قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

قیمت سیم کارت

در جریان قیمت «خرید و فروش سیم کارت» رند و معمولی بمون!

کمپانی مایکروسافت مشخصات سخت‌افزاری لومیا ۹۴۰XL را منتشر کرد

بر اساس خبرهای منتشر، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین گوشی هوشمند خود لومیا ۹۴۰XL رونمایی کرد، همان طور که از نامش پیداست نسخه ی بزرگ تر لومیا 940 به شمار می آید.  پیش از آن شایعاتی درباره جزییات سخت افزاری این گوشی منتشر شده بود. خوشبختانه این شرکت به تازگی فهرستی از مهم‌ترین اطلاعات سخت‌افزاری این گوشی را در وب‌سایت خودش قرار داده است. این گوشی از یک صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی QHD با کیفیت ۲۵۶۰×۱۴۴۰، دوربین اصلی ۱۷ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۴K و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری سلفی بهره‌مند است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که احتمالا دوربین اصلی این گوشی ۲۰ مگاپیکسلی است؛ اما بنچمارک‌های خود سازنده معمولا کم‌ترین معیار را در لیست خود قرار می‌دهند.

حجم حافظه‌ی رم این دستگاه ۱.۵ گیگابایتی است که احتمالا در زمان عرضه تا ۲ گیگابایت ‌افزایش پیدا خواهد کرد. یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 430 هم در این گوشی به‌کار رفته است.

 براساس شایعه‌های منتشر شده امکان استفاده از USB Type-C، تکنولوژی اسکن عنبیه‌ی چشم و یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری هم در گوشی لومیا ۹۴۰XL وجود دارد. گوشی لومیا ۹۴۰XL به عنوان اولین فبلت مجهز به ویندوز ۱۰ شناخته می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این گوشی تا ماه آینده به‌صورت رسمی از سوی مایکروسافت معرفی شود.

 

رشد 277 درصدی ارزش بازار اپراتور همراه اول

بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول، در 27 خردادماه1393، دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با حضور 92.13 درصدی سهامداران در سالن اجتماعات همراه اول برگزار شد.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت سیم کارت همراه اول و خرید سیم کارت همراه اول دائمی می توانند به مراکز و نمایندگی های مجاز این اپراتور مراجعه نمایند و نسبت به خرید سیم کارت همراه اول قسطی نیز اقدام نمایند.

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه ایران، در ادامه اشاره‌ای به جذب 19 میلیون مشترک برای اپلیکیشن «همراه من» با 120 میلیون تراکنش در ماه داشت و بیان کرد: جمعیت باشگاه مشتریان همراه اول بیش از 12 میلیون مشترک است که در کنار 12966 شبکه فروش و خدمات حضوری با متوسط خدمات‌دهی بیش از 3 میلیون در ماه، به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی در ادامه این مراسم به تشریح آخرین وضعیت توسعه و پوشش شبکه اپراتور اول تلفن همراه ایران پرداخت و ضمن تاکید بر بالاترین میزان ایجاد پوشش برای اقصی نقاط کشور توسط این اپراتور، تصریح کرد: دسترسی به خدمات 2G همراه اول با استقرار 38700 سایت، هم‌اکنون در 44968 روستا نیز ممکن است؛ ضمن اینکه پوشش 100 درصدی شهرهای کشور در نسل‌های 3 و 4 را نیز فراهم آورده‌ایم.

در این مراسم مهدی اخوان بهابادی پس از ایراد سخنان رئیس مجمع و استماع گزارش حسابرس، به ارائه گزارش عملکردی جامع از آنچه در سال ۱۳۹۸ گذشت، اقدام کرد.

مدیرعامل همراه اول با تأکید بر حصول افتخارات چشم‌گیر برای اپراتور اول ایران در سال 1398، اظهار کرد: «کسب رتبه نخست خدمات تلفن همراه در ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارتباطی» توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «کسب رتبه اول در بهره‌وری کل عوامل ارتباطات و مخابرات کشور در بیست‌ودومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران» و همچنین «دستیابی به رتبه هفدهم فروش و درآمد در بیست‌ودومین رتبه‌بندی شرکت های برتر ایران» بخشی از این دستاوردهاست.

