی در تلاش است بهزودی این اپلیکیشنها را نیز با HMS سازگار کند. فیاض در انتهای صحبتهای خود به استفادهی هواوی از اندروید تأکید و اعلام کرد که این شرکت قصد دارد همچنان بهروزرسانیهای امنیتی و عمومی اندروید را برای گوشیهایش دردسترس قرار دهد.
هواوی در ادامهی مراسم خود به معرفی محصولاتی جدید پرداخت که هر یک مشخصاتی مناسب با طراحی چشمنواز دارند و گروههای مختلفی از کاربران را هدف گرفتهاند. یکی از محصولات جدید، گوشی هواوی نوا 7 آی است که پیشتر در اوایل سال جاری میلادی برای برخی بازارها معرفی شده بود. علی فخار، مدیر ارشد روابط عمومی و بازاریابی هواوی، با حضور روی صحنه ضمن معرفی نوا 7i به ارائهی توضیحاتی درمورد محصولات خانوادهی نوا پرداخت. فخار بهنقل از هواوی ادعا میکند قشر جوان علاقهای خاص به گوشیهای خانوادهی نوا دارند.
هواوی نوا 7i مجهز به دوربین چهارگانه با چینش ماتریسی است
این گوشی هواوی در پنل پشتی خود از مجموعهدوربین چهارگانه استفاده میکند. در این مجموعهدوربین حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر میشود که از هوش مصنوعی هم پشتیبانی میکند. دوربینهای پنل پشتی چینشی ماتریسی دارند و در نگاه اول زیبا بهنظر میرسند.
دوربین دوم گوشی مجهز به حسگری ۸ مگاپیکسلی است که در پشت لنزی فوق عریض جای گرفته و زاویهی دید ۱۲۰ درجهای را ارائه میدهد. دوربین سوم نوا 7i از حسگری ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو استفاده میکند که ازطریق آن میتوان در فاصلهای نزدیک به تصویربرداری از سوژهها پرداخت. دوربین چهارم ازنوع عمقسنج برای ایجاد جلوهی بوکه روی تصاویر است و از حسگری ۲ مگاپیکسلی استفاده میکند.
هواوی نوا 7i درکنار موارد یادشده از باتری ۴٬۲۰۰ میلیآمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۴۰ وات موسومبه Huawei SuperCharge بهره میگیرد. بهلطف این فناوری، درصد باتری گوشی در عرض نیم ساعت از صفر به ۷۰ میرسد. نوا 7i مجهز به ۸ گیگابایت حافظهی رم بههمراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. تراشهی ۷ نانومتری کرین ۸۱۰ هایسیلیکون درکنار پردازندهی گرافیکی Mali-G52 باعث میشوند کاربر بتواند بهسادگی ازطریق نوا 7i بهانجام بازیهای موبایلی بپردازد.
هواوی در نوا 7i از صفحهنمایش ۶/۴ اینچ فول HD پلاس IPS LCD با نام تجاری پانچ فولویو (Punch FullView) استفاده کرده است که محتوای بصری را با وضوح ۲٬۳۱۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل بهنمایش میگذارد؛ وجود حاشیهی کم باعث شده است که نوا 7i دارای نسبت نمایشگر به بدنهی ۹۰٫۶ درصد باشد. در حفرهی بالای صفحهنمایش دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است. بهموجب امضای قرارداد تجاری بین هواوی و دیجیکالا، قرار است مدل صورتیرنگ نوا 7i بهصورت انحصاری ازطریق این فروشگاه بهفروش برسد. هواوی قصد دارد نوا 7i را «در آیندهای نزدیک» در بازار ایران عرضه کند.
هواوی سالها است که بهتولید لپ تاپ و تبلت میپردازد و ظاهرا در پی حضور پررنگتر در این بازارها است. امیرحسین قاسمی، مدیر شبکهی خردهفروشی هواوی، شب گذشته در مراسم آنلاین این شرکت حضور پیدا کرد و بهمعرفی لپتاپی جدید پرداخت. این لپتاپ که با نام میت بوک دی 15 شناخته میشود طبق ادعای هواوی میتواند کارهای روزمره و «تا حدی پردازشهای سنگین» را بهخوبی انجام دهد.
لپتاپ جدید هواوی طراحی مدرنی دارد و بههمین واسطه در بالا و سمت راست و چپ صفحهنمایش آن حاشیهی کمی بهچشم میخورد. هواوی این نمایشگر را فولویو (FullView) مینامد، نمایشگری که باعث شده میتبوک D15 به نسبت نمایشگر به بدنهی ۸۷ درصد دست پیدا کند. این صفحهنمایش که وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل را بهنمایش میگذارد به حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت دست پیدا میکند.
میتبوک D15 هواوی مجهز به صفحهنمایشی ۱۵/۶ اینچ است که در اطراف آن حاشیههایی به ضخامت ۵/۳ میلیمتر دیده میشود. داشتن وزن ۱/۵۳ کیلوگرمی باعث میشود حملونقل میتبوک D15 آسان باشد؛ این لپ تاپ هواوی ۱۶/۹ میلیمتر ضخامت دارد. هواوی در لپتاپ جدید خود به استفاده از پردازندههای اینتل و ADM روی آورده است.
بهلطف وجود حسگر اثر انگشت کاربر میتواند در زمانی سریع و بهشکلی امن قفل لپتاپ را باز کند. هواوی برای کمکردن حاشیهی بالای صفحهنمایش و البته رعایت جوانب امنیتی، وبکم لپتاپ را درون یکی از کلیدهای صفحهکلید جای داده است. هواوی در پایان این بخش به معرفی محصولات حال حاضر خود در بازار ایران پرداخت که لپتاپهای میت بوک 13 و میت بوک X پرو را نیز شامل میشوند.
هواوی همچنین به رونمایی تبلت ردهبالای خود با نام میت پد پروپرداخت که از قلم لمسی پرکاربرد استفاده میکند و مشخصات سختافزاری مناسبی دارد. هواوی میگوید قلم لمسی تبلت که با نام ام پنسل (M-Pencil) شناخته میشود از نوعی طراحی ۶ وجهی ویژه بهره میگیرد و حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را به کاربر منتقل میکند. در این تبلت هواوی از صفحهنمایش ۱۰/۸ اینچ با حاشیهی ۴/۹ میلیمتری استفاده شده است؛ داشتن این حاشیهی کوچک باعث میشود میتپد پرو از روبهرو بسیار مدرن بهنظر برسد. نمایشگر میتپد پرو وضوحی معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل ارائه میدهد. نسبت تصویر تبلت هواوی، ۱۶:۱۰ است.
تبلت پرچمدار هواوی مجهز به فناوری شارژ بیسیم دوطرفه است و این یعنی نهتنها میتوان آن را بهصورت بیسیم شارژ کرد بلکه ازطریق میتپد پرو امکان شارژ دستگاههای دیگر هم وجود دارد. هواوی بههنگام معرفی میتپد پرو برای بازارهای جهانی مدعی شد این محصول، نخستین تبلت دنیا است که از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی میکند. در این تبلت شاهد استفاده از تراشهی کرین ۹۹۰ و باتری ۷٬۲۵۰ میلیآمپرساعتی هستیم.
میتپد پرو میتواند همچون آیپد پرو اپل قلم لمسی خود را شارژ کند. بهمحض اتصال قلم به بخش کناری تبلت، فرایند شارژ شدن آن آغاز میشود. طبق ادعای هواوی قلم ام پنسل با ۳۰ ثانیه شارژ تا ۱۰ دقیقه کار میکند. میزان شارژدهی قلم با یک ساعت شارژ به ۱۰ ساعت میرسد. تبلت ردهبالای هواوی ۴۶۰ گرم وزن دارد. هواوی در بیانیهای که دراختیار زومیت قرار داده است میگوید قصد دارد میتپد پرو را بههمراه صفحهکلید مجزای آن «بهزودی» در ایران عرضه کند.
آخرین محصول معرفیشده توسط هواوی برای بازار ایران، گوشی پرچمدار جدید این شرکت یعنی پی 40 پرو است. P40 پرو که رونمایی جهانی آن به چند ماه پیش برمیگردد، طراحی چشمنوازی دارد و بهسختافزار بسیار قدرتمند درکنار دوربین باکیفیت مجهز شده است. هواوی تلاش کرده در خانوادهی P همواره روی دوربین مانوری ویژه بدهد و P40 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. پی ۴۰ پرو از جوانب متعدد، پرچمداری مدرن بهحساب میآید؛ اما نبود GMS قطعا باعث میشود افراد زیادی به تهیهی آن تمایل نشان ندهند، خصوصا با درنظرگرفتن اینکه با موبایلی گرانقیمت طرف هستیم.
هواوی میگوید برای ساخت پنل پشتی گوشی به بهرهگیری از سرامیک روی آورده است. این سرامیک که با بهرهگیری از فناوری نانو ساخته شده بهمدت پنج روز در کوره حرارت دیده است. این رویکرد ساخت باعث شده است پنل پشتی هواوی P40 پرو در برابر خط و خش بسیار مقاوم باشد. پی ۴۰ پرو دارای ابعاد ۱۵۸٫۲ در ۷۲٫۶ در ۹ میلیمتر است و برای نمایش محتوای بصری از صفحهنمایشی ۶/۵۸ اینچ استفاده میکند.
پرچمدار جدید خانوادهی P دارای نسبت نمایشگر به بدنهی ۹۱٫۶ درصد است. صفحهنمایش گوشی از وضوح ۲٬۶۴۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل پشتیبانی میکند و از تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ بهره میبرد. هواوی نرخ نوسازی صفحهنمایش P40 پرو را ۹۰ هرتز اعلام کرده است. این نرخ نوسازی باعث میشود محتوای بصری نظیر انیمیشنها بهشکلی روان و چشمنواز روی صفحه ظاهر شوند. هواوی میگوید برای ارائهی عمر باتری بهتر، تصمیم گرفته بهجای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به نرخ ۹۰ هرتز روی بیاورد.