اخوان بهابادی همسو با ذائقه سهامداران به ارائه بخش دستاوردهای کسب شده توسعه بازار در سال گذشته وارد شد و با بیان اینکه بیش از ۹۰ میلیون سیم‌کارت در شبکه اپراتور اول تلفن همراه ایران ثبت شده است، ابراز کرد: از این تعداد، 20.35 میلیون سیم‌کارت دائمی و 69.89 میلیون سیم‌کارت اعتباری بوده است.

وی با بیان اینکه ARPU  مشترکان این شرکت رشد 18 درصدی را در سال گذشته به ثبت رسانده و به سهم بازار درآمدی حدود 60 درصدی رسیده است، ابراز کرد: همچنین قابل توجه است که در مرداد ماه سال 1398 توانستیم به رکورد جذب یک میلیون و 300 هزار مشترک در یک ماه دست پیدا کنیم.

اخوان بهابادی با بیان اینکه بالغ بر پنج هزار روستا نیز به خدمات 3G و 4G دسترسی دارند، گفت: تعداد سایت‌های نسل‌های سوم و چهارم شرکت ارتباطات سیار ایران به ترتیب 21970 و 23300 است و در مدل برنامه توسعه برای سال جاری، استقرار شش هزار سایت همگام با نسل‌های 4 و 4.5 را نیز در دستور کار داریم

• •    بخشی از فعالیت‌های اپراتور اول در دوره کرونا

وی در پایان گزارش خود از ارائه برخی اقدامات کلیدی سال گذشته، به ذکر نمونه‌ای از فعالیت‌هایی که در ایام کرونا توسط اپراتور اول تلفن همراه انجام شد، پرداخت و عنوان کرد: راه‌اندازی پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش، مانیتور به صورت 7 در 24 شبکه، میزبانی پلتفرم‌های فضای مجازی و افزایش چند برابری ظرفیت آن برای پشتیبانی از دورکاری، ارائه خدمات ستاد ملی کرونا روی سرشماره 4030 همراه اول، تماس رایگان 60 هزار بهورز زیرنظر ستاد ملی کرونا، کمک 30 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و تهیه ماسک برای مناطق آلوده بخشی از اقدامات صورت گرفته در این ایام خاص بود.

مدیرعامل همراه اول افزود: با پلتفرم شاد توانستیم 147 هزار مدرسه، 12 میلیون دانش‌آموز، 650 هزار معلم و 124 هزار مدیر را به این سامانه آموزشی متصل کنیم.

گفتنی است، در این مراسم که با تأکید بیشتر بر بعد آنلاین برگزار شد، پس از سخنان رئیس مجمع، مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد

•    تخصیص سود 1565 ریالی به هر سهم

در این جلسه با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان هیأت رئیسه، با توزیع سود 1565 ریالی بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران از طریق بانک پارسیان و سامانه سجام واریز شود.

همچنین اعضای حقوقی هیئت مدیره در مجمع فوق‌العاده با موافقت سهامداران، ابقاء شدند و درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم‌گیری شد

بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال گذشته باشد که به گفته رئیس مجمع، طبق هماهنگی با اعضای حقوقی هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، قرار شد این پاداش در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

   رشد 2.5 برابری ترافیک دیتا در یک سال

بنابر اظهارات مدیرعامل بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران، مصرف کل دیتای مشترکان این اپراتور در سال 98 حدود 2123 پتابایت بوده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به اتصال بیش از 10 هزار سایت نسل چهارم به فیبرنوری، به ترسیم ذهنی روند حرکتی ترافیک صوت و دیتا در شبکه همراه نیز پرداخت و اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری توانستیم به بیش از ۱۱ پتابایت رکورد ترافیک دیتای روزانه برسیم که رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در فروردین ماه سال ۹۸ (یک سال گذشته) نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در آذرماه سال گذشته با رسیدن به ۲۲ میلیون ارلانگ، توانستیم به رکورد جدید ترافیک صوتی در روز دست پیدا کنیم.

•    مرور برنامه راهبردی 5 ساله

وی به تشریح راهبرد و برنامه این اپراتور پرداخت و در بیان برنامه پنج ساله راهبرد همراه اول که با نام «منظومه» در حال اجراست، گفت: این برنامه، متمرکز بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه است و برآن هستیم تا از رهگذر اجرای این برنامه، نقشی تعیین کننده در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال در کشور ایفا کنیم.

اخوان بهابادی ادامه داد: در این برنامه چشم‌انداز شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان «یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با اشاره به جایگاه این برنامه پنج ساله تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه سه لایه کسب‌وکار را در نظر گرفته‌ایم که به «کسب‌وکار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می‌شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس‌های دیجیتال به مشترکان است.

وی ادامه داد: لایه نزدیک به کسب‌وکار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکتی اشاره می‌کند.

اخوان بهابادی همچنین گفت: اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می‌شود، به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش‌بینی شده را محقق سازیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی برای سومین لایه، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به ارزش ایجاد شده 3 هزار و 600 میلیارد تومانی از این بخش دست پیدا کنیم.

مدیرعامل همراه اول همچنین ضمن مروری بر دستاوردهای مالی شرکت ارتباطات سیار ایران در سال 1398 اذعان کرد: درآمد کل شرکت اصلی با حدود 23 درصد رشد به 18120 میلیارد تومان رسیده است. بالغ بر 8800 میلیارد تومان از این رقم مختص درآمد حاصله از بخش خدمات داده بوده است.

اخوان بهابادی افزود: سود خالص شرکت اصلی هم روی 3605 میلیارد تومان قرار گرفته است.

•    لانچ پایلوت 5G در سال جاری

وی همچنین از برنامه لانچ پایلوت 5G گفت و ادامه داد: این موضوع را برای سال جاری در دستور کار داریم؛ اما بهره‌برداری تجاری از آن در سال 1402 خواهد بود.

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه با اشاره به اینکه ارزش بازار شرکت با رشد 277 درصدی ظرف یک سال گذشته مواجه شد، عنوان کرد: ارزش بازار همراه اول در فروردین 98 حدود 188550 میلیارد ریال بود که امروز به 706752 میلیارد ریال رسیده است.

•    ورود شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول به بورس

اخوان بهابادی در بخش دیگری از سخنانش، به تشریح برنامه برخی شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول نظیر «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» پرداخت و با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل این مجموعه «تقویت موقعیت همراه اول به عنوان اپراتور اول ایران با توجه به تحولات اکوسیستم دیجیتال کشور» بوده است، گفت: توسعه سبد خدمات و محصولات همراه در فضای دیجیتال و ایجاد تحول در ارائه خدمات ارزش افزوده کنونی، توانمندسازی بازیگران اکوسیستم دیجیتال مطابق با چشم‌انداز این اپراتور و توسعه و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی بخشی دیگر از اهداف ترسیمی برای این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران خاطر نشان کرد: به واسطه این شرکت می‌خواهیم برای مشتریان خود تجربه‌ای از فضای دیجیتال بسازیم به نحوی‌که افراد بتوانند هر یک از نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن در آن برطرف کنند.

وی ادامه داد: تجارت الکترونیک در فضای عمده و خرده فروشی، خدمات مبتنی بر پرداخت، حمل‌ونقل و لجستیک، سفر و گردشگری، بازی و سرگرمی، آموزش مجازی، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، شبکه اجتماعی و پیام‌رسان و سرویس‌های چند رسانه‌ای نظیر ویدئو و موزیک بخشی از خدمات قابل ارائه توسط این شرکت است و در نظر دارد با ارائه خدمات دیجیتال مبتنی بر محتوای بومی، منجر به افزایش ترافیک داخلی شود.

اخوان بهابادی با نوید دادن «ورود شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول به بورس در سال جاری» عنوان کرد: بزودی موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها را نیز خواهیم داشت.

 

سرویس استریم موزیک فیسبوک

کمپانی های بزرگ در حال راه اندازی سرویس های موسیقی مختص به خود هستند،به نظر می رسد که کمپانی فیسبوک قصد دارد سرویس موسیقی مخصوص خودش را راه اندازی کند. این شرکت با مدیران سونی، یونیورسال و وارنر برای آزمایش سرویس استریم موسیقی خود وارد مذاکره شده است.

فیسبوک قصد دارد سرویس موسیقی‌ای را راه‌اندازی کند که بتواند با Spotify، Radio، Apple Music، Google Play Music و Groove Music شرکت مایکروسافت رقابت کند. به‌نظر میرسد که فیسبوک در مرحله اول قصد دارد موزیک ویدیوهای مختلف را به همراه تبلیغات به‌نمایش در بیاورد. همچنین به نظر میرسد که این شرکت قصد دارد سرویسی مانند Content ID سایت یوتوب را به‌وجود بیاورد. این سرویس به فیسبوک اجازه می‌دهد که در صورتی که کاربران ویدیویی با یک موسیقی دارای حق کپی‌رایت را در سایت آپلود کردند، از آن‌ها پول دریافت کند تا حق ناشر موسیقی حفظ شود. براساس اطلاعات منتشر شده فیسبوک درحال صحبت کردن با شرکت‌های موسیقی مختلف است تا بتواند حمایت آن‌ها را برای راه‌اندازی این سرویس جلب کند. البته به این موضوع هم اشاره شده که این شرکت به احتمال زیاد بخشی از قابلیت‌های سرویس موسیقی خودش را در ماه آینده معرفی خواهد کرد.

مدتی پیش اپل این‌کار را انجام داد و مایکروسافت هم تغییراتی را در سرویس موسیقی خودش به‌وجود آورد. برنامه Spotify هم مانند همیشه سعی دارد جایگاه اول خودش را حفظ کند. به‌تازگی خبرهایی منتشر شده که بر اساس آن‌ها شرکت فیسبوک هم قصد راه‌اندازی سرویس موسیقی مخصوص خودش را دارد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت فیسبوک تمام این شایعات را رد کرده، اما میدانیم که این شرکت برای اینکه همیشه مورد توجه کاربران قرار داشته باشد، سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌کند.

دربخش دوم سرویس موسیقی فیسبوک شاهد پخش موسیقی خواهید بود. البته هنوز زمان راه‌اندازی و شکل کسب و کار آن مشخص نشده است. به‌نظر میرسد که شرکت‌های موسیقی فعلا منتظر هستند که ببینند سرویس ویدیوهای به همراه تبلیغات فیسبوک و Content ID آن‌ها به چه شکل کار می‌کنند.

بنرهای تبلیغاتی به گوشی‌های سامسونگ می‌آیند؟

بر اساس اطلاعات بدست آمده و اسکرین شات جدیدی که اخیرا در شبکه های مجازی منتشر شده است، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته است در به روز رسانی بعدی رابط کاربری گوشی های خود را یعنی One UI 2.5، بنرهای تبلیغاتی را به برنامه های کاربردی پیش فرض  و صفحه قفل گوشی اضافه کند.

براساس ادعاها سامسونگ قصد دارد فعلا بنرهای تبلیغاتی را روی گوشی‌های اقتصادی خانواده‌های گلکسی A و گلکسیM به‌نمایش دربیاورد. اسکرین‌شات فاش‌شده نمونه‌ای از تبلیغات را نشان می‌دهد؛‌ در این اسکرین‌شات تایمری ۱۵ ثانیه‌ای روی صفحه‌ی قفل می‌بینیم. این یعنی کاربر مجبور است پیش از بازکردن دستگاه حتما تبلیغات را به‌مدت ۱۵ ثانیه تماشا کند.

نمونه‌ی دیگر بنری را نشان می‌دهد که در درون اپلیکیشن آب‌و‌هوای گوشی های سامسونگ به‌نمایش درآمده است. هر دو تبلیغی که به آن‌ها اشاره کردیم به زبان کره‌ای به ‌نمایش درآمده‌اند. این موضوع به‌صورت غیرمستقیم اضافه‌شدن تبلیغات را به گوشی‌های سامسونگ در کره تأیید می‌کند، بااین‌حال فعلا مشخص نیست که این تبلیغات قرار است برای کاربران بین‌المللی هم نشان داده شوند یا خیر.

افرادی به نمایندگی از شعبه‌ی کره‌ی سامسونگ پیش‌تر در ماه اکتبر بیانیه‌ای منتشر کردند. در بیانه‌ی موردبحث به تمایل سامسونگ برای اضافه‌کردن بنرهای تبلیغاتی به رابط کاربری وان UI اشاره شده بود. سامسونگ در بیانیه‌ی موردبحث اعلام کرد قصد دارد ازطریق درآمد این تبلیغات، قابلیت‌هایی جدید به گوشی‌ها بیاورد و ارائه‌ی پایدار سرویس‌های مختلف را تضمین کند

تاکنون اطلاعات بسیار کمی درمورد One UI 2.5 سامسونگ منتشر شده است. در شایعه‌ای پیشین اعلام شد رابط کاربری موردبحث قرار است ناوبری ازطریق ژست‌های حرکتی را به لانچرهای متفرقه هم بیاورد. احتمال می‌دهیم گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ نخستین دستگاه‌های مجهز به One UI 2.5 باشند.